محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقاد از مواضع اخیر اکبر هاشمى رفسنجانى مى گوید آیت الله خمینى «هیچگاه نگاه سازشکارانه به آمریکا نداشته» و جمهورى اسلامى نیز به گفته وى «قرار نیست در موضوع نرمش قهرمانانه  از مواضع به حق خود کوتاه بیاییم.»

وى افزود: «برخی‌ها برداشت‌های انحرافی از رهنمودهای رهبری در مورد نرمش قهرمانانه دارند.» سردار جعفری با تاکید بر اینکه نرمش قهرمانانه از موضع ضعف نیست و قهرمانانه بودن آن موضع اقتدار نظام جمهوری اسلامی را می‌رساند، گفت: «نرمش یعنی اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم و این نرمش برای این بوده که به دشمن فرصتی داده شود تا به حق ایران در ابعاد مختلف توجه کند.»

وی افزود: «بعضی‌ها از این حرف و موضع سوء‌استفاده کرده و برداشت‌های خود را دارند. البته برخی هم این برداشت را داشته که با رابطه با آمریکا مشکلات و تحریم‌ها برطرف می‌شود.»

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی تأکید کرد: «رهبری این فرصت را داده تا این نگاه به معرض آزمایش گذاشته شود که دشمنان آیا سر عقل آمده‌اند.» جعفری با تاکید بر اینکه قرار نیست از حق خودمان در مسائل مختلف کوتاه بیاییم، گفت: «نه عقل، نه قرآن و نه مردم به ما اجازه نخواهند داد تا از مواضع به حق نظام جمهوری اسلامی کوتاه بیاییم.»

سردار جعفری با طرح این سؤال که چرا افرادی به خودشان اجازه می‌دهند که در بیانات رهبری و امام راحل خدشه ایجاد کنند، بیان داشت: «امام  هرگز چنین چیزی را مطرح نکرده و نگاه سازشکارانه‌ به آمریکا نداشتند.» وی با بیان اینکه در آینده دور و یا نزدیک آمریکا به ضعف دچار می‌شود، گفت: «ممکن است آرام آرام خوی استکباری این کشور تغییر کند لیکن اکنون ما چنین شواهدی را از آمریکا سراغ نداریم.»

سردار جعفری در انتقادى که به نظر مى رسد مخاطب آن اکبر هاشمى رفسنجانى باشد گفت: «این فضاسازی‌ها برخلاف سخنان امام راحل و رهبری بوده و خطای بزرگی محسوب می‌شود…افرادی خودشان را از نزدیکان امام راحل می‌دانند لیکن برخلاف مشی امام سخن می‌گویند».

اظهارات فرمانده سپاه در حالى است که به تازگى آیت‌الله هاشمی رفسنجانى بخشی از خاطرات خود درباره مذاکراتش با آیت‌الله خمینى و موافقت وى با حذف شعار مرگ بر آمریکا از رادیو تلویزیون و نیز بررسی موضوع رابطه با آمریکا را در سایت شخصی خود منتشر کرد که  واکنش تند نماینده رهبر جمهورى اسلامى در روزنامه کیهان را به‌دنبال داشت.

 حسین شریعتمداری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به تحریف دیدگاه‌های بنیانگذار جمهورى اسلامى متهم کرد. مدیرمسوول کیهان نوشت: «بعد از رحلت حضرت امام تاکنون نمونه‌هایی از تحریف بیانات و رهنمودهای صریح آن حضرت دیده شده که تحریف نظرات ایشان از سوی آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله صانعی از جمله آنهاست ولی متاسفانه «موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی» که وظیفه قانونی حفظ آثار امام و پیشگیری از تحریف آن را برعهده دارد، در مقابل تحریف‌های یادشده سکوت محض کرده است.»

پش از طرح این اتهام در کیهان، موسسه تنظیم و نشر آثار امام اعلام کرد که ادعاى هاشمى رفسنجانى صحت دارد و مدارک مکاتبه وى با آیت‌الله خمینى نیز در آن موسسه موجود است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com