پس از ۷ اکتبر، دولت «حزب عدالت و توسعه»-«حزب حرکت ملی» (AKP-MHP) و سخنگویان آن از صدور بیانیه‌هایی علیه حملات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی که اسرائیل و نتانیاهو را در بالاترین سطح هدف قرار می‌داد خودداری نکرده‌اند. اما خیلی زود مشخص شد که هدف از این همه جار و جنجال، پنهان کردن تجارتی بوده که با اسرائیل در جریان بوده‌است! ترکیه محصولاتی از قبل انرژی، کابل، سیمان، ساختمان، آهن-فولاد، دستگاه‌های رادار، سیم خاردار فولادی، قطعات سلاح، قطعات پرتاب هواپیما، فرآوردۀ معدنی بور، مواد شیمیایی و غیره را، تا لباس زیر سربازان اسرائیلی که در غزه مرتکب نسل‌کشی شده‌اند، صادر می‌کند، و اسرائیل سیزدهمین کشوری است که ترکیه بیشترین صادرات را به آن دارد!

دعا برای فلسطینیان، تجارت با اسرائیل

درحالی که دولت ریاکار «حزب عدالت و توسعه»-«حزب حرکت ملی» (AKP-MHP) با اشک‌های ساختگی برای فلسطین دعا می‌کند، شرکت‌هایی که به رژیم صهیونیستی صادرات انجام می‌دهند، مانند «هولدینگ اَویاپ»، «ایچداش»، «کابل پاموک‌کاله»، «هولدینگ اَرَن»، «هولدینگ توسیالی»، «هولدینگ زورلو»، «آکچان‌سا»، «ام‌ان‌جی ایرلاینز»، «اَتی معدن» که بخشی از «صندوق ثروت ترکیه» است که رئیس جمهور اردوغان رئیس آن است، و همچنین صاحبان ناوگان کشتی‌هایی که صادرات به وسیلۀ آن‌ها انجام می‌شود و غیره، شرکت‌هایی نزدیک به این دولت و یا فرزندان و بستگان آن‌ها هستند…

آن‌ها دروغ می‌گویند!

وقتی تجارت با اسرائیل علنی شد، آن‌ها سعی کردند پشت انواع دروغ‌ها پنهان شوند. دولت علیرغم منابع آشکار خودش، انواع دروغ‌ها را گفته‌است؛ از گفتن این‌که صادرات در واقع به فلسطین بوده، تا ادعای این‌که تجهیزات نظامی لوازم شکار بوده‌است. اما ماه که پشت ابر نمی‌ماند.[۱] از ۷ اکتبر، تجارت در نوسان کامل بوده‌است. چفیه‌های فلسطینی که به گردن می‌بندند، جمعیتی که برای راهپیمایی‌ها جابجا می‌کنند، هیچ‌چیز نمی‌تواند دروغ‌های آن‌ها را پنهان کند!

تجارت با اسرائیل را متوقف کنید!

در حالی که اسرائیل بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را که اکثراً کودکان و زنان هستند، در مقابل چشمان همۀ جهان قتل عام می‌کند، دولت ترکیه و نمایندگان آن که حاضر به قطع کردن هیچ رابطه‌ای با اسرائیل از جمله حجم عظیم تجارت‌شان نیستند، هیچ قدم مشخصی برای توقف کشتار برنمی‌دارند و از غزه به عنوان وسیله‌ای در میادین راهپیمایی برای سرپوش گذاشتن بر بحران اقتصادی و سیاسی کشور استفاده می‌کنند؛ آن‌ها ریاکارند، آن‌ها دروغگواند! آن‌ها شریک جرم بالفعل دولت اسرائیل هستند! این یعنی فروختن مقاومت فلسطین در ازای دلار، زیر نقاب دوستی!

 

مردم کشورمان از ملیت‌های مختلف کورد و تورک، دوستان واقعی خلق فلسطین هستند!

زنده باد مقاومت فلسطین!

 

پارتیزان

۴ آوریل ۲۰۲۴

 

 

پانویس:

[۱] در اصل تورکی: «Mızrak çuvala sığmaz»، یعنی «نیزه در گونی جا نمی‌شود». م

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)