علی صدارت: رژیم در حال سقوط، به‌دنبال راه نجات: مراجعه به اصلاح‌طلبان!!؟؟ روزِ ۶۹ جنبش

تاریخ تولید و انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۱ برابر با ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ جمعه

مطلب را به شکل صوتی، در این‌جا بشنوید:

❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊

هدف جنبش، و وسیله‌ها و روش‌های انقلابی رسیدن با آن هدف:

آنچه می‌خواهیم، هدف:

مردمسالاری

حقوقمداری

خشونت‌زدایی

صلح با دنیا

صلح با همدیگر و افزونی سرمایه‌های اجتماعی

آرامش

یک پارچگی میهن

وسیله، روش:

مردمسالاری

حقوقمداری

خشونت‌زدایی

صلح با دنیا

صلح با همدیگر و افزونی سرمایه‌های اجتماعی

آرامش

یک پارچگی میهن

❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊

مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

یوتیوب

https://youtu.be/47SM-x6qvsc

اینستاگرام

https://www.instagram.com/tv/ClZmzt5gjXG/

ali.sedarat Instagram QR اینستاگرام صدارت nametag

مطلب را همچنین می‌توانید به شکل صوتی، در رسانه‌های ذیل بشنوید و هم‌رسانی بفرمایید:

پادکست

اسپاتیفای

https://open.spotify.com/episode/6BeXGIUkq7oUI8mJqbPYPk

https://open.spotify.com/show/4qgBbjUS5XyqFQ0RL1wdh9

تلگرام

https://t.me/sedaratMD/1737

واتساپ

در واتساپ با شناسه:

علی صدارت-نظر، خبر، تحلیل

با آدرس:

https://chat.whatsapp.com/IT11IqMZ44v9L62gPRghhu

راههای ارتباط با ما:

https://alisedarat.com/contact-us/

آدرس مطلب در سایت

https://alisedarat.com/1401/09/05/9756/

❊❊❊

سناریوهای مختلف سقوط ادامه گذار و  فیزیکی را قبلا بحث کرده‌ایم:

حمله خارجی، جنگ داخلی تجزیه‌طلبان، کودتا،… و نیز اجبار به تن دادن به «اصلاحات»

حالا رژیمِ در حال غرق شدن، دنبال جلیقه نجات می‌گردد، برای انجام اصلاحات به منظور حفظ نظام

«حفظ نظام، اوجب واجبات است»

حال و روزی که الان خامنه‌ای دارد، بسیار تالم‌انگیز و تحقیرآمیز و رقت‌بار است، ترسویی که مفتضحانه از جبهه‌های جنگ گریخت

به علت ایستادگی و استقامت هموطنان جوانمان، بسیاری از سایر ایرانیان که حتی تا شصت هفتاد روز پیش، اتز این رژیم پشتیبانی می‌کردند، امروز، در این شصت و نهمین روز جنبش خودجوشی که هرچه فراگیرتر می‌شود، می‌گویند «…ما گول خورده بودیم…»

از جمله گول خوردنِ تزویرِ «…نوشیدن جام زهر…» و نیز «نرمش قهرمانانه و مانور هنرمندانه» 

حالا خامنه‌ای باز می‌خواهد «نرمش قهرمانانه و مانور هنرمندانه» انجام دهد!!!

از جمله دیگر گول‌خوردگی‌ها: «…هزینه انقلاب بسیار بیشتر از هزینه اصلاحات است…» یعنی باید خود را در زندان بد و بدتر زندانی کنی!

آن‌ها که بپذیرفتند که انقلاب بد و یا بدتر است. ولی حالا جوانان افتخار‌انگیز وطن، منقلب شده‌اند و با عصیان بر ترس‌های بازدارنده نسل دهه‌های پیشین،  در خیابان‌ها فریاد می‌زنند که …این انقلاب است…

پس هموطنان جوان ما، برای ساختن سرنوشت‌های خوب و خوب‌تر، وسیله دفاع پیروزمندانه از خود را در جنگ روانی پیدا کرده‌اند. حتی بازجوهایی که باید زندانیان و مردم را با شکنجه و جنگ روانی شکست بدهند، پاهایشان در گل و لای باطلاق خودساخته گیر کرده است و مستاصل و مضطرب هستند. (سربازجو با چهار دهه تجربه بازجویی: «…نه من حرف این‌ها رو می‌فهمم، و نه این‌ها حرف من را!!…»)

حالا خامنه‌ای و شرکا برای «حفظ نظام، اوجب واجبات است» می‌خواهد  «نرمش قهرمانانه و مانور هنرمندانه» انجام دهد! و به محلل نیاز دارند!

پهلوی در ساعت ده صبح روز ۱۴ آبان ۱۳۵۷ ارتشبد غلامرضا ازهاری را به کاخ نیاوران احضار کرد و او را به نخست‌وزیری گمارد و نطق تاریخی و پایانی خود را از رسانه‌های وقت منتشر کرد.

آبان ۱۳۹۸، و بسیار بیشتر از آن،  آبان ۱۴۰۱، حال و هوایی را تداعی می‌کند که در آبان ۱۳۵۷ شاهد ان بودیم. بعد از شکست چند حکومت در طول مدت اعتراضات مردمی، و بعد از حوادثی چون ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در تهران، و بعد از شکست نخست‌وزیری جعفر شریف‌امامی، نظر و تصمیم محمدرضا پهلوی بر این شد که نظامیان را برای حکومت جدید به کار وارد کند.

