به نام خداوند رنگین کمان
ما جمعی از دانش آموزان آزاداندیش سراسر کشور پس از شروع قیام ملی ایرانیـان و در پی قتل حکـومتی ژینا مهسا امینی و کشته شـدن ده‌ها دختر و پسر بی‌گناه توسط لباس شخصی‌ها (پــاســداران و بســیجــیان)، مــدارس را بـه کارزار مـــبـارزه علــیـه بی‌عدالتی‌های حاکمیت تبدیل کرده‌ایم. قتل ژینا مهسا امینی، فرصتی برای دانش‌آموزان و مردم آزادی‌خواه ایران ایجاد کرد تا این بار متحـد و هم‌صدا با یکدیگـر در سراسـر کشور، سیاست تهاجمی نظام جمهــوری اسـلامی علـیه فــرهنگ غنی ایــران را محکوم کنند. به ویـژه قـوانین ضـد زن و حجاب اجبـاری که در سایه نظام آموزشی ایدئولوژیک به همه دانش‌آموزان پسر و دختر تحمـیل شـده است. قـوانینی که جامعـه را بسان قفـس تنگی در آورده و ما تا شکستن کامل آن و آزادی وطن از چنگال حاکمان، در کنار ملت ایران خواهیم ایستاد و در همین راستا با  مانیفست زیر اعلام موجودیت می‌کنیم:

 

  1. ما با نفرت‌پراکنی‌های سیستماتیک جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف مخالفیم و آن را از عوامل اصلی شکست حکومت در سیاست‌های کلان داخلی و خارجی می‌دانیم.
  2. ما نسبت به خشونت مسـتمر حکومت و کشــتار و قتل‌عام مــردم بی‌گناه معترضیم و خــواهان توقف ماشــین سرکوب هستیم.
  3. ما نسبت بـه کشــتار نمازگــزاران زاهــدان و ستم تاریخی بر مرزداران غیور سیستان و بلوچستان و تبعیض علیه اقوام ایران به شدت معترضیم.
  4. ما نسبت به کشتار و ستم همیشگی این نظام بر مردم غیور کردستان از سال ۵۷ تا امروز معترضیم و خواهان توقف کشتار و آزار و اذیت این قوم پرافتخار ایرانی هستیم.
  5. ما نسبت بـه زندانی کردن جوانان دلیر و دانشجویان فهیم و تعــرض به آنان معـترضیم و در افتادن با آنان را نشانـه‌ی زوال حکومت می‌دانیم.
  6. ما نسبت بـه اختلاسگـری و دزدی‌هـای بی‌امان حاکمان، که سبب فقـر افسـار گسـیختـه بـرای ملت ایـران شـده، به شـدت معترضیم و خواهان پایان غارت بیت‌المال و مهندسی اختلاس توسط حاکمیت هستیم.
  7. مـا نســبت بـه دروغگـویی‌هـای مکـــرر حاکمـان به شــدت معترضیم و رسوایی حوادث تلخی چون: واژگونی هواپیمای اوکراین و دروغگویی‌های پس از آن را محکوم می‌کنیم
  8. ما دانش‌آموزان آتش زدن زندان اوین به قصد قربانی کردن زندانیان آگاه و ایجاد رعب و وحشت در بین ملت را به شدت محکوم می‌کنیم.
  9. ما تعرض نیروهای امنیتی و لبـاس شخصی‌های سپاهی و اراذل اوباش آنان و بسیجیان را به حریم دانشگاه‌ها و مدارس ایران به ویژه یورش وحشیانه وحوش حکومتی به دانشگاه صنعتی شریف را به شدت محکوم می‌کنیم.
  10. ما سیاست‌های کلی سپاه و بسیج را بر علیه منافع ملی و امنیت و حقوق شهـروندی می‌دانیم و خاصیت این دو نهاد را برای مردم ایران تنها در راستای سرکوب ارزیابی می‌کنیم و به شدت به خشونت‌های آنها معترضیم.
  11.  مــا نسـبت بـه ســنــاریوســازی حکــومــــت پس از کشــــتــار همکلاسی‌هایمان همچون نیکا، سارینا، اسرا، کیان، هستی، آرتین تا ترور بی‌گناهان شاهچراغ به شدت معترضیم و این سناریوسازی به قصد توجیـه جنایات متعـدد حکومت را شکست بزرگتر رژیم ارزیابی می‌کنیم.
  12. ما نسبت به حیف و میل امـوال ملت بـرای بحـران‌آفرینی در خاورمیانه و بخشش اموال مردم ایران به گروه‌های تروریستی چون حوثی‌ها، حزب‌الله لبنـان، حشـدالشعبی و فاطمـیون به شدت معترضیم.
  13. ما نسبت به پادگانی شدن مدارس به اشکال گوناگون که در طی سه ماه اخیر  به نقطه اوج خود رسیده به شدت معترضیم و خواهان توقف تعرض سپاه و بسیج نسبت به حریم مدرسه هستیم.
  14. ما دانش‌آموزان با توجه به کارنامه سـیاه حکمرانی روحانیت در ایران به صدور آخوند به مدارس معترضیم و حضور آخوندها را در مدرسه فرصتی مغتنم برای قیام علیه آخوندهای حاکم تبدیل می‌کنیم تا بدانند مدرسه حوزه نیست.
  15. ما نسبت به سیاسـت نفـاق و تزویر حکمـرانـان جمهـوری اسلامی به شـدت معترضیم. آنان مـردم را به زندگی فقیـرانه و پاداش اخروی و تحمل تنگدستی دعوت می‌کنند اما خودشان زندگی لاکچری دارند و هیچ یک از مدارس دولتی را که سیطره آموزشی ویرانش محصول و دست‌پخت آنها برای ملت بوده را لایق حضور فرزندان خود نمی‌دانند و آنها را برای تحصـیل به مدارس غیر دولتی رانتی و مخصوص خود می‌فرستند و پس از تحصیل هم، راه چاره و نجات فرزندانشان را زندگی در بلاد کفر چون آمریکا و اروپا می‌بینند و از جاهلان و مقلدان متعصب خود می‌خواهنـد که در  آییـن حکومتی چون ۲۲ بهمــن با رفتـارهـای غیر انسـانی به فحـش و ناسـزا و سـوختن پرچم آمریکا و دیگر کشورها مشغول باشند.
  16. ما با اتحادی آهنین به جهانیان نشان داده‌ایم که اعتراض حق ذاتی ماست و حاکمان بدانند دانش‌آموزان کنار معلمان، دانشجویان، و مردم تا رسیدن به “آزادی و برابری” ایستاده‌اند
  17. ما دانش‌آمـوزان آزاداندیش اعتصـاب و تجمعـات خـیابانی معلمان،کارگران، دانشجویان و بازاریان را گام بزرگی برای اتحاد و آزادی ارزیابی می کنیم و با آنها همراهی داریم.

                                                                                        شورای دانش آموزان آزاداندیش ایران      

                                                                                                                       آذر ۱۴۰۱

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)