سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱: حکم سه زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) به اجرا درآمد.
اعدام

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح دیروز، یک‌شنبه ۲۱ اسفند ماه، حکم اعدام دو مرد در زندان مرکزی شیراز به اجرا درآمد. این دو زندانی که هویتشان توحید رمضانی و نبی لنگرانی، ۴۰ ساله احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت:‌«توحید رمضانی از حدود سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. نبی لنگرانی نیز پدر یک فرزند بود و از حدود دو سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.»

همچنین روز جمعه ۱۹ اسفند ماه، حکم اعدام یک مرد بلوچ در این زندان به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش احمد باجی زهی، ۳۸ ساله احراز شده، از حدود چهار سال پیش با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)