حکم اعدام دو زندانی در بندرعباس و همدان اجرا شد. اجرای حکم اعدام یک جوان بلوچ در زندان بندرعباس درحالی انجام شد که خانواده زندانی از اعدام عزیزشان بی اطلاع بودند.

کانون حقوق بشر ایران چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱؛ حکم اعدام دو زندانی در بندرعباس و همدان به نامهای پرویز براهویی با اتهام مواد مخدر در زندان بندرعباس و یک زندانی با فامیلی ترک زاده در زندان همدان اجرا شد.

اعدام یک زندانی در بندرعباس

به گزارش رسانه های بلوچستان، سحرگاه امروز چهارشنبه نهم آذر ۱۴۰۱ حکم اعدام یک زندانی بلوچ بنام پرویز براهویی با اتهام مواد مخدر در زندان بندرعباس اجرا شد.

پرویز براهویی ( آنشینی) فرزند خدانظر متاهل و دارای دو فرزند خردسال اهل زاهدان است.

پرویز در سال ۹۶ از بابت اتهام مواد مخدر در بندرعباس بازداشت و در دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شد. بر اساس این گزارش خانواده پرویز از اعدام او بی خبربوده و مسئولان زندان صبح امروز با آنها تماس گرفته و خواسته اند که جهت تحویل گیری جسد عزیزشان به زندان مراجعه کنند.

اعدام یک زندانی در زندان همدان

به گزارش هرانا سحرگاه روز دوشنبه ۷ آذر۱۴۰۱، حکم اعدام یک زندانی بنام (اسم کوچک نامشخص) ترک زاده با اتهام قتل در زندان همدان اجرا شد.

با احتساب اعدام این دو زندانی در زندانهای بندرعباس و همدان، از ابتدای سال ۱۴۰۱ دستکم ۴۴۵ نفر اعدام شدند. این درحالیست که بسیاری اعدامها بصورت مخفیانه اجرا شده و اخبار آن در هیچ کجا منتشر نمیشود، بنابراین شمار حقیقی اعدامها از این رقم بسا بیشتر است.

با روی کار آمدن غلامحسین محسنی اژه ای و ابراهیم رئیسی سرعت اعدامها به شکل شوکه کننده ای بالا رفته است. قوه قضاییه پیشتر در بخشنامه ای خواستار تسریع اجرای احکام شده بود.

کانون حقوق بشر ایران نسبت به روند پرسرعت اجرای احکام اعدام هشدار داده و خواستار توقف این جنایت است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)