آیت الله دستغیب با ابراز شادمانی از آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر رهبران جنبش سبز از گذاشتن شرط برای آنان انتقاد کرده و گفته است که  آقایان میر حسین و کروبى و خانم رهنورد بدون محاکمه محصور شده‌اند حالا براى آزاد کردنشان شرط گذاشتن و تهدید کردن صحیح نیست.

وی در جلسه درس تفسیر خود گفته است: کسانى مثل آقاى موسوى و همسرشان و حجت الاسلام و المسلمین کروبى و دیگر زندانیان سیاسى که بى‌جهت سال‌ها ست زندانى و محصور شده‌اند، مشمول این انفاق مى‌شوند. ظاهرآ قول‌هایى داده‌اند که تا عید غدیر آزاد شوند و شرط‌هایى هم گذاشته‌اند، از جمله این که مردم آشوب نکنند و مملکت را به هم نریزند. بیچاره مردم کارى ندارند. مؤمنین نماز حاجت مى‌خواندند و اکنون خوشحال مى‌شوند که حاجتشان برآورده شده است. جوانان هم به فراخور خود شاید کمى شادى کنند. این کار، به هم ریختن مملکت نیست. آقایان میر حسین و کروبى و خانم رهنورد بدون محاکمه محصور شده‌اند حالا براى آزاد کردنشان شرط گذاشتن و تهدید کردن صحیح نیست.

وی همچنین در درس تفسیر قران خود با ذکر زمینه هایی که به انقلاب منجر شد در توصیف مسئولان اولیه جمهوری اسلامی گفته است: در زمان امام خمینى بیشتر مسؤلین با مردم هم‌قدم بودند. در خاطره‌اى از آقاى میر حسین موسوى آمده است که ایشان در دوران نخست وزیرى به همان سهمیه‌اى که از طریق  کوپن به همه‌ى مردم مى‌دادند اکتفا مى‌کرد. روزى متوجّه شد که یکى از محافظانش مقدار بیشترى گوشت به خانه آورده است. وقتى علّت را پرسید، گفت: فروشنده چون فهمید این کوپن شما است، بیشتر داد. آقاى موسوى به او گفت: به فروشنده بگو: سهمیه‌ى مرا مثل دیگران بده و اگر یک بار دیگر بیشتر دادى جریمه مى‌شوى و خود تو هم اگر بیشتر گرفتى اخراج مى‌شوى. امام خمینى این گونه مسؤلین را رشد مى‌داد.

به گزارش مسجد قبا، وی همچنین گفت: امروز همه‌ى ما وظیفه داریم مردم دنیا را متوجّه کنیم که اسلام با کسى جنگ ندارد. مسلمانان و شیعیان ظالم نیستند و نمى‌خواهند کسى را به زور مسلمان کنند. اسلام حرف‌هاى زیادى براى گفتن و طرح‌ها و برنامه‌هاى کاملى براى سعادت بشر دارد. باید با قول و فعل خود مردم دنیا را متوجّه اسلام کنیم، نه با تهدید و زور و خشونت.

آیت الله دستغیب از مراجع دینی است که طی چهار سال گذشته همواره بر آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از موسوی و کروبی تاکید کرده است.

این مرجع تقلید که عضو مجلس خبرگان نیز هست از سال ۸۸ به عنوان اعتراض با برخوردی که با مردم صورت گرفته در اجلاس خبرگان شرکت نکرده است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com