درخواست پارلمان آلمان برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران

شماری از اعضای بوندستاگ، پارلمان آلمان، در نشست رسمی پارلمان، خواهان لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران حکومت ایران شدند.

در ادامه حمایت‌های خارجی از قیام سراسری مردم ایران، اعضای پارلمان آلمان، بوندستاگ، در نشست روز پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱، خواهان افزایش فشارها بر حکومت ایران شده و از جمله خواهان آن شدند که سپاه پاسداران حکومت ایران در لیست سازمان‌های تروریستی گنجانده شود.

در این نشست پارلمان آلمان شمار قابل توجهی از نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف سیاسی موجود پیرامون اعتراضات سراسری در ایران سخنرانی کردند.

در این جلسه همچنین به موضوع پرونده‌ی احکام صادره برای برخی از معترضان دستگیر شده پرداخته شد.

حکومت ایران نمی‌تواند مردم ایران را وادار به سکوت کند

یکی از نمایندگان پارلمان در این نشست اعلام کرد هدف حکومت ایران از این میزان فشار علیه شهروندان و معترضان وادار کردن مردم ایران و معترضان به سکوت است اما حکومت ایران باید این واقعیت را بداند که نمی‌تواند مردم ایران و همه جهان را وادار به سکوت‌کردن در مورد جنایاتش در داخل ایران بکند.

در ادامه نشست پارلمان آلمان، نمایندگان خواستار افزایش فشار بر حکومت ولایت فقیه شده و از جمله خواهان این شدند که سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد.

یورگن تریتین نماینده پارلمان از حزب سبزهای آلمان، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه حکومت ایران و قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی شد.

وی افزود این اتفاق پیامی روشن برای تمام کسانی است که عضو سپاه پاسداران شده و یا به هر نحوی به حمایت از آن اقدام می‌کنند.

وی همچنین در اقدامی فراتر، خواهان تغییر قوانین آلمان و فراتر از آن قوانین اتحادیه اروپا شد که احتمالا مانع از آن می‌شود که بتوان نام سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی گنجاند.

دوران ملایان ایران تمام شده است

مکس لاکس دیگر عضو مجلس از حزب سبزها نیز، خواهان مخابره پیام کاملا شفاف به حکومت ایران از سوی دولت آلمان شد تا به حکومت ایران بفهماند که «دوران آنها تمام شده است».

وی دمکراسی و آزادی را پدیده‌یی نه شرقی و نه غربی، بلکه جهانی عنوان کرد که همه انسان‌ها در کشورهای مختلف جهان باید از آن برخوردار باشند.

شمار دیگری از نمایندگان پارلمان آلمان نیز در همراهی با نماینده تریتین، خواهان لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران شدند.

نمایندگان همچنین خواهان افزایش پذیرش کفالت سیاسی معترضان بازداشت شده در ایران، افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه حکومت ایران و تلاش برای منزوی کردن بیشتر حکومت ایران شدند.

از دیگر خواسته‌های نمایندگان پارلمان آلمان در این نشست، افزایش تحریم‌ همه ارگان‌های سرکوب حکومت ولایت فقیه، که در سرکوب اعتراضات مردمی نقش داشته‌اند، منع ورود آنها به خاک آلمان و توقیف دارائی‌هایشان در آلمان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا شدند.

یک نکته قابل توجه!

نکته حائز توجه در نشست پارلمان آلمان موضعگیری نمایندگان حزب سبزها علیه حکومت ملایان بود که در سالیان اخیر به طور سنتی، در پی مماشات و حمایت از حکومت ایران به دلیل اهمیت‌دهی به منافع اقتصادی در رابطه با حکومت ایران بوده‌اند.

این چرخش فضای سیاسی در صحنه بین‌المللی تنها محدود به آلمان نمی‌شود، شروع و استمرار اعتراضات سراسری در ایران باعث شده است که بسیاری از کشورها و مقامات غربی، به حمایت از مردم ایران و اعتراضات به حق آنها برخیزند. [حمایت‌های خارجی از اعتراضات سراسری مردم ایران]

این امر درس آشکاری در بطن خود دارد و آن اینکه اگر مردم ایران ایستادگی و مقاومت را در برابر حاکمان دیکتاتور ایران ادامه و استمرار بخشند، لاجرم جهان و کشورهای غربی مجبور خواهند شد در کنار آنها ایستاده و خواسته‌های مشروع آنان برای برخورداری از حقوق بنیادین و دمکراسی و همچنین حق اساسی حاکمیت مردمی را که چند دهه است ولایت فقیه از مردم ایران سلب کرده است را به رسمیت بشناسند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)