مسمومیت دختران دانش‌آموز در قم و پشت پرده آن

موضوع مسمومیت دختران دانش‌آموز در قم در این روزها تبدیل به چالشی برای حکومت ایران و پیش از آن برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها شده است اما با گذشت زمان قابل توجهی از شروع این پدیده، حکومت ولایت فقیه از بازگویی حقایق مربوط به آن خودداری می‌کند!

در هفته‌های اخیر که موضوع مسمومیت دختران دانش‌آموز در قم و تهران علنی شده است، گمانه‌های زیادی پیرامون آن رسانه‌یی شده و یا در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است.

اما با گذشت زمان قابل توجهی از زمان شروع این موضوع، یعنی تقریبا ۲ ماه پس از شروع این مسمومیت‌ها، حکومت ولایت فقیه از چرایی و علل این موضوع طفره رفته و موضوع را در هاله‌یی از ابهام نگاه داشته است.

این در حالی است که در این میان، بسیاری انگشت اتهام را به سوی خود حکومت ولایت فقیه نشانه می‌روند و حکومت را به عنوان عامل عمدی این موضوع معرفی می‌کنند. [مسمومیت دختران در مدارس؛ یک حادثه یا یک توطئه؟!]

احتمال اقدامات مجرمانه عمدی وجود دارد!

رسانه‌های حکومتی نیز به تفصیل به این موضوع پرداخته اما به واقعیت امر و چرایی و دلایل مسمومیت دختران دانش‌آموز در قم کمتر پرداخته‌اند.

اخیرا «دادستان» کل کشور خامنه‌ای اعلام کرده است که اخبار واصله از مسمومیت دختران دانش‌آموز در قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد!

در حالی که حکومت ولایت فقیه ادعا دارد که دانشگاه علوم پزشکی قم در این مورد اقدام به سم‌شناسی کرده است اما ادامه داده است که موضوع همچنان در هاله‌یی از ابهام است!

آخوند محمدرضا زیبایی نژاد، «مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان» نیز در گفتگویی با روزنامه حکومتی صبح به این موضوع پرداخته است.

صرفا احتمال است!

وی ادعا کرده که اطلاعات دقیق و تایید شده در مورد مسمومیت دختران دانش‌آموز در قم کم است… اطلاعات دقیقی از موضوع نداریم و هر چیزی که مطرح می‌شود صرفا احتمال است.

وی در اظهارات خودش این احتمال مضحک را مطرح کرد که مسمومیت دختران دانش‌آموز کار خودشان بوده است!!!

وی ضمن اعتراف به بی‌عملی حکومت در این زمینه اعلام  کرد که هفته‌هاست که با چشم بسته فقط احتمالات را برشمرده‌ایم و مدعی شد که احتمال می‌دهیم که این ماجرا «توطئه دشمن» باشد!

وی در پاسخ به این سوال که «دادستان» حکومت ولایت فقیه موضوع مسمومیت دختران دانش‌آموز را ناشی از «اقدامات مجرمانه و عمدی» دانسته با اظهاراتی متوهمانه افزود ما در موقعیت تهدید هستیم… کشور در مسیر جهانی شدن قرار گرفته… الگوهای فرهنگی ما متناسب با موقعیت تهدید نیست… زور دشمن از ما زیادتر است… بیهوده خودمان را گول نزنیم… ما نمی‌توانیم با آن سبک‌ها و الگوهای قدیمی کاری پیش ببریم… آن الگوهای قدیمی مربوط به موقعیت قدرت بود… امروز ما در موقعیت تهدید هستیم…

وی سپس مانند دیگر سردمداران حکومت ولایت فقیه دشمنی خود با فضای مجازی را اعلام و افزود سیطره فضای مجازی را چگونه می‌شود نادیده گرفت این یک واقعیت است با حذف آن که نمی‌توان اصل ماجرا را از بین برد!

با وجود اظهارات متناقض سران حکومت ایران و مقامات دست اندر کار و فارغ از توهماتی که در مورد موضوع مسمومیت دختران دانش‌آموز در شهرهای تهران و قم رسانه‌یی می‌کنند می‌توان یک انگاره را مطرح ساخت و آن اینکه با توجه به سوابق این چنینی مانند جنایات سازماندهی شده اسیدپاشی به صورت زنان و دختران در سال‌های گذشته، بعید نیست که این موضوع نیز امری سازماندهی شده و از سوی ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی حکومت ولایت فقیه باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)