ایالات متحده در روز چهارشنبه ٢۵ سپتامبر یک شیء تاریخی را که توسط اداره گمرک آمریکا در سال ٢۰۰۳ و در زمانی که یک دلال عتیقه سعی داشت آن را به ایالات متحده قاچاق کند، مصادره کرده بود، به ایران باز گرداند.

این شیء تاریخی یک جام نقره ای شیردال و متعلق به قرن ۷ پیش از میلاد است که به احتمال زیاد از غاری در شمال غربی ایران به سرقت رفته است.

این شیء برترین نمونه شیردال از دوره ایران باستان، و هدیه ای از مردم ایران به دنیا محسوب می شود و ایالات متحده خرسند است آن را به مردم ایران باز گرداند.

بازگرداند این شیء تاریخی نشانگر احترام عمیق ایالات متحده برای مالکیت میراث فرهنگی است، که در این مورد شیء باستانی احتمالا از ایران به سرقت رفته بوده و به عنوان بخشی از میراث مردم ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. این همچنین حاکی از احترام عمیق ایالات متحده برای مردم ایران است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com