بیانیه مشترکبیانیه مشترکو پژاک

گسترش کمپین بین‌المللی «آزادی رهبر آپو و حل مسئله کُرد» در ۷۴ کشور از همه قاره‌های جهان نشانه تأثیرگذاری ژرف مبارزات و اندیشه‌های آزادیخواهانه و دمکراسی‌طلبانه رهبر آپو در عرصه جهانی است. ما، «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» و «جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان(کودار)» به آزادیخواهان، دمکراسی‌طلبان، روشنفکران، آکادمیسین‌ها، زنان آزادیخواه، اکولوژیست‌ها و سازمان‌ها و سندیکاهایی که از ۷۴ کشور جهان به کمپین بین‌المللی پیوسته و فعالانه مشارکت دارند، درود می‌فرستیم و باور قاطع داریم که تلاش‌هایشان منجر به آزادی فیزیکی رهبر آپو، هموارشدن راه برای حل مسئله‌کُرد و نیرومندی همه ما می‌شود.

۲۵ سال کامل از حبس رهبر آپو در امرالی تحت انزوای شدید و فشارهای مضاعف دولت فاشیست ترکیه، گذشت. امرالی مرکز اساسی حملات دشمن علیه رهبر آپو با هدف تداوم سیاست‌های نسل‌کشانه علیه خلق کُرد و خلق‌های تحت ستم می‌باشد. به اندازه‌ای که چندین دولت هژمونیک سرمایه‌دارانه و خلق‌ستیز در توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو دست دارند، مبارزات بین‌المللی هم در حمایت از رهبر آپو و اندیشه‌های آن شکل گرفته و روزبه روز گسترش می‌یابد. آغاز کمپین بین‌المللی «آزادی رهبرآپو و حل مسئله کُرد» از ۱۰ اکتبر با مشارکت خلق‌ها، دوستان خلق‌کُرد، روشنفکران، آکادمیسین‌ها، زنان، جوانان، طرفداران محیط‌زیست و سایر اصناف و سندیکاها و سازمان‌ها، بسیار گرانقدر و بجاست. هراندازه این کمپین در کشورها و قاره‌های مختلف جهان گسترش یابد، سیاست‌های جنگ‌افروزانه دول هژمونیک نیز با فشار از جانب خلق‌های آزادیخواه مواجه خواهد شد.

رهبرآپو بعنوان اندیشمندی که تفکراتشان مبارزه علیه نظام سرمایه‌داری جهانی و غارتگر را نظم و نظام بخشیده، به تکیه‌گاه آزادیخواهان و دمکراسی‌طلبان جهان مبدل شده و باردیگر امید به آزادی و رهایی از یوغ ستم سرمایه‌داری را در دلهایشان زنده ساخته است. بی‌شک طلیعه افکار آزادیخواهانه رهبر آپو، ایشان را به نماد تمامی موجودیت خلق کُرد مبدل ساخته و خلقمان را به پیشاهنگ مبارزات خلق‌های تحت ستم خاورمیانه مبدل ساخته است. مشارکت فعالان و روشنفکران و سازمان‌های بین‌المللی خصوصا از کشورهای بنگلادش، ژاپن، هند، آفریقای جنوبی، کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین مایه دلگرمی به خلق‌کُرد و تحکیم مبارزات خلقمان شده. این تکاپوهای جنبشی آزادیخواهان خلق‌های جهان در حمایت از رهبر آپو در مقابل توطئه بین‌المللی بنیان صلح‌طلبی و استقرار دمکراسی را استحکام می‌بخشد.

«حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» و «جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان(کودار)» ضمن درود به همه آزادیخواهان کشورهای مختلف که با خواست آزادی رهبر آپو و حل مسئله کُرد به کارزار بین‌المللی پیوسته‌اند، از همه خلقمان در هر چهاربخش، خصوصا شرق کردستان و ایران دعوت بعمل می‌آوریم که کمپین بین‌المللی آزادی رهبر آپو و حل مسئله کُرد را به اوج برسانند. مسلما نقش خلق کُرد در ارتقای همبستگی و اتحاد خلق‌های تحت ستم و آزادیخواهان بسیار تعیین‌کننده است. کارزار و کمپین بین‌المللی قطعا در سایه رنج‌های آزادیخواهان و دمکراسی‌طلبان، آزادی فیزیکی رهبر آپو و حل مسئله کُرد را متحقق خواهد ساخت. فروپاشی سیستم شکنجه و انزوای امرالی که به مانع اصلی آزادی خلق‌کُرد مبدل شده، امروز یک نیاز مبارزاتی و ملی – دمکراتیک می‌باشد و لازم است در این مسیر با حضور در میادین به رنج‌های آزادیخواهان عرصه بین‌الملل، ارج بنهیم.

حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان(کودار)

۱۵ اکتبر ۲۰۲۳برابر با ۲۳ مهر ۱۴۰۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)