حالا دیگر بسیارى از اصولگرایان نیز ضرورت مذاکره با آمریکا را نفى نمى کنند؛ مانند محمد تقی رهبر امام جمعه اصفهان که مى گوید: «ما آمریکا را نفی نمی‌کنیم همانطور که آقای اوباما گفته بود ما به دنبال براندازی جمهوری اسلامی نیستیم و با نرمش می‌توان روابط را درست کرد». او حتى درباره شعار مرگ بر آمریکا هم مى گوید: آیه قران نازل نشده است که شعار مرگ بر آمریکا را همیشه سردهیم.

به گزارش فرارو، امام جمعه اصفهان البته تاکید مى کند که: “همانطور که رهبری فرمودند به آمریکا اعتمادی نیست ولی آن‌ها نیز منافعی در جهان دارند که با کاهش درگیری‌ها می‌توان کاری کرد تا آمریکا از آزار و اذیت خود کم کند.باید با لبخند‌های سیاسی این مشکلات را حل کرد تا یک سری سلسله موارد را حل کرد  و آمریکا نیز تحریم‌ها یش را علیه مردم ایران کم کند. آمریکا ۵۰ سال در ایران دخالت کرده است و باید از ایران عذر خواهی کند.از سویی نیز  روابط را باید به سمتی ببریم که مانند کشورهای سوئد و سوئیس یا غیره ارتباط داشته باشیم”.

آقاى رهبر مى افزاید: “البته باید توجه داشت خیلی راه مانده تا رابطه تبدیل به روابط شود و تبادل سفیر صورت گیرد ولی در کل ایران از مواضع نباید کوتاه بیاید و مشکلات را کم کند و سیاست، سیاست کاهش است”.

وى در پاسخ به این سوال که: پس تکلیف آرمان‌ها و شعار «مرگ بر آمریکا» که سال‌هاست نقل محافل است چه می‌شود؟ گفته است.

“ما مدتی شعار مرگ بر شوروی نیز سر می‌دادیم و اگر رابطه ایران و آمریکا مثل روسیه شودو آمریکا حسن نیت نشان دهد،این مشکل نیز حل می شود.در ضمن آیه قران نازل نشده است که شعار مرگ بر آمریکا را همیشه سردهیم و همانطور که در آن روزها با روس‌ها برخورد کردیم و دیگر شعار ندادیم با آمریکا نیز‌‌ همان طور برخورد می‌کنیم”.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com