بندبازی محمد خاتمی برای انحراف اعتراضات مردمی

در ادامه‌ی یاری‌رسانی و امدادهای آشکار و غیبی! اصلاح‌طلبان به حکومت ولایت فقیه، محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین خامنه‌ای نیز اقدام به مددرسانی به حکومت خامنه‌ای کرده است.

هر روزی که می‌گذرد و روزی به سابقه‌ی قیام سراسری مردم ایران افزوده می‌شود، حکومت ولایت فقیه در تلاش است تا برای خاموش ساختن یا به انحراف‌ کشیدن قیام سراسری مردم ایران، نیرنگ و یا فریب تازه‌یی دست و پا کند.

در روزهای اخیر بسیاری از اصلاح‌‌طلبان قلابی که پیش از این، از گردونه قدرت توسط خامنه‌ای حذف شده بودند، این روزها که بود نبود خود را در بود و نبود ولایت فقیه می‌دانند اقدام به چاره‌جویی و مددرسانی به حکومت خامنه‌ای می‌‌کنند.

در جدیدترین نمونه سید محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین خامنه‌ای دست به اقدام حمایتی از خامنه‌ای و حکومت ولایت فقیه زده است.

خاتمی که سال‌های بسیاری به دستور خامنه‌ای ممنوع التصویر بود حال که حکومت ولایت فقیه در حالت اضطرار و شاید بهتر باشد بگوییم احتضار قرار گرفته است، به میدان آمده است.

آینده بهتر برای چه کسی؟

خاتمی در روز سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱، در پیامی که مناسبت آن را روز دانشجو اعلام کرده است از شعار ابتدایی قیام سراسری اخیر به عنوان «حرکت به سوی آینده بهتر» یاد کرده است.

وی همچنین مانند سایر اصلاح‌‌طلبان قلابی به نصیحت خامنه‌ای و مهره‌های در قدرت از جناح خامنه‌ای پند و اندرز داده است که «وجوه ناصواب حکمرانی را به درستی بشناسند و پیش از آنکه دیر شود به سوی حکمرانی خوب حرکت کنند».

در حالی که نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی بنا بر اعلام برخی منابع خبری، تا کنون دست کم ۶۰۰ نفر از معترضان را در جریان قیام سراسری مردم ایران به قتل رسانده است، فریبکارانه تلاش می‌‌کند و از حکومت خامنه‌ای می‌خواهد که به جای «برخوردهای ناروا» با مردم و معترضان «دست یاری به سوی آنان دراز کند».

امنیت پایدار برای حکومت یا دانشجویان؟

خاتمی ضمن اذعان به دستگیری گسترده دانشجویان و اعمال محدودیت‌های گسترده‌ی آموزشی، سیاسی و صنفی برای دانشجویان و برخی اساتید دانشگاه‌ها، این مقولات را موضوعاتی نامید که در نهایت نمی‌‌تواند امنیت پایدار دانشگاه و جامعه را تامین کند.

شایان ذکر است چندی پیش از این، خاتمی در اظهاراتی دلسوزانه برای حکومت خامنه‌ای اعلام کرده بود که «براندازی نه ممکن است نه مطلوب» و با هجمه به دانشجویان معترض که علیه حکومت ولایت فقیه به پا خاسته و در کنار سایر اقشار مردم ایران خواهان آزادی هستند اعلام کرده بود که «نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر یکدیگر قرار گیرند و در نتیجه آزادی به بهانه حفظ امنیت پایمال شود». [محمد خاتمی در اشتیاق حفظ نظام در هنگامه‌ای که همه چیز به پایان نزدیک می‌شود]

تلاش‌های دیگر اصلاح‌طلبان برای دیدار با خامنه‌ای و کارگزاران وی

همچنین در هفته‌های اخیر محمد علی ابطحی از مهره‌های نزدیک به خاتمی، اعلام کرده بود که خاتمی در یک اقدام مشابه دیگر نیز، با علی خامنه‌ای اقدام به نامه نگاری و مکاتبه کرده است و ضمن این، برخی دیگر از مهره‌های اصلاح‌طلبان نیز با مقامات حکومت خامنه‌ای ملاقات داشته‌اند.

اما آنچه که به درستی از بطن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برمی‌آید این واقعیت است که مردم ایران و دانشجویان دیگر ماهیت اصلاح‌طلبان قلابی و نقش مددرسانی آنان به حکومت خامنه‌ای را به خوبی شناخته و مرعوب و فریفته‌ی این اقدامات کذایی نخواهند شد.

چند نکته پیرامون خاتمی و اظهاراتش

اول اینکه خاتمی در نامه خود به خامنه‌ای هشدار می‌دهد همان گونه که شاه دیر هنگام اعلام کرد که صدای انقلاب مردم را شنیده است، این امر ممکن است برای خامنه‌ای نیز رخ دهد.

دوم اصلاح‌طلبان که خود سالیان طولانی شریک جرم مقامات ارشد حکومت ولایت فقیه بوده‌اند و سرکوب گسترده دانشجویان دقیقا در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی رخ داد، حال به فکر دلسوزی برای دانشجویان افتاده‌اند و همگان به خوبی می‌دانند که این اقدامات خاتمی نه دلسوزی برای مردم و دانشجویان، که مددرسانی به حکومت خامنه‌ای به شمار می‌رود.

سوم اینکه با وجود اینکه تمامی تلاش‌های اصلاح‌طلبان برای کنار آمدن و سهیم شدن در قدرت با خامنه‌ای و جناحش با شکست مواجه شده، اما این طیف از اقدامات خود دست بردار نیستند چرا که به درستی می‌دانند که آتش قیام و اعتراضات مردم ایران چون شعله بر کشد خشک و تر، اصولگرا و اصلاح‌طلب حکومت ولایت فقیه را با هم خواهد سوزاند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)