سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۹ آذر ۱۴۰۱: حکم سه زندانی ازجمله یک شهروند کشور افغانستان که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و یا «قتل عمد» به اعدام و یا قصاص نفس محکوم شده بودند، در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) به اجرا درآمد. 
 زندان مرکزی کرج (ندامتگاه)

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ آذر ماه، حکم اعدام سه مرد در زندان مرکزی کرج به اجرا درآمد. هویت یکی از این زندانیان که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود، مهدی کامرانی‌فر احراز شده است. هویت یکی دیگر اعدام شدگان امروز، که هم‌پرونده مهدی کامرانی‌فر بود و با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود، تا لحظه تنظیم این خبر مشخص نشده است.

سومین زندانی که امروز حکم وی به اجرا درآمد، یک شهروند تبعه کشور افغانستان بود که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود. هویت این زندانی نیز تا کنون مشخص نشده است.

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

روز شنبه ۲۶ آذر ماه، زندانیان بند ۱، ۳ و ۴ در زندان مرکزی کرج، درپی انتقال مهدی کامرانی‌فر بند به سلول انفرادی جهت اجرای حکم، دست به شورش زدند. طبق آخرین اخبار، درپی این ناآرامی‌ها دست‌کم یک زندانی به‌نام محسن منصوری، ۳۱ ساله جان خود را از دست داد.

طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)