در مطلب قبلی، در سومین و احتمالا اخرین مطلبم درباره بیانیه احلاس چین و برخی از کشورهای عرب‌زبان گفتم(متاسفانه پیروی پان‌عربیسم نژادپرست هستند این کشورها، دیر یا زود این کشورها به سرنوشت امثال نازیست‌ها دچار می‌شوند، اگر حکومت کشور به هر نوع ایدئولوژی نژادپرستی و یا عقیدتی که منکر موجودیت سایر کشورملت‌های شناخته شده بین الملی بویژه کشورملت کهن ایران شود در نهایت سرنوشتی مانند آلمان نازی تا لیبی قذافی خواهند داشت)، اینکه چین بخواهد برای تامین منافع ملی و آینده تنوع‌سازی تامین نفت و گاز با کشورهای صادرکننده جنوب خلیج فارس مشارکت کند، هیچ مشکلی نیست، حتی من معتقدم اندازه سر سوزنی هم تهدید عیله منافع ملی ینست، استخراج شدید نفت و گاز در کشورهای خلیج فارس، سرعت تخیله ذخایرشان به دنبال خواهد داشت و هر روز هزینه استخراجشان افزایش خواهد داد، اگر اندازه سر سوزنی چینی عقلانیت داشته باشند می‌دانند وابستگی شدید به نفت و گاز و بازار این کشورهای جنوب خلیج فارس، که در واقع آن قدرها استقلال نسبی سیاسی ندارند و به قول ضرب المثل ایرانی تا حد زیادی حزب باد تشریف دارند علاوه بر توهمات دنیاپرستی و نژادپرستی پان‌عربی، هیچ وقت نباید کشور غنی و مستعد ایران را کنار بزنند.

نفت و گاز، بیشتر از آنکه منبع تامین انرژی باشند، مواد راهبردی برای هزاران محصول پتروشیمی و پلیمری هستند و نه فقط منبع تامین انرژی. حتی اگر برنامه‌های انرژی‌های جایگزین تجدیدپذیر تا همچوشی هسته‌ای عملیاتی شود، باز هم نفت و گاز تا احتمالا قرن‌ها از چرخه صنعت . اقتصاد خارج نخواهد شد.

ایران با دارا بودن مجموع بزرگترین ذخایر اثبات شده و احتمالی قریب به یقین نفت و گاز جهان، در قرون ۲۱ و ۲۲ و حتی قرون بعدتر حرف اول جهان را خواهد زد. فقط نابخردانی مافیای نفوذی در حکومت ج.ا هستند که دنبال سیاست‌های معارضه با بخش مهمی جهان مانند غرب می‌روند و یا در توهم رابطه راهبردی با چین و روسیه.

حتما باید با چین و ورسیه روابط خوب و دوستانه و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های اقتصادی داشته، اما نبایتس تصور کرد آنها حاضرند برای منافع ملی ایران، از منافع ملی خودشان بگذرند، این مشکل اساسی حاکمیت ادیئلوژیک ج.ا است، مشکلی که ۴۴ سال منافع ملی ایران قربانی ایدئولوژی غرب‌ستیزی کرد و زیان‌های سنگین و حتی غیر قابل جبران به منافع ملی کشورملت ایران زد، در حالی همین مدت، کشورهای جنوب و شرق آسیا که به مراتب در وضع و موقعتی پایین‌تر بودند از ایران جلو زدند، به سخن نافع پیشرفت‌های ایران نیست، ایران در این ۴۴ سال پیشرفت‌های علمی و صنعتی و عمرانی وسیعی کرده است، اما آهنگ رشد و توسعه‌اش بسیار کندتر زا بقیه آسیایی همچون جنوب و شرق بوده، در حالی زمینه و استعدادش به مراتب بیشتر بوده!، دلیلش برای چندمین گفتم، اسارت حکومتیان ج.ا در بند ایدئولوژی خارجی‌ستیز و داخلی تبعیض (خودی و ناخودی پنداری مردم ملت ایران) است.

کشورملت ایران که همزمان دو نام تاریخی ایران/پارس بیش از ۲۵۰۰ سال سابقه دارد، نام خلیج فارس که در اسناد یونانی، دریای پسیکوس به سه هزار سال می‌رسد، نمی‌توان با عقده‌ها و بازیچه‌های پان‌عربی نادیده گرفت و وجدان بشریت فریب داد با پول پاشی پترودلارها!

اما پندی هم از باب صلح حقیانی و جهان‌شمولی عقلایی، مردم عرب‌زبان نیازی به دست‌درازی به نام‌ها و تمامیت ارضی ایران ندارند، به اندازه کافی اسم عربی در جهان طنین‌انداز است، از پسوند و قید ذکر عربی در نام‌گذاری کشورها تا دریای عرب در شمال اقیانوس هند و یکی بزرگرتین شبه جزیره‌های جهان به عربی است، دیگر چقدر عقده‌ای بایست انسانی باشد، دنبال جعل و حذف نام خلیج فارس باشد؟! واقعال چه سودی می‌برند از این همه دنباله روی القائات شیطانی نفسانی؟! این القائات شیطانی نفسانی، به احتمال زیاد این حکومت‌ها و کشورهایشان را به خطر نابودی دچار می‌کند که چند موردش در رویدادهای موسوم به بهار عربی دیدیم.

