اکثر افراد, در هنگام که وقوع حمله قلبی تنها و بدون کمک هستند. فردی که ضربان قلب وی به صورت نامنظم می زند و کم کم حالت غش به او دست می دهد, تنها ۱۰ ثانیه قبل از بیهوش شدن فرصت دارد.

اما این قربانیان می توانند در این حالت با سرفه کردن های شدید و مکرر به خود کمک کنند.این افراد باید پیش از سرفه, نفس عمیق بکشند, و خود سرفه ها نیز باید عمیق و طولانی باشند درست مانند زمانی که می خواهید برای تولید خِلط سینه سرفه کنید. عمل سرفه و تنفس ذکر شده را باید به صورت مکرر و بدون وقفه ادامه داد تا زمانی که کمک از راه برسد یا ضربان قلب به حالت عادی برگردد.

نفس عمیق کشیدن, اکسیژن را به داخل شش ها برده و سرفه کردن باعث فشار بروی قلب شده که این کار موجب گردش خون می گردد. این فشار بروی قلب باعث تنظیم ریتم ضربان قلب نیز می شود. بدین وسیله, قربانیان حملات قلبی را می توان به بیمارستان انتقال داد.

این مطلب را تا حد امکان به دیگران بگویید. چرا که می تواند نجات جان شان را به همراه داشته باشد. به گفته ی یکی از متخصصان قلب: “اگر تمامی خوانندگان, این مطلب را در اختیار ۱۰ نفر دیگر قرار دهند, مطمئن باشید که حداقل جان یک نفر را نجات خواهیم داد.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com