خشم و یاس حزب‌الله از گفتگوی روحانی و اوباما

گفتگوی تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما با خشم٬ حیرت٬ ناراحتی و یاس گروهی از فعالان سایبری حزب‌الله مواجه شده است.

آقای روحانی در ساعات پایانی سفر خود به آمریکا٬ در گفتگویی تلفنی با باراک اوباما درباره پرونده هسته‌ای ایران و برخی مسائل کلی منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

این گفتگو تنها ساعتی پس از تعریف و تمجید گسترده امامان جمعه از مواضع و سخنرانی حسن روحانی در مقر سازمان ملل و برخی برنامه‌های دیگر صورت گرفته است.

در ۴۸ ساعت گذشته نیز بسیاری از محافظه‌کاران و فرماندهان سپاه به تمجید و تعریف از مواضع روحانی پرداخته بودند.

سایت محافظه‌کار «رجا‌نیوز» در واکنش به گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما نوشته که حسن روحانی دست به اقدامی «عجیب» و «بی‌فایده» زده است.

این سایت افزوده است: «اما صرف نظر از خطای گفتمانی رئیس جمهور٬ این اقدام از نظر حساب و کتاب مادی و عقلایی نیز دستاوردی برای ایران نداشته است.»

«رجا نیوز» ادامه داده که روحانی به محض بازگشت به ایران «بدون هر گونه درنگ باید پاسخگوی اقدامی باشد که در چارچوب انقلاب و محاسبات حداقلی منافع ملی نبوده است.»

این سایت در عین حال نوشته که «دقایقی پس از انتشار این خبر، موجی از عصبانیت و ابهام همراه با تعجب در میان جریان انقلابی به راه افتاده است.»

بخش‌هایی از نظرات نیرو‌های حزب‌الله فعال در شبکه‌های اجتماعی:

فقط کافیه بعد این دم تکون دادن‌ها آمریکا حرف تهدیدآمیزی بزنه تا خراب کاری کنم به کل هیکل سازشکارها.

حسن امت و جواد امت؟ گند زدین اساسی! چه قدر دلم می‌خواد این جواد ظریف رو تیکه تیکه کنم!

مزخرف‌ترین جمعه عمرم را تجربه کردم؛ والله آمریکا دشمن ماست و هیچ نیت مثبتی ندارد – عزت را فدای مصلحت نکنیم … یک نان را ۳۵ میلیون نفر می‌خوریم آقا …

آمریکا٬ آمریکا٬ ننگ به نیرنگ تو٬ خون جوانان ما٬ می چکد از چنگ تو

هر گونه تجمع و تظاهرات، اعم از خودجوش و غیر خودجوش، در مخالفت با اقدامات دولت روحانی، بای نحو کان حماقت محض است.

انقلابی که نبودید، حداقل دیپلمات باشید…معامله با برند انقلابی ایران بدون هیچ آورده عینی

حسن ریسک بزرگی کرده است؛ تا اینجا که خوب عمل کرده بود ولی این گفتگوی تلفنی؛ ضرورتی نداشت.

● امام، شهدا، خانم سیده زهرا حسینی و دا، اقا سید ناصر حسینی و پایت که جاماند، سید نورالدین عافی پسر ایران، رفقای کوچه نقاش‌ها، حاج حسین‌ها، همت، باکری، حاج احمد کاظمی، شهید شوشتری، احمدی روشن، تهرانی مقدم، ارمیتا رضایی روشن شرمنده‌ایم٬ شرمنده‌ایم که از ذوق گفتگوی حسنین در دل بعضی‌ها قند آب می‌کنند.

فرزندان انقلابیم! می‌دانم بر شماسخت می‌گذرد، ولی مگر بر این خادمتان سخت نمی‌گذرد؟ فرزندانم! خشم و غرور انقلابی‌تان را در سینه‌ها نگاه دارید و با خشم بر دشمنانتان بنگرید…

● الحمدلله رئیس جمهور محبوب و مردمی چنان پیش رفته است که نه فقط رفاقت، بلکه هم مسلک بودن هم به هم خورده است. روحانی در عمق جبهه‌ ما می‌جنگد. ما هنوز حرف نزدیم داریم از برادران خودمان فحش می‌خوریم. مرزهای ما معلوم نیست کجاست؟ اصول و مبانی داریم یا نه؟ کسی به روحانی انتقاد دارد یا نه؟ نظر رهبری در این موضوع چیست؟ چه باید کرد؟

اوباما هفته دفاع مقدس را به روحانی تبریک گفت!
مبارک باشد بر همه خستگان جنگ نرم. شنوندگان عزیز توجه فرمایید! شما هم مثل ٢۵ سال پیش رفوزه شدید. برگردید بر سر خانه و زندگی‌تان. کلی در مذمت جام زهر گفتیم اما خودمان هم هیچ غلطی نتوانستیم بکنیم. خدا به دادمان برسد.

کاش آقا همین الان یک دیدار داشت… کمی سخن می‌گفت و آراممان می‌کرد…این لحظه‌ها خیلی سخت دارد می‌گذرد!

روحانی قمار بدی کرد. از الان نمیشه تا یه سال دیگه رو پیش بینی کرد. اگر به هر دلیلی مثل اتفاقات منطقه‌ای یا اسرائیل یا … رابطه برقرار نشه، عمر سیاسی روحانی تمام میشه. با همون فرمون که داشت می‌رفت، با سرعت کم، بهتر و قابل کنترل‌تر بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com