چهل روز است که ساکنان غزه، به ویژه کودکان، زنان و مردان غیر نظامی زیر آماج حملات سنگین هوایی و زمینی ارتش اشغالگر اسرائیل که به بهانه عملیات “تلافی جویانه” هفتم اکتبر نیروهای حماس آغاز و پی گرفته است قرار دارند. در این عملیات که به نظر بسیاری از کارشناسان بین المللی از جمله دبیر کل سازمان ملل متحد “جنایت جنگی” محسوب می شود تا کنون بیش از یازده هزار غیر نظامی به قتل رسیده اند. رژیم اشغالگر که از سوی حامیان بدون قید وشرطش در غرب، به ویژه آمریکا ، تحت عنوان “حق دفاع”  چراغ سبز دریافت کرد، با دست باز، علیرغم هشدار از سوی سازمانهای بین المللی؛ سازمان ملل متحد، یونیسف، پزشکان بدون مرز، صلیب سرخ جهانی و…و اعتراض افکار عمومی بین المللی با حضور میلیونی مردم به این جنایت، به نسل کشی فلسطینیان ادامه می دهد.

 رژیم اشغالگر، با نقض تمامی قرارداد های بین المللی، با محاصره و حمله به بیمارستانها و ورود نیروهای خود به این اماکن گام جدیدی را در جنایت علیه بشریت برداشته است. بنا بر گزارشهای رسیده وضعیت در این بیمارستانها بسیار وخیم است. جمعی از بیماران از جمله چندین کودک و نوزاد شهید شده  و جان چند صد بیمار شامل عده ای نوزاد و کودک در خطر است.یاد آور می شود که حمله به بیمارستانها و مراکز درمانی که مصونیت دارند توجیه پذیر نیست .

با کمال تاسف، سران کشورهای غرب، در واکنش به این نسل کشی، هیچ اقدام موثری در بازدارندگی متجاوز و اعمال خشونت وصف ناپذیر انجام ندادند و تنها به تذکر های شفاهی بسنده کرده اند و از ” تحریم بشر دوستانه” رژیم اسرائیل خبری نیست. از سوی دیگر، سران نظامهای استبدادی حاکم بر کشورهای اسلامی – که برخی خود را پرچمدار دفاع از حقوق فلسطینیان وانمود می کنند- منفعلانه نظاره گر قتل عام فلسطینیان هستند. در این میان مسئولیت آمریکا، از این رو که قادر است هر آن، به این جنایت پایان بدهد، در این نسل کشی بسیار سنگین است.

 مجامع اسلامی ایرانیان ضمن حمایت از حق فلسطینیان به داشتن وطنی مستقل و آزاد،خشونت اعمال شده علیه غیر نظامیان و اماکنی که بنا بر قراردادهای بین المللی از هر گونه تعرض مصون هستند محکوم می کنند. 

مجامع اسلامی ایرانیان

۱۶   نوامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۵ آبان ۱۴۰۲

آدرس تماس:  dabirkhaneh@majame.com

سایت :majame.com

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)