فراخوان کمیته‌های پژاک و کژار در استکهلم برای حمایت از کمپین بین‌المللی آزادی اوجالان

یکشنبه, 12ام آذر, 1402

منبع این مطلب سایت حزب حیات آزاد کردستان ( پژاک )

نویسنده مطلب: حزب حیات آزاد کردستان ( پژاک )
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

 

 

اعضای کمیته‌های تشکیلاتی «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» و «جامعه زنان آزاد شرق کردستان(کژار)» در شهر استکهلم پایتخت سوئد گردهم آمده و با خواست حمایت از کمپین بین‌المللی «آزادی برای اوجالان، حل مسئله کُرد» فراخوان دادند.

اعضای کمیته‌های تشکیلاتی «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» و «جامعه زنان آزاد شرق کردستان(کژار)» در شهر استکهلم پایتخت سوئد گردهم آمده و طی قرائت فراخوانی از سازمان‌های حقوق بشری و آزادیخواهان خواستند که در حمایت از کمپین بین‌المللی «آزادی برای اوجالان، حل مسئله کُرد» فعالیت‌هایشان را گسترش دهند.

متن بیانیه کمیته‌های تشکیلاتی پژاک و کژار در استکهلم بصورت ذیل است:

«به افکار عمومی و آزادیخواهان!

همانطور که عیان است، ۲۴ سال است رهبر آپو پس از یک توطئه بین‌المللی، در زندان امرالی بسر می‌برد و در سه سال گذشته انزوای شدیدی بر ایشان تحمیل شده است. دولت ترکیه اجازه نمی‌دهد وکلای مدافع و خانواده با رهبر آپو دیدار انجام دهند.

ما بر این باوریم که انزوای تحمیل‌شده بر رهبر آپو، اصرار بر ادامه انکار هویت خلق‌کُرد. قطعا گشودن درهای امرالی، کلید حل مسایل خاورمیانه است.

ما این انزوای تحمیلی را محکوم می‌کنیم و از سازمان‌های حقوق بشری، نهاد سی‌پی‌تی و همه آزادیخواهان می‌خواهیم که وظایف خویش را بجای آورند.

ما خواهان آزادی فیزیکی رهبرآپو هستیم و تا آزادی رهبر آپو به مبارزاتمان ادامه می‌دهیم.

زنده‌باد رهبر آپو؛  ژن، ژیان، آزادی؛  کمیته‌های تشکیلاتی پژاک و کژار- استکهلم۲ دسامبر ۲۰۲۳»

لازم به ذکر است که کمیته‌های پژاک در شهر هلسینکی کشور فنلاند در روز ۲۷ نوامبر و در کلن آلمان در روز ۲۸ نوامبر با خواست حمایت گسترده آزادیخواهان خصوصا در شرق کردستان و ایران فراخوان داده بودند.

کمپین بین‌المللی «آزادی برای اوجالان، حل مسئله کُرد» از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ بصورت گسترده آغاز شده و در چارچوب این فعالیت‌ها، آزادیخواهان، روشنفکران، دمکراسی‌طلبان، آکادمیسین‌ها، زنان و جوانان و سازمان‌های مختلفی از کشورهای آسیا، اروپا و آمریکای لاتین از آن حمایت کرده‌اند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: اجتماعی, اقتصادی, اقلیتها, اندیشه, ایران, ایران و جوانانش, با همسایگان, بین‌الملل, تاریخ, جامعه مدنی, حقوق بشر, دانشجویان, زنان, سرزمین عجایب, سرگرمی, سیاسی, سینما و تئاتر, صدای زندانی, علمی, فرهنگ, فنآوری و اینترنت, محیط زیست, موسیقی, میراث فرهنگی, هنر, ورزشی, کارگری, کوییر

برچسب‌ها: | | |

فعال مدنی و جویای حقیقت

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.