وضعیت جسمانی نوید خانجانی فعال حقوق بشر و حق تحصیل زندانی به واسطه مشکلات قلبی (مشکل دریچه میترال)، ستون فقرات ( آسیب دیدگی مهره چهار و پنج کمر)، تنفسی (تنگی نفس) و احتمال سندروم روده در زندان نامناسب می باشد.
حضور این فعال حقوق بشر در زندان و عدم دسترسی و مراقب های لازم برای بیماری هایش در زندان باعث وخامت حال وی خواهد شد.
نوید خانجانی در تاریخ ۱ شهریور ۹۱ در تبریز و در پی برخورد نهادهای امنیتی با امدادگران زلزله آذربایجان بازداشت و جهت اجرای ۱۲ سال حبس تعزیری خود به زندان رجایی شهر منتقل شده بود.
وی موسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی و از اعضای سابق کمیته گزارشگران حقوق بشر بوده که به علت محرومیت از تحصیل در دانشگاه فعالیت هایی برای بازگشت محرومین از تحصیل به دانشگاه داشته است، ایشان به واسطه فعالیت های حقوق بشری خود در سال ۸۸ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب تهران به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شد و از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۸۹ به قید وثیقه آزاد شده و نهایتا در تاریخ ۱شهریور ۹۱ در حالی که در تبریز برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان رفته بود بازداشت و برای اجرای حکم ۱۲ سال حبس تعزیری پرونده ی سال ۸۸ به اوین و نهایتا زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
نوید خانجانی از ۱۳ مرداد ماه امسال سه مرتبه تحت الحفظ از زندان رجایی شهر به بیمارستان پارس تهران منتقل گشته، که یکبار از تاریخ ۱۳ تا ۲۹ مرداد در بیمارستان بستری شده و مرتبه های دیگر در ۲ و ۱۲ شهریور یک روزه به این بیمارستان منتقل و بار دیگر به زندان بازگردانده شده است

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com