نقش زنان در پیشتازی قیام از زبان معصومه ابتکار

در حالی که قیام و اعتراضات مردم ایران ششمین ماه خود را پشت سر می‌گذارد، معصومه ابتکار، معاون «امور زنان و خانواده ریاست جمهوری» در دولت حسن روحانی، به پیشتازی زنان در قیام اخیر اعتراف و اذعان کرد.

سخن گفتن کارگزاران حکومت ولایت فقیه درباره حقوق زنان به اندازه‌ی مضحک می‌نماید که باعث خنده مخاطب می‌شود، خاصه آن که همگان در جامعه ایران دیده‌اند که در طول عمر حکومت ولایت فقیه، ملایان ایران چه رفتاری با زنان و آزادی‌‌های بنیادین زنان داشته‌ و دارند و چه محدودیت‌های غیرانسانی بر آنها روا می‌دارند، حال در این بین، زنانی در بدنه حکومت ایران پیدا می‌شوند که در حالی که خود نیز قربانی سیاست‌های زن‌ستیزانه حکومت ولایت فقیه بوده‌اند، به دفاع از حکومت ولایت فقیه پرداخته و ندای آزادی زنان از سوی حکومت را سر می‌دهند.

معصومه ابتکار، معاون «امور زنان و خانواده ریاست جمهوری» در دولت حسن روحانی از جمله این افراد است که اخیرا در مصاحبه‌یی با اعتماد به موضوع زنان پرداخته است.

وی ابتدا به طور مفصل به مجیزگویی فراوان از «دروان طلایی»! خمینی در مورد رعایت حقوق زنان پرداخته اما حقیقت عریان‌تر از آن است که ابتکار بتواند آن را نادیده بگیرد یا از روی آن بگذرد؛ آن دوران سیاه‌ترین و شوم‌ترین دوران علیه زنان ایرانی بود.

تنها مسئله حکومت ایران در مورد زنان = حجاب

وی ضمن اشاره به نادیده گرفتن آزادی‌‌های بنیادین زنان در حکومت ولایت فقیه انگشت بر روی این نکته می‌گذارد که در این سال‌های (اخیر) زنان مشکلات و تبعیض‌هایی داشتند و نسبت به حفظ جایگاه زنان در جامعه بی‌توجهی شده و تنها مسئله‌یی که بر روی آن حساسیت وجود داشته موضوع پوشش و حجاب بوده است.

وی سپس این سوال را مطرح می‌سازد که آیا اصل این شده و همه چیز را فراموش کرده‌ایم؟!

وی با اشاره به دوگانه‌گویی‌ها و اقدامات عملی زن‌ستیزانه حکومت ملایان در مورد زنان ایران ادامه می‌دهد اما آیا به آسیب‌هایی که زنان ایران دارند مانند مشکلات اقتصادی، فشارهای روانی که در خانواده‌ها وجود دارد و حتی مسائلی مانند طلاق و زنان سرپرست خانوار هرگز همپای مسئله حجاب توجه شده است!

وی سپس این عوامل را دلیل اصلی قیام و اعتراضات اخیر دانسته و می‌افزاید اتفاقات ماه‌های اخیر انباشت مطالبات و اعتراضات زنان بوده و این اعتراضات انباشت طولانی سال‌ها دیده نشدن و شنیده نشدن و تبعیض‌هایی بود که در عرصه قانون و مقررات وجود داشته است. [نقش زنان در قیام مردم ایران برای سرنگونی]

وی سپس به قوانین ضدانسانی علیه زنان ایران اشاره می‌کند و با اشاره به جنایتی که مدتی پیش رخ داد اعلام می‌دارد چرا یک مرد می‌تواند سر زن خود را ببرد و در خیابان بگرداند و خیالش هم راحت باشد که ۸ سال بیشتر محکومیت نمی‌گیرد؟ آیا این یک فاجعه نیست؟

اعتراف به پیشتازی دختران جوان در قیام اخیر

وی سپس به نادیده انگاشتن مطالبات به حق زنان و دختران ایران زمین از سوی ملایان اشاره کرده و می‌افزاید تحلیل‌‌هایی می‌بینیم که در آن صداقتی نیست باید نسل جوان دهه ۷۰ و ۸۰ که حقوق خود را مطالبه می‌کنند و از زاویه دیگری به جهان نگاه می‌کنند به رسمیت شناخته شود مطالبات آنها را تحقیر نکنیم و اعلام نکنیم آنها دنبال یک سری مسائل بی‌ارزش هستند چون متاسفانه اینها را می‌گویند!

وی در ادامه اظهاراتش می‌گوید حالا (دختران و زنان) یعنی یک قشر بزرگی فکر می‌کنند در حاکمیت نماینده ندارند. کجا باید این را بگوییم؟ چرا به اینجا رسیدیم؟

وی که حکومت خامنه‌ای را در حالت اضطرار دیده اعلام می‌دارد که ما درباره بدحجابی و گشت ارشاد قانونی نداریم و این مصوبه شورای فرهنگ عمومی زیر نظر وزیر ارشاد است که در زمان احمدی‌نژاد تصویب شد!

البته این دروغی آشکار است چرا که حجاب اجباری از سال ۱۳۶۲ توسط حکومت ولایت فقیه در قانون اساسی کشور گنجانده شده است.

صحبت‌های ابتکار که خود از مهره‌‌های حلقه به گوش حکومت ولایت فقیه، البته از جناح مغلوب است و چندی است که از گردونه قدرت به دور مانده و هر چند تمایل وافری دارد که جلوه دهد که در فلان زمان و بهمان مکان، حکومت ولایت فقیه فرصت و آزادی‌‌هایی به زنان داده است اما، بهترین قاضی افکار عمومی و بطن جامعه است.

از این روست که ابتکار مجبور می‌شود که نتیجه سیاست‌های زن‌ستیزانه‌ی حکومت ایران را، شرکت پرشور و رهبری قیام اخیر توسط زنان و دختران ایران زمین بداند! نکته‌یی که کاملا صحت دارد و از قضا این رهبری زنان و دختران ایران است که بساط ملایان حاکم بر ایران بر خواهد چید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)