میترا فراهانی کارگردان و نقاش ایرانی مقیم پاریس که برای فیلم فقط یک زن، جایزه تدی جشنواره فیلم برلین سال ۲۰۰۲ را گرفته بود مستندی درباره استاد بهمن محصص نقاش، مجسمه‌ساز و مترجم ایرانی ساخته است .این فیلم که فی فی از خوشحالی زوزه می کشد نام دارد که فراهانی در طی سه سال آن را ساخته  و زحمت زیادی برای آن کشیده است .

سکانس مرگ  محصص در فیلم مونتاژ نیست و همانطور که خود فراهانی میگوید محصص زمانی مرد که فکر میکردم فیلم دارد شروع میشود ، فیلمی که داستان تلخ زندگی یک هنرمند است که بعد از انقلاب سال ۵۷ بیشتر آثار خود را نابود کرده ، به ایتالیا رفته است و تا در نهایت در انزوا میمیرد . فیلم که نامش را از یکی از نقاشی های مورد توجه محصص بود بهره برده است ، به جد مستندی موفق در باره ی اوست . مصاحبه ی میترا فراهانی با زمانه در باره ی فیلمش را از اینجا بخوانید و اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید به نوشته های زیر مراجعه کنید .

بهمن محصص و خاطرات انهدام روی پرده  سینما

یادواره موفق از محصص در برلیناله

Fifi Howls From Happiness

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com