علی صدارت: آیا رژیمی که ولایت مطلقه‌اش، توهم جاری شدن حرف خدا از زبان خویش را دارد، و مقام اللهی خود را در عمل هم ثابت کرده است، اصلا کوچک‌ترین امکانی برای کوچک‌ترین اصلاح و تغییر و تحول و… دارد؟
آیا راهی به غیر از براندازی و تلاش‌های خشونت‌زدا و حقوق‌مدارانه و مردمسالارنه برای گذاری خشونت‌زدا برای کوتاه‌تر کردن زمان رسیدن به سقوط فیزیکی رژیم باقی مانده است؟

خامنه‌ای، پهلوی (رضا، محمدرضا، رضا)، رجوی، نتانیاهو، بایدن، ترامپ، پوتین، خمینی،… و سایر قدرت‌ها و سلطه‌سالاران همه از یک جنس هستند، و همه در مقابل ما مردم قرار دارند. اینها چون پایگاه مردمی ندارند، مجبور هستند که به اسلحه و سرکوب متوسل شوند.

اگر ما مردم ایران در شعار خود مبنی بر ”پشت به قدرت، روی به ملت” استوار بمانیم اسلحه را در دست سرکوبگران بی‌اثر می‌کنیم.

در این راه، باید منتهای تلاش‌های خود را انجام دهیم که خدای نکرده خودمان هم کارهای رژیم را مرتکب نشویم وگرنه بدین ترتیب عمر رژیم را طولانی‌تر و خود نیز از جنس رژیم و چه بسا بدتر شده‌ایم!
برای رسیدن به هدف دموکراسی و مردمسالاری، وسیله‌ها و روش‌هایی را که امروز انتخاب می‌کنیم، تنها و فقط می‌توانند دموکراتیک و خشونت‌زدا باشند، و لاغیر!  هدف وسیله را توجیه نمی‌کند! بلکه وسیله‌ای که امروز به‌کار می‌بریم، واضح و روشن، هویت و ماهیتِ هدفِ فردا را مشخص می‌کند!

اگر هر کسی منتظر و منفعل بنشینیم تا «مردم یک کاری بکنند»، این سرنوشت فاجعه‌امیز امروز ما، مدت‌های طولانی ادامه خواهد یافت! در این صورت مسئول فقط خود ما هستیم! با خود تعارف و روی در بایستی نداشته باشیم! با سرنوشت خود و عزیزانمان شوخی و بازی نکنیم!
https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/
’مردم‘باید یک کاری بکنند!چه باید کرد؟

https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/

…به غیر از خود ما مردم، هیچ فرد دیگری و یا تشکیلات و حزبی و یا دولت و سامانه سیاسی نخواهد توانست کلیه معضلات جامعه را، بدون مشارکت مردم در ساختن سرنوشت خود، حل کند. اگر کسی یا گروهی چنین وعدههایی می‌دهند، قطعا دروغ می‌گویند (دروغ به دیگران، و در بهترین وجه یعنی حتی اگر صادقانه این حرف را می‌زند، حتی دروغ به خود) و قطعا و حتما، و چه بخواهند و یا حتی اگر واقعا و از ته دل هم نخواهند، لاجرم استبداد دیگری را بر ما حاکم خواهند کرد.
دروغهای آقایان پهلوی (امروز فقط اتحاد… فردا خود مردم ایران نوع نظام را تعیین خواهند کرد… دروازههای تمدن بزرگ…. جلوگیری از ایرانستان شدن…)
دروغهای آقایان خمینی و خامنه‌ای (همه با هم… اسلام ناب محمدی… آب و برق مجانی… حمایت از مستضعفان… جنگ در سوریه برای جلوگیری از حمله به کرمانشاه و همدان،… و البته کرمان!!!!)

خامنه‌ای دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ = ۰۱-۰۱-۲۰۲۴ در دیدار با خانواده قاسم سلیمانی گفت: «من نشستم روی پله، یک صحبت گرم و گیرایی کردم. قبلاً هم فکرش را نکرده بودم. خدای متعال همین‌طور حرف می‌زد. در واقع، زبان من بود، حرف خدا بود»

…از صدر اسلام تا الان هیچ فقیهی هیچوقت این چیزهایی که این رژیم میگوید را نگفته!!!

https://www.instagram.com/reel/C1pUlVGuGTR/

باید خون گریست!

خامنه‌ای؛ ۱۴خرداد ۱۳۶۸: «…باید خون گریست بر جامعه اسلامی که حتی احتمال [رهبری] کسی مثل بنده در آن مطرح شود. من سه هفته پیش این قضیه رهبری من که مطرح شد به اقای هاشمی گفتم من لایق چنین مقامی نیستم شما هم می دونید. من رهبری صوری خواهم بود نه رهبری واقعی. رهبر طبق قانون اساسی باید مرجع تقلید باشد چند نفر در همین جلسه گفتند من فقیه و صاحب نظر نیستم…»

 

 

آیا باید منفعلانه به کنج اتاق پناه برد و در افسردگی خزید و با غم و یاس خون گریست؟ نه! نباید منفعلانه خون گریست! بلکه باید فعالانه به فکر کوتاه تر کردن زمان رسیدن به سقوط فیزیکی رژیم باشیم و هر کدام از ما به سهم خود و به نوبه خود در این راستا تلاش کنیم. هیچ راه دیگری نبست!

https://www.instagram.com/reel/C1Vrnsdu-El/

شهروندخبرنگاری، وسیله‌ی دفاعی بسیار موثر در جنگ روانی.

https://www.instagram.com/reel/C1l-4FpLPDW/

توجه! روشهای موثر برای خشونتزدایی توسط ما شهروندخبرنگاران:

https://www.instagram.com/reel/C0rHKaKOJc4/

جالب اینجاست که این روشهای موثر ، بسیار اسان و عملی هستند.
شما و من و همه ما به سادگی میتوانیم به وظیفه شهروندی خود عمل کنیم و در احقاق حق اطلاع یابی و نیز احقاق حق اطلاع رسانی بیشتر کوشا شویم.
طی دهه‌های گذشته، اسرائیل و شرکا، همیشه بسیاری از مردم را در پروپاگندا و جنگ روانی شکست داده بودند، و انواع سانسورها و خودسانسوری‌ها را به مردم (از جمله مردم اسرائیل و امریکا و…) تحمیل کرده بودند. ولی با استفاده از شبکه‌بندی‌های اجتماعی و رسانه‌های شخصی، حالا شما و همه ما شهروندخبرنگاران توانسته‌ایم دفاعی جانانه و پیروزمندانه در این جنگ را مدیریت کنیم.
جنگ روانی مادر همه جنگهاست ولی تنها جنگیست که ما مردم در آن توانایی و وسایل دفاع پیرزمندانه را دارا هستیم.

پردههای سانسور و مغزشویی و پروپاگندا و خودسانسوری و خشونتهای رسانه ای و….. به علت فعالیتهای تو و ما شهروندخبرنگاران هر چه بیشتر از پیش در می افتند و فرو میریزند . ولی بایسته است که تلاشها پیوسته باشند و ادامه پیدا کنند!

راههای تماس و ارتباط با ما: لینکتری LinkTree

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)