فساد در قضائیه خامنه‌ای، این بار فرزندان محمد مصدق

بار دیگر تشت رسوایی قضائیه خامنه‌ای از بام بر زمین افتاده است. فساد فرزندان محمد مصدق، معاون اول قضائیه خامنه‌ای. پرونده‌ای که نشان از ادامه فساد گسترده در قضائیه خامنه‌‌ای دارد.

«هر چه بگندد نمکش می‌زنند، وای از آن روز که بگندد نمک»، « کدخدای ده چو مرغابی بود، وای بر آن ده، چه رسوایی بود؟!». به نظر می‌رسد این دو ضرب‌المثل ساده و عامیانه، بیانگر حال روز قضائیه خامنه‌ای است. قضائیه‌ای که باید دادرس و دادخواه حقوق ملت باشد، اما به سرای دزدان و چهل دزد بغداد «علی‌بابای» خامنه‌ای تبدیل شده است.

فساد پیشینیان قضائیه خامنه‌ای نیاز به توضیح تفسیر ندارد. از ۶۳ حساب میلیاردی پنهان صادق لاریجانی، تا پرونده فساد اکبر طبری و قاضی منصوری که در رومانی از طبقه چندم ساختمان پرتابانده شد. حال اما از این باغ، بر تازه‌ای رسیده است. فساد مالی گسترده ۲ تن از فرزندان محمد مصدق، معاون اول قضائیه خامنه‌ای. امیرحسین و محمدصادق مصدق کهنمویی فرزندان معاون اول قضائیه خامنه‌ای.

محمد مصدق در سمت‌های مختلفی همچون معاون اول دادستان کل کشور در دوره آملی لاریجانی، معاون حقوقی رئیس قضائیه و رئیس دیوان عدالت اداری در دوره ریاست رئیسی بر قضائیه خامنه‌ای فعالیت داشته است.

در دوران ریاست محسنی اژه‌ای، وی در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰، محمد مصدق به عنوان معاون اول قضاییه منصوب شد.

در اوایل مهرماه سال ۱۴۰۲، اخباری مبنی بر وقوع فساد اقتصادی و پول‌شویی در دستگاه قضایی ملایان، مربوط به دو پسر محمد مصدق، منتشر شد. این مسئله به منظور «روشن‌سازی و پاسخگویی به اذهان عمومی و همچنین پیگیری‌های خبرنگاران» [بخوانید جنگ باندی]، موضوع بحث و گفتگو در جلسات رسمی قضاییه خامنه‌ای قرار گرفت.

پاکدامنی از نوع محمد مصدقی

در نشست خبری برگزار شده در چهارم مهرماه ۱۴۰۲، مسعود ستایشی، سخنگوی قضاییه خامنه‌ای، به سوالاتی پیرامون اخباری مبنی بر بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات دستگاه قضایی، پاسخ داد. وی اعلام کرد که پرونده مربوطه در دستور کار است و به شدت پیگیری می‌شود. وی همچنین تأکید کرد که هر گونه تصمیمات قانونی در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

وی اما در آن زمان اعلام داشت که به لحاظ قانونی اجازه ندارد در این مورد اطلاع‌رسانی کند! این البته خود نوبر که نه، روالی مرسوم در حاکمیت ملایان است. پرونده‌‌های مربوط به فساد در اکثر کشورهای جهان، بلافاصله در صدر اخبار رسانه‌ها قرار می‌گیرند. حالا در حالی که فساد تار و پود قضائیه خامنه‌ای را در بر گرفته، اجازه اطلاع‌رسانی داده نمی‌شود!!!

در جلسه دیگری که در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، سوالی مطرح شد که آیا ابهامات مربوط به محمد مصدق برطرف شده است یا خیر؟ به این سوال پاسخ داده شد که پرونده‌ای تشکیل شده و تحقیقات در مرحله اولیه خود قرار دارد.

در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند جلسات اول تا سوم، دادگاه فرزندان محمد مصدق برگزار شد. شوری آش اما به حدی رسید که مصدق را مجبور به استعفاء کرد. مصدق در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ استعفای خود را از سمت معاون اولی قضاییه خامنه‌ای اعلام کرد.

صرفا برای «پاکدامنی» از نوع ملایان، وی در اعلام استعفایش بیان کرد که از ابتدای تشکیل پرونده اتهامی فرزندانش، هیچگونه ارتباطی با عوامل مرتبط با پرونده نداشته است.

پرونده‌‌های فساد در قضائیه خامنه‌ای چه زمان علنی می‌شوند؟

پس از دریافت استعفای محمد مصدق، رییس قضاییه‌ خامنه‌ای، محسنی اژه‌ای، این درخواست را پذیرفت. اژه‌ای نیز ماله دیگر بر دزدی و فساد در قضائیه خامنه‌‌ای کشید. وی اعلام کرد با وجود عدم تأثیر مستقیم محمد مصدق در رسیدگی به پرونده فرزندانش، درخواست استعفای او را قبول می‌کند. [راز فساد در قوه قضائیه ایران!؟]

چنان چه فوقا ذکر شد این نه اولین و نه آخرین نمونه از فساد گسترده در قضائیه خامنه‌ای نیست. گویا قضائیه خامنه‌ای قصد دارد گوی فساد و دزدی را از مجریه و مقننه خامنه‌ای برباید. رسوایی بزرگی در دستگاهی که باید ضد فساد باشد. اما فساد چنان در تار و پود حاکمیت ملایان فراگیر شده است که گوئیا به واجبات آن تبدیل شده است.

اخبار آن نیز تنها هنگامی رسانه‌ای می‌شود که یا در قالب جنگ باندهای قدرت، بیرونی شود. یا زمانی که دیگر عیان‌تر از آفتاب تموز باشد که نتوان آن را زیر هیچ ابری پنهان کرد. فسادی که بخشی از ماهیت حاکمیت فاسد ملایان را به نمایش می‌گذارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)