خانم نرگس محمدی به عنوان ناظر بر حقوق بشر ایران و به عنوان انسانی مسئول و قاطع در دفاع از حقوق انسانها در جمع فعالان ایرانی و مخصوصا فعالین دفاع از حقوق بشر و ضد خشونت در سطح ایران و جهان شناخته شده است . 

او از اواخر سالهای هفتاد در بازداشت بسر برده و در سال ۸۹ به عنوان نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر بازداشت شد . خانم محمدی  در لگام که به معنی لغو گام به گام اعدام می باشد فعال بود . 

خانم محمدی مخالف شرکت در انتخابات سال ۹۸  بود و آن انتخابات را تحریم نمود . وی اعتقاد به آن داشت که استبداد حاکم بر ایران غیر قابل اصلاح است . 

بنا بر اظهارات آقای تقی رحمانی همسر خانم محمدی، وی  دو بار محکوم به زندان شده است یک بار ۷ سال و اکنون بایستی  ۸ و نیم سال دیگر در زندان باشد . 

خانم محمدی در خرداد ۱۴۰۰ به اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «تحصن در دفتر زندان»، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» و «تخریب شیشه‌ها» و «افترا» به ۸۰ ضربه شلاق تعزیری، ۳۰ماه حبس تعزیری و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد، محکومیتی که در آبان ۱۴۰۰ اجرایی شد.

خانم محمدی در حالی جایزه صلح نوبل را دریافت میدارند که در وطن ما جنبش انقلابی  زن زندگی آزادی نماد دفاع مردم ایران از حقوق خود گردیده است . جنبش زن زندگی آزادی که پیام صلح در تمام جهان را بهمراه داشت  و فریاد مردمی  حق طلب بود و است . صدای مردم ایران در وجدان جهانی بازتاب یافت و ایرانیان با وجدان جهانی توانستند پیوند برقرار کنند . خانم محمدی به عنوان یک انسان مدافع حقوق همگان  که بر اصول خود پایبند مانده است از دید ما به حق ،جایزه  صلح نوبل ۲۰۲۳ را دریافت نمود . 

جایزه صلح نوبل به یک زن ایرانی و در مقاومت ، استبداد و ظلم و خشونت و قهر رژیم حاکم را در سطح جهان رسوا تر مینماید.

مجامع اسلامی ایرانیان  به خانم نرگس محمدی بخاطر استواری در دفاع از حقوق انسان و بخاطر دریافت جایزه صلح نوبل تبریک می گوید . 

به مناسبت اعطای  جایزه صلح نوبل به خانم محمدی جا دارد به همه زنهای ایران که مدافع حقوق همگان هستند و همه زنان فعال سیاسی  و مدنی که در زندانهای رژیم استبدادی بسر میبرند و همه  زنان ایرانی  که برای ممکن نمودن آزادیها و استقلال زن ایرانی وآزادی و استقلال  وطن فعالانه کوشیده اند و میکوشند چه در داخل و چه در خارج  از کشور تبریک بگوییم . 

به فرزندان خانم محمدی و به  همسر ایشان آقای رحمانی نیز تبریک می گوییم  . 

 

مجامع اسلامی ایرانیان

 ۷/۱۰/۲۰۲۳

dabirkhaneh@majame.com

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)