بر خلاف تصور بسیاری از تحولات، غرب و امریکا و اسرائیل می‌دانند نظام جمهوری اسلامی ایران، توانایی ذخایر ساخت بمب اتمی اش کامل شده، موشک ماهواره بر آزمایش کرده، سری قائم ۱۰۰ و ۱۱۰ و ۱۲۰ با کلاستر کردن چهار موتور قائم یک , قائم ۱۲۰ دارای سه مرحله است، که مرحله سه آن در واقع یک موشک هایپرسونیک می‌تواند حمل کند، می‌تواند موشک قاره پیمایی با برد بیش از ۱۲۰۰۰ کیلومتر برسد، هر ج.ا چند قصد برای ساخت موشک قاره پیما و ببم اتمی ندارد و امضای برجام نوعی تضمین دو جانبه است برای طرفین، از طرفی امریکا نقض نمی‌کند و ایران طبق برجام اقدام به ساخت موشک قاره پیما و کلاهک هسته ای نخواهد کرد، مگر تهدید جدی علیه موجدیت نظام ج.ا صورت گیرد.  در مذاکرات سری و اطلاعات جاسوسی مشخص شده، تنها راه برای جلوگیری از تبدیل موشک قائم و ذخایر اورانیوم به کلاهک اتمی، امضای برجام است.

علت شتاب شدید قیمت دلار، پر کردن ذخایر ریالی و جذب نقدینگی برای تامین بودجه است، دلارها را ظرف یک ماه آینده می‌فروشند و بعد از اواخر دی ماه سقوط وحشتانک قیمت دلار و طلا رقم خواهد خورد.

در پی امضای برجام، تمام کالهای مصرفی که تبدیل به سرمایه شده از جمله خودرو به شت افت قیمت خواهند داشت، و  قیمت همه کالاهای مصرفی از خودرو تا لوازم خانگی و موبایل و لپ تاپ و.. سقوط شدید می‌کنند و به کمتر از یک سوم قیمت فعلی خواهند رسید.

اسفند ۱۴۰۱ کاوبس دلالان خواهد بود

بازارهای مالی به سمت املاک ارزان قیمت حاشیه شهرها بزرگ می‌رود چرا که با پول‌های سرازیر شده اغلب زیر یک میلیارد تومان تنها با آن می‌توان خانه و آپارتمان‌های  ارزان حاشیه شهرهای بزرگ خرید.

روابط ایران و امریکا، با توجه  احتمال حمله قوی چین به تایوان در اوایل سال ۲۰۲۳ ، قطعا غرب و امریکا نیازمند ورود نفت و گاز ایران است.

از طرفی حمله چین به تابوان و الحاق این جزیره، موجب جنگ فرسایشی کوتاه مدت می‎شود، موجب اغفزیش رعضه طلا از سوی چین خواهد شد بریا مهار کاهش ارزش یوآن، و همچنین قیمت نفت در کوتاه مدت کاهش شدید میابد و جذابه طلا نیز کم می‌شود و در نتیجه قیمت سکه و طلا در ایران کاهش شدید میابد.

از طرفی شرایطی بعد توافق چین با عربستان شد و مشکلاتی درباره تمامیت ارزی، به طور کامل جمهوری اسلامی رویکرد صرفا شرق رها کرده، و به سیاست موازنه بین شرق و غرب خواهد رفت، به این معنی ضمن حفظ مناسب خوب با چین و روسیه، روابطش را با اروپا و امریکا و غرب بهبود می‌بخشد. احتمالامقدمات ایجاد روابط رسمی دیپلماتیک از اوخر اسفند  شروع و قبل از پایان بهار ۱۴۰۲ روابط ایران و  امریکا کاملا عادی و سفارت‌خانه گشوده می‌شود.

قیمت اونس به زیر ۱۶۰۰ دلار خواهد رسید.

سکه به زیر پنج ملیون تومان خواهد رسید.

اینها دلایل محکمی است برای امضای برجام.

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)