از برگزاری مراسم چهلم محسن شکاری بر سر مزار او ممانعت به عمل آمد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز سه شنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱، مراسم چهلم جانباخته راه آزادی محسن شکاری، به دلیل ممانعت ماموران امنیتی برگزار نشد.

در فیلم های منتشر شده از طرف هموطنان، تعداد زیادی از مردم با حضور در بهشت زهرا، قصد شرکت در مراسم چهلم و بزرگداشت این جانباخته راه آزادی را داشتند. اما ماموران با تهدید و حضور گله وار خود اجازه برگزاری مراسم به مردم ندادند.

ممانعت از برگزاری مراسم چهلم جانباخته راه آزادی محسن شکاری در بهشت زهرا

طی روز های اخیر عمال حکومتی سنگ مزار او را شکسته اند.

شکستن سنگ مزار جانباخته راه آزادی محسن شکاری در بهشت زهرا

روز پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱؛ محسن شکاری از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری با اتهام «محاربه از طریق مجروح کردن یک نیروی سرکوبگر و بستن خیابان» در زندان گوهردشت اعدام شد.

محسن شکاری ۲۳ ساله، فرزند مسعود روز سوم مهرماه دستگیر شده و اولین جلسه دادگاه وی روز دهم آبان ماه برگزار شد. وی روز سوم مهرماه در منطقه ستارخان تهران در جریان بستن خیابان و مجروح شدن یکی از ماموران سرکوبگر بسیجی بازداشت شده بود.

جلسه دوم محسن شکاری روز ۲۹ آبان در دادگاه انقلاب برگزار شده و وی با اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شد. فرجام خواهی وکیل محسن شکاری نیز در دیوان عالی کشور رد شد.

محسن شکاری نان آور خانواده اش بود و بخاطر آزادیخواهی به خیابان رفت. او خواسته ای جز آزادی نداشت و گناهی هم مرتکب نشد. اما او را بی گناه سربدار کردند.

 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)