مهران قره باغی در زندان مرکزی اهواز (شیبان) از حداقل امکانات زیستی، پزشکی و درمانی محروم است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، زندانی سیاسی مهران قره باغی در زندان مرکزی اهواز (شیبان) از حداقل امکانات محروم است. اخبار رسیده حاکیست که مأمورین اطلاعاتی تماسهای وی با خانواده اش را که حق هر زندانی است، قطع می کنند و یا روی صحبتهایش پارازیت می اندازند.

بارها تماس های او را قطع کرده و خانواده اش را از ارتباط و تماس با او محروم کرده اند.

زندانی سیاسی مهران قره باغی بارها از طرف وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گرفته که ابراز ندامت و اعتراف اجباری کند. وی همچنین در زندان شیبان اهواز دچار بیماری گال شد. او از دسترسی به دارو و پزشک معالج برای مداوای بیماری گال محروم بود.

زندان شیبان اهواز وضعیت آب و غذا به طرز وحشتناکی بد است. آب زندان بسیار آلوده بوده و با آب فاضلاب مخلوط است. به همین علت زندانیان به بیماری های پوستی مبتلا می شوند. زندانی سیاسی مهران قره باغی در این شرایط بد بهداشتی پس از انتقال از زندان بهبهان به زندان شیبان اهواز به بیماری گال مبتلا شد.

او همچنین به دلیل فشارهای زندان مبتلا به بیماری قلبی شد.

زندانی سیاسی مهران قره باغی در پرونده سال ۹۷ به ۲ سال زندان محکوم شده بود. محکومیت ۲ ساله او پایان یافته و او حدود سه سال است که در بازداشت موقت و بلاتکلیف در زندان به سر می برد. اما وزارت اطلاعات از آزادی وی با وثیقه تا تعیین تکلیف پرونده بعدی جلوگیری می کند.

درباره مهران قره باغی بیشتر بخوانید:

زندانی سیاسی مهران قره باغی کیست؟

آخرین وضعیت زندانی سیاسی مهران قره باغی، عدم دسترسی به دارو و پزشک معالج

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)