هدف حکومت‌های اقتدارگرا وادار کردن توده‌ها به تمکین در مقابل #قوانین و ایدئولوژی‌هایی است که بر مردم تحمیل کرده است. یکی از این قوانین #حجاب است.

رژیم اسلامی از همان نخستین روز به قدرت رسیدن با زیر پا گذاشتن تمامی حقوق #زنان حجاب را اجباری اعلام کرد. از مسجد و‌ مدرسه و صدا و سیما و همه‌ی امکاناتی که در دست داشت استفاده کرد تا زنان را مجاب کند به صورت داوطلبانه حجاب اسلامی را بر سر بگذارند. از این طریق تصویری دروغین را به جهانیان ارسال می‌کرد. مردم ایران خودشان اسلام شیعی را انتخاب کرده‌اند، از سلطه‌ی حکومت اسلامی خوشحالند و با هر گونه عقاید دیگری بیگانه هستند.

درست حدس زدید! جمهوری اسلامی حالا شکست خورده است. به زور باتوم حجاب بر سر ژیناها می‌گذارد آنها را می‌کُشد ولی باز هم زنان به این ابزار سلطه‌ی رژیم و نماد تحقیر و بردگی دهن‌کجی می‌کنند و #دختران_دانش‌آموز با چرخاندن روسری‌هایشان فریاد می‌زنند «نه روسری نه توسری/آزادی و برابری». پس فرمانده به شکست سلام کن: سلام درمانده!

هیچ دیکتاتوری تحمل ندارد حتی برای چند ساعت مردم در کف خیابانها اعتراض کنند، تصویر و مجسمه‌ی دیکتاتورها را نابود کنند و بدتر از همه زنان مردان دوش به دوش هم شعار سردهند «هیز تویی هرزه تویی/زن آزاده منم». دیکتاورها نمی‌توانند تحمل کنند که معلمان با به راه اندازی اعتصاب مدارس را به تعطیلی بکشانند و کارگران چرخ تولید را متوقف کنند و کنترل اوضاع حتی برای زمان کوتاهی از دستش خارج شود.

ولی همه‌ی اتفاق‌ها افتاده است، نه یک بار نه ده بار، صدها و هزاران بار اتفاق افتاده است و جنبش پرافتخار زن زندگی آزادی شش ماه طول کشیده است. درست حدس زدید! ما پیش چشم تاریخ و پیش چشم جهانیان، سربلند ایستاده‌ایم و جانیان طبقه‌ی حاکم خار و خفیف شده‌اند.

آنها ما را در آبان ۹۸ اراذل و اوباش خواندند و حالا مشخص شده که اوباش و چاقوکش واقعی سپاه و نیروی انتظامی است، دزد و اختلاس‌گر رئیس جمهور و وزیروزراء هستند، متجاوز و شکنجه‌گر حقیقی رئیس زندان و اطلاعاتی‌ها هستند و ابلیس بزرگ شخص رهبر است.

درست حدس زدید! ما مردمان سرافراز کار و زحمت هستیم، جوانان فداکار و آزاده‌ای هستیم که در مقابل ستمگران جان فدا کردیم و زنان آزاده و آگاهی هستیم که برای رسیدن به آزادی و برابری با شهامت به میدان آمدیم. جمهوری اسلامی اینجا هم شکست خورده و هر تهمتی که به ما زد بر پیشانی خودش و هوادرانش نقش بسته است.

چقدر غرورآفرین است! مبارزه هنوز ادامه دارد و ما آگاه‌تر و سازمان‌یافته‌تر از قبل به پیروزی نهایی نزدیک می‌شویم.

 

زنده انقلاب مردم ایران
زنده باد خیزش زن زندگی آزادی
جمعی از جوانان انقلابی محلات مریوان
۷ اسفند ۱۴۰۱

 

#نه_روسری_نه_توسری_آزادی_و_برابری
#ژن_ژیان_ئازادی
#زن_زندگی_آزادی
#قادین_یاشام_آزادلیق
#جنین_زند_آجویی
#امرأه_حیاه_حریه
#زن_زیویش_أزأیی
#جوانان_انقلابی_محلات_مریوان
#مرگ_بر_ستمگر_چه_شاه_باشه_چه_رهبر

@javananeenghlabe

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)