المنار:اسناد موجود نشانه دست داشتن دو کشور در انفجارهای تروریستی عراق است چون تروریستها را در پادگانهای ویژه آموزش داده و برای اجرای عملیات انتحاری علیه شهروندان بی دفاع، نیروهای ارتش و امنیتی به هدف تجزیه این کشور مهم و دارای نقش در منطقه اعزام می کنند.
برخی منابع آگاه به المنار گفتند: بعضی شخصیت های عراقی مورد حمایت آنکارا و ریاض که مخالف دولت کنونی هستند، در ترورهای اخیر دست دارند از جمله این افراد طارق الهاشمی، معاون سابق رییس جمهور عراق، است که به خارج گریخت و با کشورهایی در تماس است که خواستار امنیت، شکوفایی و ایفای نقش عراق نیستند.
هدف تمام سازمان های تروریستی فعال در عراق و دستگاه های امنیتی منطقه که سازمان های مزبور به آنان وصل هستند، تجزیه عراق و انهدام ارتش آن است همانند آنچه در مصر و سوریه رخ داد.
کارشناسان منطقه می گویند، سیاست رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و حکام عربستان در زمینه حمایت از تروریسم علیه کشورهای همجوار برایشان دردساز خواهد شد چون مرزهای این دو کشور که به تروریست ها اجازه ورود به عراق و سوریه را دادند، از تروریسم در امان نخواهد ماند.
آنان افزودند: ترکیه از یک سو خواستار مداخله نظامی در سوریه به بهانه تهدید امنیتش از سوی تروریستها است و از سوی دیگر می کوشد با چنین مداخله ای، در برابر تلاش های سیاسی به منظور حل بحران سوریه مانع ایجاد نموده و ارتش آزاد را از فروپاشی نجات دهد.
به گفته کارشناسان، مواضع مسئولان ترکیه علیه امت عربی خصمانه است به ویژه پس از آنکه نتوانست طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی در دمشق و قاهره را محقق کند، لذا می کوشد به هر وسیله ای شکستش در مصر را جبران کند، اقدام های ترکیه علیه ملت های سوریه و مصر، نشانه کذب ادعاهای اردوغان است که سیاست نظامش را اخلاق مدارانه توصیف نموده است. آنچه نظام ترکیه انجام می دهد، پشتیبانی از تروریسم و کشتار علیه ملتهای عربی به منظور تضعیف نقش امت عربی به نفع نئوعثمانیهاست.
منابع آگاه به المنار گفتند: مخالفان دولت عراق، ریختن خون مردم این کشور را فرصتی برای به قدرت رسیدن می دانند چون در چنین صورتی، عربستان و ترکیه عملیات تروریستی را متوقف می کنند تا گفته شود که مخالفان پس از به قدرت رسیدن توانستند اقدامهای جنایتکارانه و خونین را متوقف نمایند.
آنان افزودند: برخی کشورهای همجوار چشم طمع به منابع غنی سرزمین رافدین دارند و برخی خواستار تجزیه آن به منظور تحقق منافعشان هستند چون معتقدند تجزیه عراق آن را از سقوط نجات می دهد، لذا عربستان و ترکیه اقدام به ارسال سلاح و پول و اعزام مزدور به عراق برای ریختن خون تعداد بیشتری از مردم این کشور نمودند اما بعید نیست همین تروریسم روزی گریبان این کشورها را بگیرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com