سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱: حکم اعدام چهار زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی خرم آباد (پارسیلون) به اجرا درآمد.
زندان مرکزی خرم آباد (پارسیلون)

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز شنبه ۲۰ اسفند ماه، حکم اعدام چهار مرد که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی خرم آباد به اجرا درآمد. هویت سه تن از این چهار زندانی، ظفر هادی‌پور، نادر ابراهیم‌پور و یونس کولمرزی احراز شده است.

به گزارش وبسایت حقوق بشر در ایران که نخستین بار این خبر را منتشر کرد و به نقل از یک منبع مطلع: «نادر ابراهیم پور، از بابت اتهام حمل و نگهداری ۱۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع هروئین در سال ۱۳۹۹ در خرم آباد دستگیر و پس از طی مراحل دادرسی در دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده بود.»

هویت یک زندانی دیگر تاکنون احراز نشده و در دست بررسی است.

اعدام این چهار زندانی درحالی صورت گرفت که صبح روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه نیز، حکم اعدام چهار زندانی دیگر در این زندان به اجرا درآمده بود.

تا لحظه تنظیم این خبر اعدام این چهار زندانی از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است.

تصویر آگهی ترخیم ظفر هادی‌پور:

تصویر آگهی ترحیم نادر ابراهیم‌پور:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)