محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو تن از معترضان اعتراضات سراسری در زندان مرکزی کرج اعدام شدند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، به گزارش خبرگزاری میزان، خبرگزاری قوه قضاییه، سحرگاه امروز شنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی دو تن از معترضان تظاهرات سراسری ۱۴۰۱، در زندان مرکزی کرج اعدام شدند.

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی به اتهام قتل بسیجی روح الله عجمیان به اعدام محکوم شده بودند. هر دو زندانی تحت شکنجه قرار گرفته و اعتراف اجباری کرده بودند.

محمدمهدی کرمی ۲۲ ساله، ساکن کرج، دارای چندین مدال و عنوان قهرمانی مختلف در رشته کاراته، در حالی اعدام شد که از تاریخ ۱۴ دی ماه در اعتراض به حکم اعدام، در اعتصاب غذای خشک بود.

یک منبع مطلع در خصوص شکنجه و اعتراف گیری اجباری از محمد مهدی کرمی گفته بود: «مهدی ۱۴ آبان دستگیر شد و ۹ آذر دادگاهش برگزار شد. ۱۴ آبان بعد از دستگیرش طوری او را زدند که فکر می کردند مرده ، روز ۹ آذرماه در دادگاه دو نفر سمت چپ و راستش نشسته بودند و مجبور بود طبق برگه ای که به دستش داده بودند صحبت کند.»

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی همراه با ۱۳ تن دیگر از معترضان، در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱، در اطراف آرامستان بهشت سکینه کمالشهر کرج در مراسم چهلم جانباختگان راه آزادی با اتهام قتل بسیجی روح الله عجمیان بازداشت و در دادگاه البرز به ریاست قاضی «موسی آصف الحسینی» با اتهامات افساد فی الارض و دیگر اتهامات محاکمه شدند.

قوه قضاییه در گزارشات اولیه متهمان این پرونده را ۱۵ نفر اعلام کرده بود اما در جلسه سوم به ناگهان یک متهم دیگر (امیرحسین محمدی) به این پرونده اضافه شده و به اعدام محکوم شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)