این کارهای غیر دوستانه و تنش‌زای ضد عقلانی کنار بگذارند و به دنبال دوستی با کشور همسایه کهن خودشان یعنی ایران بیاند که نفع دوجانبه دارد.

اتفاقی که برای ایران افتاد که بالاترین ضریب نفوذ استفاده از سوخت گاز طبیعی در جهان دارد، بخشی به شکست طرح‌های صادراتی است و آن هم به دلیل سیاست خارجی غرب‌ستیزی ج.ا بود، غربیان ناچار کرد جلوی این طرح‌ها بگیرند. اما عدو سبب خیر شد، اکنون ایران بالاترین ضریب نفوذ استفاده گاز طبیعی و مصرف دارد، این یعنی یک بازار داخلی مطمئن و همبستگی‌ساز وحدت ملی، اکثریت قاطع مردم ایران از هر قوم و زبانی می‌دانند خلیج فارس و مناطق گازخیز جنوب و حتی شرق ایران (خراسان و کیور مرکزی) تضمین آینده تامین انرژی ارزان و پاک و سهل الوصول برای مناطق غربی و شمالی و شمال‌غربی است، لازم به ذکر است برخلاف تصور بعضیف هنوز روش‌های اکتشافی و استخراجی مدرن در مناطق مرکزی و خراسان و سمنان نشده، معادن نفت و گاز تا اورانیوم و خاک‌های کمیاب تا زغال سنگ و آهن و فلزات رنگی و غیره به مراتب غنی‌تر از چیزی هست که فکر می‌کنند، این یکی از انبوه دلیل است که می‌گویم منافع همگانی مردم ایران، حفظ تمامیت ارضی ایران است! هیچ چیزی بهتر منافع مشترک، نمی‌تواند عامل بقای کشورملت‌ها و حتی دولت‌های ان کشورها باشد بجز منافع مشترک اقتصادی و زندگی! اگر دنبال راهبرد می‌گردد حاکمان ج.ا، بجای این ایدئولوژی اخوندیستی و حق اللهی بازی‌ها (مانند اجرای حدود قرون وساطیی شرعت و حجاب اجابری و…)، به دنبال حق الناسی (بویژه در بخش مالی و بیت المال و عدم فساد مالی) و عدالت و ایجاد هر چه بیشتر منافع مشترک بین ملت و حکومت باشد.

اینکه می‌ ‌گویند چین و روسیه و در کل کشورهای جهان دیگر دنبال تز رابطه راهبردی نیستند و تاکتیکی و به نان به نرخ روز هستند، تا حدی درست است، اما چین یک خطای راهبردی عیله منافع ملی اش کرد.

بحث این نیست که سران ج.ا فعلا در پخمگی القائی مافیای داخلی و رسانه‌ای خارجی خورده اند و هر چه امثالهم هشدار می‌دهیم و پشنهاد، آنها برعکسش عمل می‌کنند، اصلا بحث بود نبود ایران نیست، بحث یک پند از باب صلح حقیانی و جهان‎شمول به حکومت‌های مثل چین است، مشارکت حتی صوری در تهدید تمامیت ارضی کشوری مثل ایران و با حکومتی مثل ج.ا که در توهم شرق‌گرای‌اشف تا این حد شیفتگی دوستی با چین دارد و بارها از سیاست چین واخد دولت پکن حامیت علنی کرده است، حکومت چین بخواهد نارو بزند و برخلاف موازنی بین المللی دنبال توهمات نژادپرستانه پان‌عربیست‌ها برود، در آینده -شاید نزدیک- دود این تناقض و استاندارد دوگانه راهبردی درباره تمامیت ارضی کشورها، به چشم خودشان می‌رود.

چطور چین توقع دارد از کشورها جهان به چین واخد و تمامیت ارضی چین احترام بگذارد، وقتی خود حکومت چین دارد در قبال دوستان و کشورهای کهنی مثل ایران سیاست متضاد و غیردوستانه دنبال کند؟!

اینجا است، بایست پند داد چینی‌ها اشتباه راهبردی در تشخیص منافع ملی‌شان نکنند. آنچه بدیهات عقلایی است گفتم، خود دانند.

حفظ تمامیت ارضی ایران البته تحت یک حکومت با فرامانروایی مردمی، گنجینه حفظ بقای و تعالی بشریت است و همه کشورهای جهان بویژه قدرت‌های جهانی بایست حامی تمامیت ارضی ایران و دسوتی با آن باشند.

 

صلح حقایان: ای ج.ا پنداران! همان‌طور چینی‌ها بخاطر منافعشان (اشتباه راهبردی در پندار منفعت!) شما را به پان‌عربیسم فروختند، مافیای فاسد داخلی شما را به وقتش به دشمنان خودساخته‌تان خواهند فروخت!

 

 

برای روشن اندیشی درباره سری مطالب جنگ های اباطیلی بایگانی را مرور کنید

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/korooshbotshekane

نمونه دیگر نوشتارهای مشابه

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/botshekan

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)