آن‌گونه که وبسایت کمیته گزارش‌گران حقوق بشر خبر داده است، ماموران امنیتی، روز دوشنبه (۶ آبان-۲۸ اکتبر)، سه فعال دانشجویی دانشگاه اصفهان را در محوطه‌ی خوابگاه این دانشگاه بازداشت کردند.

سعید لعالی، امیر یاری، و محمد پولادی، سه فعال دانشجویی هستند که به نوشته‌ی کمیته‌ی گزارش‌گران حقوق بشر، پیش از بازداشت توسط ماموران لباس‌شخصی مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته‌اند.

به گفته‌ی شاهدان عینی، این ماموران هم‌چنین به اتاق امیر یاری، یکی از این سه دانشجو رفته‌اند و وسایل شخصی او از جمله کتاب‌ها، جزوات و کامیپوترش را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

بازداشت این سه فعال دانشجویی و “وب‌نگار” در داخل خوابگاه دانشگاه، یک ماه پس از بازداشت مشابه دو فعال دانشجویی دیگر در دانشگاه شیراز اتفاق می‌افتد.
مهرداد فرمانی و احسان مولوی‌فر، دو فعال دانشجویی بازداشت‌شده دانشگاه شیراز

مهرداد فرمانی و احسان مولوی‌فر، دو فعال دانشجویی دانشگاه شیراز هستند که روز هفتم مهر ماه در خوابگاه دانشگاه شیراز توسط «چند مامور لباس‌شخصی مسلح به بیسیم و سلاح کمری» بازداشت شدند.

به نوشته‌ی کمپین بین‌المللی حقوق بشر، در یک ماه گذشته خانواده‌ی این دو دانشجوی بازداشتی از وضعیت‌ آن‌ها بی‌اطلاع بوده‌اند و مراجعات‌شان به دادگاه انقلاب فارس و اداره کل اطلاعات این استان بی‌نتیجه‌ بوده است.

این کمپین هم‌چنین گزارش کرده که «روز شنبه ۲۷ مهر ماه یکی از ماموران حاضر در دادگاه انقلاب به پدر مهرداد فرمانی و برادر مهران مولوی‌فر هشدار داد که در صورت مراجعه مجدد و ایجاد “مزاحمت”، بازداشت خواهند شد».

Maryam-ShafiPour-Meeting-Room-Evin-1

مریم شفیع‌پور در سالن ملاقات کابینی زندان اوین

علاوه بر این پنج دانشجو، مریم شفیع‌پور، فعال دانشجویی محروم از تحصیل دانشگاه بین‌المللی قزوین، دیگر دانشجویی است که در ماه‌های اخیر بازداشت شده است. او که روز پنجم مرداد و پس از حضور در دادسرای شماره دو “شهید مقدس” در زندان اوین، به دستور بازپرس بازداشت شد، بیش از دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین که زیر نظر وزارت اطلاعات اداره می‌شود، سپری کرد و از روز هشتم مهرماه به بند زنان این زندان منتقل شد. دادگاه این فعال دانشجویی، روز ۲۹ مهرماه در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده است و خانواده‌ی وی در انتظار تبدیل قرار بازداشت وی به وثیقه از سوی دادگاه هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com