حملات فاشیستی و نسل‌کشانه ترکیه را بشدت محکوم می‌کنیم

سه شنبه, 18ام مهر, 1402

منبع این مطلب سایت حزب حیات آزاد کردستان ( پژاک )

نویسنده مطلب: حزب حیات آزاد کردستان ( پژاک )
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

بیانیه پژاک

ارتش دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه در راستای تداوم سیاست‌های نسل‌کشانه علیه خلق‌کُرد، مرحله‌ای گسترده از جنگ علیه روژاوای کُردستان را آغاز کرده است. در این حملات که زیرساخت‌های روژاوا را هدف قرار داد، شهروندان بسیاری مجروح و شماری نیز به شهادت رسیده‌اند. همچنین در حمله ای وحشیانه ۲۹ عضو «آکادمی نیروی مبارزه با موادمخدر» به شهادت رسیده و ۲۸ تن نیز مجروح گشتند. ضمن تسلیت به تمامی خلق‌مان بویژه در روژاوای کردستان، این حملات دشمنانه و متوحش را بشدت محکوم می‌کنیم.

چندین سال است حملات دولت نسل‌کش ترکیه به روژاوای کردستان ادامه دارد و خلق غیرنظامی را مورد هدف قرارمی‌دهد. این حملات تلاش برای ممانعت از تحقق آزادی خلق روژاوا است که بزرگترین سهم را در نابودی داعش و تروریسم داشته است. ترکیه اصلی‌ترین حامی داعش بوده و هم‌اکنون آشکارا در صدد احیای آن گروه تبهکار در خدمت سیاست‌های نسل‌کشی خود است. بنابراین با حملات به روژاوای کردستان گذشته از ممانعت جدی در برابر رسیدن خلقمان به آزادی، درصدد انتقام‌گیری از مبارزانی است که تبهکاران داعش را دچار هزیمت ساختند و بزرگترین خدمت را به جامعه جهانی نمودند.

سکوت جامعه جهانی در مقابل این حملات نسل‌کشانه و فاشیستی ترکیه، به معنای رضایت ضمنی نسبت به جنگ‌افروزی‌های چندین‌ساله آن دولت اشغالگر است. بی‌شک سکوت در قبال این جنایات جنگی ترکیه تمامی خلق‌های تحت‌ستم منطقه را آسیب‌دیده‌تر خواهد ساخت. قطعا خاورمیانه تنها با نابودی فاشیسم ترکیه می‌تواند به آزادی و دمکراسی دست‌یازد.

«حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» ضمن محکوم‌کردن حملات نسل‌کشانه و اشغالگرانه ترکیه به روژاوای کردستان، مجددا شهادت ۲۹ مبارز «آکادمی نیروهای مبارزه با مواد مخدر» در منطقه دیرک را به خلق‌مان بویژه خلق فداکار روژاوای کردستان تسلیت می‌گوید و برای مجروحین آرزوی سلامت عاجل دارد. از تمامی آزادیخواهان، دمکراسی‌طلبان، روشنفکران و سازمان‌ها و نیروهای کردستانی، منطقه‌ای و جهانی می‌خواهیم که در برابر دولت نسل‌کش ترکیه که روز به‌روز به خطر جدی علیه خلق‌های تحت ستم خاورمیانه مبدل می‌شود، بایستند و فریاد انسانی برآورند. نابودی فاشیسم ترکیه، بزرگترین حامی داعش را وسیله تحقق آزادی خلق‌ها قراردهیم.

حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)

۱۰ اکتبر ۲۰۲۳

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: اجتماعی, اقتصادی, اقلیتها, اندیشه, ایران, ایران و جوانانش, با همسایگان, بین‌الملل, تاریخ, جامعه مدنی, حقوق بشر, دانشجویان, زنان, سرزمین عجایب, سرگرمی, سیاسی, سینما و تئاتر, صدای زندانی, علمی, فرهنگ, فنآوری و اینترنت, محیط زیست, موسیقی, میراث فرهنگی, هنر, ورزشی, کارگری, کوییر

برچسب‌ها: | | | |

فعال مدنی و جویای حقیقت

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.