اتحاد کارگران انقلابی ایران:

سپیده دم امروز #محمدمهدی_کرمی و #محمد_حسینی را به دار کشیدند. در آستانه اعدام، مهدی در حال اعتصاب غذای خشک بود. جلوگیری از تشدید ریزش نیروهای سرکوب و اطمینان دادن نسبت به این که حاکمیت با همه قوا حامی جنایات و سرکوبگری های نیروهای میدانی خود است، از هدف های مهم این اعدام اعلام شده است. پیام به همه حامیان بین المللی خیزش انقلابی که پذیرش کفالت سیاسی، برپایی تجمعات اعتراضی، و حتی بیرون کردن همه سفرای رژیم هم تغییری در اراده اش در پیگیری سرکوب نمی دهد، از دلایل دیگر این اعدام عنوان شده است. اما چه این دو دلیل و چه هر مجموعه دلایل دیگری موجب تصمیم جنایتکارانه به قتل این دو جوان شده باشد، در رابطه با اعدام در همین سه ماه اخیر حداقل دو نکته صراحت یافته است.

الف: اعدام بازدارندگی نداشته و تنها خشم و انزجار مردم را شدیدتر؛ عزم و اراده مردم برای ادامه مبارزه تا نابودی کامل رژیم قتل و کشتار را راسخ تر، دایره حمایت از خیزش انقلابی را وسیع تر و زمینه های رویارویی را که پایه اصلی تشدید ریزش نیروهای سرکوب رژیم است گسترده تر کرده است.

ب:اعدام بازتاب های گسترده داخلی و بین المللی داشته و رژیم ناچار شده است هزینه سنگینی بابت آن بپردازد. در داخل کشور بعد از اعدام زنده یادان، #محسن_شکاری و #مجیدرضا_رهنورد در رابطه با خیزش انقلابی، شاهدیم که مقاومت در داخل زندان ها از طریق اعتصاب غذا و حمایت از طریق تجمع خانواده های زندانیان در معرض اعدام و حامیان آنان در برابر زندان ها گسترش یافته و شعار آزادی زندانی سیاسی و قیام علیه اعدام فراگیرتر شده است. آرامگاههای جانباختگان به شکل فزاینده ای به میعادگاههای تجدید عهد در تداوم پیکار تا رهایی از دیکتاتوری تبدیل شده است. در عرصه بین المللی اتحاد گسترده ایرانیان خارج از کشور، موج بزرگ حمایت جهانی از خیزش انقلابی، شکل گیری کفالت های سیاسی در سطح وسیع، طرح های مبتنی بر منزوی تر کردن رژیم کودک کش جمهوری اسلامی نظیر اخراجش از نهادهای بین المللی با مبارزه علیه اعدام و واکنش به تهدید رژیم در قتل سازمان یافته اسرای خیزش انقلابی گره خورده است.

نظر به آنچه گفته شد، اعدام #محمدمهدی_کرمی و #محمد_حسینی بیش از پیش نشانه عجز و استیصال حاکمیت در برابر خیزش زن، زندگی آزادی است. همزمانی اعدام های تازه با انتصاب احمد رضا رادان، از جنایتکاران بازداشتگاه کهریزک و کشتار معترضان ۸۸ هم درد نظام کودک کش را درمان نخواهد کرد و روند فروپاشی آن را متوقف نخواهد ساخت. در شرایطی که هر نبرد مهم موضعی میان نیروهای انقلاب با ضد انقلاب حاکم می تواند توازن قوا را علیه رژیم بشدت تغییر دهد، فرماندهی سرکوب صرفنظر از ویژگی های فردی فرمانده انتصابی، قطعا نمی تواند آتش به اختیار عمل کند و ناگزیر است مجری اراده هسته اصلی و قدرت باشد که دستور اجرای احکام اعدام مهدی کرمی و محمد حسینی را داده است.

پاسخ مردم انقلابی به اعدام دو مبارز انقلابی دیگر، تشدید همبستگی آزادیخواهانه در عرصه داخلی و بین المللی بر محور گسترش مبارزه علیه اعدام اسرای خیزش انقلابی در همه وجوه و شکل های آن، و تداوم اعتراضات ضد دیکتاتوری در خیابان است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)