سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱۵ دی ۱۴۰۱: حکم دو زندانی به‌نام‌های رستم عباس‌زاده و مهدی عسگری که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد. شش زندانی دیگر بزودی اعدام می‌شوند.
بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح امروز، پنج‌شنبه ۱۵ دی ماه، حکم اعدام دو مرد در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد. این دو زندانی که هویتشان رستم عباس‌زاده، ۴۷ ساله و مهدی عسگری، اهل شهریار احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «رستم عباس‌زاده از حدود ۶ سال پیش به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شد. او یک هم پرونده هم داشت که متهم ردیف دوم بود و به زندان محکوم شد. او اهل روستای قزل کند از توابع شهرستان سلماس بود و دو فرزند خردسال داشت. مهدی عسگری هم برای ۷۰ یا ۸۰ کیلو مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.»

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

علاوه بر این، هم اکنون شش زندانی دیگر در سلول‌های انفرادی این زندانی، در انتظار اجرای حکم اعدام به‌سر میبرند. احتمال میرود حکم این شش زندانی تا ساعاتی دیگر به اجرا درآید.

ظرف نزدیک به سه سال اخیر، این اولین اعدام ثبت شده در زندان قزل‌حصار کرج به شمار میاید.

طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)