فرمانده نیروی انتظامی در ایران روز جمعه (۳ آبان-۲۵ اکتبر) در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از راه‌اندازی باشگاه هوانوردی و اسب‌سواری به عنوان یکی از فعالیت‌های یگاه‌های ویژه این نیرو در هنگام غیرماموریت و تفریح خبر داد.

اسماعیل احمدی‌مقدم در پاسخ به سوالی در مورد «به کارگیری یگان‌های اسب‌سوار و سگ‌های ضد‌اغتشاش» گفت: «یگان ویژه باید به روز باشد و از آنجایی که ماموران این یگان هم‌چون پلیس‌های سایر یگان‌های دیگر در کف خیابان نیستند و تنها در مواقع خاص وارد میدان می‌شوند، باید برای پرکردن اوقات فراغت این افراد فکری اندیشیده شود که چندی پیش باشگاه ورزش‌های هوایی افتتاح شد و آیا این بدان معناست که پلیس قرار است با کایت با اغتشاش مبارزه کند؟»

آقای احمدی‌مقدم با بیان اینکه «در حال حاضر پیشرفته‌ترین واحدهای اروپایی دارای واحد اسب‌سوار هستند» گفت: «از آنجایی که اسب‌ بلند است، باعث می‌شود که مامور اشرافیت کاملی داشته باشد.» او در عین حال توضیح داد که این موضوع “جنبه‌ی تزیینی” و “مانوری” دارد و «به معنی به کارگیری اسب در زمان اغتشاشات نیست».

او هم‌چنین از به کارگیری سگ در واحد یگان ویژه واحد ضدتروریسم «نوپو» خبر داد و گفت که در این یگان، “واحد آموزش سگ‌” وجود دارد که «در منطقه بی‌نظیر است».

احمدی مقدم این واحد را “افتخاری برای ایران” دانست چرا که به گفته‌ی او توانسته در زمینه‌ی تربیت انواع سگ «ضد تروریسم (سگ هجوم)، مواد منفجره‌یاب، انسان‌یاب و موادمخدر»، “خودکفا” شود. او افزود: «فروش این‌گونه سگ‌ها در اختیار چند مرکز است و این مراکز سگ‌ها را به صورت عقیم می‌فروشند تا امکان تکثیر آن‌ها نباشد.»

فرمانده پلیس کشور در بخش دیگری از گفتگویش با ایسنا به راه‌اندازی یگان زن در یگان ویژه نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت به دلیل اینکه «برخی اجتماعات زنانه بودند و ماموران مرد نمی‌توانستند وارد شوند، تصمیم به راه‌اندازی واحد کوچک و مختصری از زنان در یگان ویژه» گرفته شده است.

با این حال، وی در مورد فعالیت یگاه ویژه زن، افزود: «اینکه باطوم به کمر ببندد و وسط خیابان و در صحنه‌های خشن حاضر شود، کاربرد ندارد و مطلوب ما نیست.»

گفتنی است استفاده از سگ‌های آموزش‌دیده در نیروی پلیس ایران در حالی صورت می‌گیرد که این نیرو با حمل سگ‌های خانگی در خیابان‌ها و حتی خودروها توسط مردم برخورد و علاوه بر جریمه‌ی صاحبان سگ‌ها، این حیوانات را بازداشت می‌کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com