استفاده سپاه پاسداران از مسلمانان انگلیسی برای جاسوسی و ترور

دیلی‌میل، روزنامه انگلیسی در روز ۲۱ بهمن گزارشی در مورد استخدام مسلمانان انگلیسی توسط حکومت ملایان برای جاسوسی و ترور منتشر کرد.

دیلی‌میل نوشت حکومت ایران مسلمانان بریتانیایی را برای جمع‌آوری اطلاعات از یهودیان و مخالفان رژیم تهران استخدام کرده است. این اطلاعات ممکن است برای حملات در بریتانیا استفاده شود.

استخدام‌کنندگان سپاه پاسداران به شیعیان بریتانیایی نزدیک می‌شوند که از اماکن مذهبی در ایران و عراق بازدید می‌کنند. مقامات بریتانیایی گفته‌اند که آنها باید به بریتانیا برگردند و اطلاعاتی در مورد یهودیان برجسته بریتانیایی یا اهدافی مانند کنیسه‌ها جمع‌آوری کنند.

همچنین، حکومت ایران از آنها خواسته است که از برخی از مخالفان ایرانی مستقر در بریتانیا که رژیم تهران آنها را به دامن زدن به ناآرامی در ایران متهم می‌کند جاسوسی کنند.

اما اطلاعات دقیق درباره مقیاس فعالیت‌های جاسوسان ایرانی در اروپا و انگلیس وجود ندارد. همچنین، برخی از ایرانیانی که با بورسیه دولتی به عنوان دانشجویان بین‌المللی به دانشگاه‌های انگلیس می‌آیند، نیز ممکن است جاسوس باشند.

سپاه پاسداران بر استخدام ایرانی‌های انگلیسی که معمولاً سکولار هستند و مخالف ملایان هستند هستند، تمرکز نمی‌کند، اما شیعیان بریتانیایی را هدف قرار می‌دهد.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط جاسوسان انگلیسی ممکن است برای انجام حملات استفاده شود. سپاه پاسداران از شبکه‌های جنایتکار سازمان‌یافته برای انجام فعالیت‌ها در بریتانیا استفاده می‌کند، زیرا فعالیت جاسوسان ایرانی در خاک بریتانیا دشوار است.

از سال ۲۰۲۲، رژیم ایران تلاش کرده است برخی از ناراضیان ایرانی مستقر در بریتانیا را به قتل برساند یا به آنها آسیب برساند. همچنین اعلام شده است که سپاه پاسداران در سال ۲۰۱۵ یک زوج ایرانی را با استفاده از پوشش پناهجویان افغان به سوئد فرستاده است. این یک تهدید جدی است که نیاز به رسیدگی دارد.

افشاگری دیلی‌میل در مورد استخدام مسلمانان انگلیسی برای جاسوسی و ترور

دیلی‌میل می‌افزاید سپاه پاسداران به ‌عنوان بخشی از فعالیت‌های جاسوسی، مسلمانان بریتانیایی را استخدام کرده است تا اطلاعاتی درباره یهودیان و مخالفان رژیم تهران را جمع‌آوری کنند. سپاه پاسداران تمرکز خاصی بر روی استخدام ایرانیان انگلیسی ندارد، اما هدف آن از شیعیان بریتانیایی است.

تخمین زده می‌شود که حدود ۴۰۰ هزار مسلمان شیعه در انگلستان زندگی می‌کنند. حکومت ایران خود را حامی شیعیان در سراسر جهان می‌دانند. اطلاعاتی که توسط جاسوسان انگلیسی جمع‌آوری می‌شوند، ممکن است برای انجام حملات مورد استفاده قرار گیرند.

سپاه پاسداران از شبکه‌های جنایتکار و سازمان‌یافته برای انجام فعالیت‌هایش در بریتانیا استفاده می‌کند، زیرا فعالیت جاسوسان ایرانی در این کشور بسیار دشوار است. از سال ۲۰۲۲، رژیم ایران سعی دارد برخی از ناراضیان ایرانی مستقر در بریتانیا را به قتل برساند.

دیلی‌میل همچنین بر ابعاد دیگری از جاسوسی و تروریسم ملایان در انگلستان انگشت گذاشته است.

افشاگری دیلی‌میل بلافاصله با واکنش حکومت ایران مواجه شد. مهدی حسینی، کاردار سفارت ایران در لندن ضمن رد گزارش این اقدامات را تکذیب کرد. وی افزود «چنین اتهامات بی‌‌اساس بارها از سوی مقامات» حکومت ایران به طور قاطع رد شده است.

این در حالی است که مقامات امنیتی انگلیس اخیرا خطرات ناشی از حکومت ایران برای مردم و منافع انگلیس را بیشتر از تهدیدات چین و روسیه اعلام کرده بودند. [تروریسم ابزاری زنگ‌زده اما گریزناپذیر برای خامنه‌ای]

جاسوسی و ترروریسم در کشورهای اروپایی، موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد. از جمله دستگیری دیپلمات تروریست ملایان، اسدالله اسدی در سال ۲۰۱۸ در فرانسه موید این امر است. اسدی قصد بمبگذاری در همایش سالانه سازمان مجاهدین خلق ایران در فرانسه را داشت که پیش از اقدام دستگیر شد.

همچنین اقدامات تروریستی و جاسوسی ملایان پیش و پس از آن نیز، ادامه داشته است. اخیرا سوئد یک زوج جاسوس ایرانی، در قالب پناهنده، که برای جاسوسی و ترور شهروندان یهودی به این کشور رفته بودند را اخراج کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)