محمد علی ابطحی: دیگه تمومه ماجرا

اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تموم ماجرا این بار از زبان محمد علی ابطحی رئیس دفتر سید محمد خاتمی و عضو «مجمع روحانیون مبارز» که گویا تازه از خواب برخاسته باشد به این نتیجه رسیده که مردم ایران از انتخابات و اصلاح‌طلب و اصولگرا گذر کرده‌‌اند.

دیر به قافله رسیده است اما این دلیل نشده است تا واقعیت عینی جامعه را که از سوی مردم ایران به وی و حاکمیت ولایت فقیه تحمیل شده است را بتواند نادیده بگیرد.

صحبت از محمد علی ابطحی است رئیس دفتر سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات قلابی خامنه‌ای که در مصاحبه با روزنامه انتخاب پس از ۵ سال از سر داده شدن شعار محوری «دیگه تموم ماجرا» از سر در دانشگاه تهران در قیام دی ۹۶، مجبور شده است اعتراف کند مردم ایران از انتخابات و اصلا‌ح‌طلب و اصولگرا گذر کرده و اذعان ضمنی کند که دیگه تمومه ماجرا.

عقربه‌‌های ساعت را در مقیاسی بزرگ و چند دهه‌یی به عقب برمی‌گردانیم. در زمان انقلاب ضد سلطنتی نیز چنین بود. به گوش شاه رسید که مردم ایران انقلاب می‌خواهند، از مدت‌‌ها پیش شعارها شاه را نشانه رفته و شعار «مرگ بر شاه» شعار عامه مردم ایران شده بود، اما دیگر دیر شده بود و تاوان این دیر شنیده‌شدن صدا و حق مسلم حاکمیت مردم، برچیده شدن همیشگی استبداد سلطنتی از ایران بود.

ماهیت اذعان به دیگه تمومه ماجرا

در حال و روزهای این روزهای ایران که صحبت تغییر و براندازی، صحبت و عمل رایج بین جوانان و مردم ایران است، با وجود اینکه برخی از سران و هسته سخت قدرت در ایران نمی‌‌خواهند بپذیرند که ناقوس سرنگونی، تغییر و براندازی آنها به صدا درآمده است اما کسانی که در گذشته شریک جرم ولایت فقیه بوده و امروز به واسطه حذف از قدرت از این جا رانده و از آن جا مانده شده‌اند، مجبور می‌شوند و یک به یک اذعان ‌می‌کنند که دیگه تموم ماجرا. [فرجه‌ای در کار نیست؛ دیگه تمومه ماجرا]

چند روز پیش از ابطحی نیز حسن روحانی،‌ کلید‌دار! سابق «تدبیر و امید» خامنه‌ای به روشنی اذعان کرده بود که مردم ایران از حکومت ولایت فقیه رویگردان شده‌‌اند.

در کنکاش و  تبیین این اظهار نظرها نیز آن چه در وهله اول باید مد نظر قرار گیرد، این است که این افراد که غالبا مهره‌‌های سوخته اصلاح‌طلبان قلابی هستند در تلاش برای آزادی مردم ایران و تغییر حکومت ولایت فقیه گام برنمی‌دارند، بلکه به همین میزان که فهمیده‌‌اند که دیکتاتوری ولایت فقیه نفس‌های پایانی را می‌کشد، اندر پی آنند که با جدا کردن صوری خود از صف ولایت فقیه، آینده خود را در فردای براندازی ایران تضمین کنند.

اما از کنه و جوهره‌ی این گونه موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان قلابی که بگذریم در اظهارات‌ آنان، واقعیات بدیهی‌ وجود دارد که می‌تواند در موازنه قدرت در سپهر سیاسی ایران، باعث تقویت جبهه مردم و جوانان معترض و متقابلا باعث تضعیف جبهه خامنه‌ای و شرکاء شود.

نسل جدید امتداد نسل‌‌های متمادی سرکوب‌شده‌ی ایران

ابطحی در مصاحبه خود با انتخاب اعلام می‌دارد که حکومت ولایت فقیه نسل جوان کشور را، که در محاورات این روزها، از آنان به عنوان نسل z نیز یاد می‌شود را درک نکرده و نتوانسته است نیازهای آنها را بشنود، در این بخش از سخنان ابطحی قطعا شکی نیست اما آنچه ابطحی و دیگران در ولایت فقیه تمایل به آن ندارند که به زبان بیاورند این واقعیت مهم است که نسلی که آنان یاد می‌کنند ادامه نسل‌هایی هستند که پس از انقلاب ضد سلطنتی به مراتب سخت‌تر و با خشونت بیشتری سرکوب شدند و از دل آن سرکوب‌ها و نادیده‌گرفتن‌های نسل‌های پیشین بود که اکنون نسلی ظهور کرده است که برای حکومت ولایت فقیه معمایی لاینحل شده است.

این نسل همان طور که ابطحی مجبور است به آن اعتراف کند مدت‌هاست که از شعار «دیگه تموم ماجرا» عبور کرده و به دنبال ماجرای جدید و حق اصلی و مسلم خود یعنی حق حاکمیت مردم ایران هستند که دهه‌هاست توسط حکومت ولایت فقیه به یغما رفته است.

ابطحی به روشنی تصریح می‌‌کند این که نسخه بپیچیم و  بگوییم انتخابات آزاد برگزار کنید فقط در حد نصیحت است که بارها افراد مختلف آن را طرح کرده‌اند و البته هیچ گاه هم پاسخی دریافت نکرده‌اند و در آینده نیز پاسخی دریافت نخواهند کرد.

وی در ادامه می‌افزاید هیچ شرایطی در کشور در حال حاضر وجود ندارد که نشان بدهد اعتراضات مردم دیده یا شنیده شده است… و در نهایت هسته سخت قدرت باید بداند اعتراضات امروز کشور مانند جاده‌‌‌های شمال است که تعداد زیادی دارند ولی تمامی آنها به شمال می‌رسند اعتراضات در ایران با ادامه این اوضاع تمام نمی‌شود و باز هم با بهانه‌های دیگر شروع می‌شود! و باید افزود تمامی آنها قصد دارد تا به شمال مورد اشاره ابطحی یعنی براندازی حکومت ولایت فقیه برسند.

به بیان دیگر این عضو «مجمع روحانیون مبارز» تکرار تاریخ دیر شنیده شدن صدای انقلاب مردم ایران توسط شاه سابق را، این بار در قالب حکومت ولایت فقیه هشدار و انذار می‌دهد و به زبان آشکار می‌گوید که فراتر از اصلاح‌طلب و اصولگرا، بلکه برای کل حاکمیت ولایت فقیه، «دیگه تمومه ماجرا».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)