به گزارش کانون حقوق بشر ایران، طی روزهای ۴ تا ۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، حکم اعدام دستکم هشت زندانی در زندان های مرکزی کرج، اراک، قزوین و خلخال اجرا شد. این در حالی بود که یکی از آنها پدر سه فرزند بود و بعد از ۸ سال زندان اعدام شد.

در روز پنجشنبه ششم بهمن ماه ۱۴۰۱، سه زندانی که دو تن از آنها برادر بودند، در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) اعدام شدند.
رضا و امید شکری دو برادر بودند که به اتهام مرتبط با مواد مخدر دستگیر و به همین اتهام به اعدام محکوم شده بودند.
از اسم و مشخصات زندانی دیگر اطلاعی در دست نیست.

روز سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، در زندان مرکزی اراک، سه زندانی به اتهام مواد مخدر اعدام شدند. امید عزنی و بهنام که نام خانوادگی او مشخص نشده، همراه با یک زندانی دیگر پیش از این به همین اتهام بازداشت و محکوم به اعدام شده بودند.

همچنین به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، در روز چهارشنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، یک زندانی که پدر سه فرزند بود در زندان مرکزی قزوین (چوبین در) اعدام شد.
رضا آقاله ۵۶ ساله بود و از ۸ سال پیش به اتهام قتل دستگیر و در زندان مرکزی قزوین محبوس بود.
رضا آقاله سه بار برای اعدام به سلول انفرادی منتقل شده و به این وسیله شکنجه شده بود.

از سوی دیگر در روز ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، یک سرباز وظیفه در زندان خلخال اعدام شد.
حامد حیدری متهم به قتل بود. وی در ۱۸ مهرماه ۹۸ همراه به یک نفر دیگر به اتهام قتل بازداشت شدند. حامد حیدری به همین اتهام محکوم به اعدام شده بود.

به گزارش سایت هه نگاو، در اواسط دی ماه ۱۴۰۱، یک زندانی به نام احمد شریعتی در زندان کرمان اعدام شده که تا امروز خبر اعدام او به دست سایت های حقوق بشری نرسیده بود.
احمد شریعتی اهل عنبرآباد کرمان، از ۴ سال پیش به اتهام مواد مخدر دستگیر و به همین اتهام از آن تاریخ تاکنون در زندان بوده و به همین اتهام اعدام شد.

به این ترتیب از ابتدای بهمن ماه تا امروز دستکم ۱۴ زندانی، به طور متوسط روزی دو نفر در زندان های ایران اعدام شدند. در سه روز دستکم هشت زندانی در زندان های ایران اعدام شدند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)