بنا به گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشر ایران، روز پنجشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، اعدام ها در زندان مرکزی کرج ادامه یافته است. یک زندانی به نام رضا شکری پور فرزند نجف علی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان مرکزی کرج اعدام شد. این زندانی اهل ایلام ۳۰ ساله و دارای دو فرزند بود و مدت ۴ سال در حبس بود.

پس از شورش زندانیان در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج)، تعدادی از زندانیان زیر حکم اعدام را به سلول انفرادی منتقل کرده و در سکوت خبری و انها را اعدام می کنند. اعدام این زندانی در هیچیک از رسانه های دولتی منتشر نشده است.

لازم به ذکر است که دو زندانی دیگر به نامهای احمد زالی تبار و امیدعلی کوهی در هفته گذشته در زندان مرکزی کرج اعدام شدند. حکم اعدام این دو زندانی نیز در سکوت کامل خبری رسانه های حکومتی به اجرا درآمده است.

بسیاری از این زندانیان به اتهام مرتبط به مواد مخدر به اعدام محکوم و حکم اعدام ایشان اجرا می شود. این در حالیست که کارتل های مواد مخدر در دستان سپاه پاسداران ایران قرار دارد.

کانون حقوق بشر ایران، ضمن محکوم کردن این جنایت دولتی، از کلیه ارگانها و نهادهای حقوق بشری میخواهد که با کلیه امکانات خود، مانع ادامه اعدام ها در ایران شوند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)