درست مثل پهلوی که حتی قبل از اعتراف به خیانتها و جنایتها و سخنرانی تاریخی مطبوعاتی ۱۴ آبان ۱۳۵۷، دست تکدی به سوی شریف‌امامی و امینی و سنجابی و صدوقی، و… رفت

پهلوی در ساعت ده صبح روز ۱۴ آبان ۱۳۵۷ ارتشبد غلامرضا ازهاری را به کاخ نیاوران احضار کرد و او را به نخست‌وزیری گمارد و نطق تاریخی و پایانی خود را از رسانه‌های وقت منتشر کرد.

حالا خامنه‌ای و شرکا برای «حفظ نظام، اوجب واجبات است» می‌خواهد  «نرمش قهرمانانه و مانور هنرمندانه» انجام دهد! و به محلل نیاز دارند! مراجعه به چه کسی یا چه گروهی:

خانواده خمینی:

توهین و تحقیر که هیج، احمد خمینی (یادگار امام!) را هم کشتند و شیشه داروهایی که اعضای خانواده خمینی مصرف می‌کنند، هیچ معلوم نیست که یکی از کپسول‌ها و قرص‌ها، در واقع سم و سیانور نباشد! خود خامنه‌ای حتی کنترل آدم‌های خودش را هم ندارد، که در حضور او جلسه سخنرانی حسن خمینی را با سروصدا و شعار، برهم زدند! و این به علت تضادهایی است که اتاق فکرهای امنیتی درست کردند برای تفرقه بینداز و حکومت کن.

خانوداه رفسنجانی:

تنها کسی که حرفایی زده (نفی حجاب اجباری، به عنوان یک اجبار سیاسی و نه دینی) فائزه است.

بقیه رفسنجانی‌ها هم که وضعشان معلوم نیست.

اصلاح‌طلبان (اصلا امروز به چه کسی می‌شود گفت اصلاح‌طلب، و کدام آدم عاقلی در ردههای مختلف این رژیم، خواهان این نباشد که برای حفظ نظام، الان باید اصلاحاتی انجام شود؟!):

شروع اصلاح‌طلبی از همان ابتدا، در واقع با قبول یک دروغ برای توجیه کردن زندانی کردن خود و دیگران در زندان خودساخته بد و بدتر، شروع شد.

ما می‌دانیم رژیم بد است، ولی انقلاب (=خشونت) بدتر است. پس رژیم را نگه داریم و آن را اصلاح کنیم. آن وقت ما عده قلیلی بودیم که این دورویی و دروغ‌سازی و دروغ‌پردازی و دروغ‌گستری در جامعه مدنتی و جامعه سیاسی را نفی می‌کردیم.

آقای محمد خاتمی خودش گفت:

که بیش از یک «تدارکات‌چی» نبوده و نیست!

وقتی به دانشگاهها می‌رفت، با خشونت به دانشجویان پرسش‌کننده پرخاش‌گری‌های زشت می‌کرد (اقلا سخن‌گوی حکومت قاتل تاریخی، در جمع دانشجویان خود را مجبور می‌بیند کمی آرامتر صحبت کند!)

«…مردم‌سالاری با کدام مردم…»

و حالا می‌گورید: «…براندازی، نه مطلوب است، و نه مکن!…» یا دروغ می‌گوید، باز هم تحلیل غلطی دارد، و ان هم یا هنوز بعد از گذشت چهار دهه!!!

سایر سران اصلاح‌طلبان پرونده سیاهی دارند، و دستشان به انواع تجاوزها به حقوق (هر پنج دسته حقوق!)، آغشته است. بسیاری از آن‌ها از قوای نظامی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی، بازجوها، مس‌ئولان دستگاه زندان‌ها،… و بسیاری ژنرال‌های جنگ روانی قدرت‌ها علیه مردم، و میران روایت‌سازی و روایت‌پردازی بوده‌اند.

آقای قالیباف خشونت‌های فیزیکی گازانبری لوله کردن دانشجوها و خشونت‌های اقتصاد پرفساد شهرداری تران و ریاست مجلس را دارد. و الان هم که می‌رود و دست جنایت‌الود سرکوب‌گران را در خیابان می‌فشارد، که در واقع به معنی تجدید بیعت آن‌ها با همدیگر است.

سایرین «بزرگان» در کمپ قدیمی اصلاح‌طلبی، بدون استثناء دستشان به انواع تجاوزها به حقوق آغشته است:

آقای بهزاد نبوی (چریک پیر!!!) از جمله تجاوز به حقوق ملی ایرانیان و حقوق ایران در جامعه بین‌المللی برای قرارداد فاجعه‌بار الجزایر با کارتر برای آزادی گروگان‌ها (کارتر: نقره‌داغ. نبوی: بدتر از ترکمن‌چاتی!)

بقیه اصلاح‌طلبان که ژنرال‌های جنگ روانی بوده‌اند در مشروعیت دادن به رژیم و حفظ نظام» با مغزشویی مردم و زندانی کردن در زندان خودساخته بد و بدتر.

یا آن‌ها که در اتاق‌های فکر امنیتی-اطلاعاتی، یا دستگاه مغزشویی صدا و سیما

یا آن‌ها که سابقه اختلاس و دزدی و رانت‌خواری و و یژه‌خواری‌های ریز و درشت دارند و انواع خشونت‌های اقتصادی در پرونده خیانت‌های خود دارند.

  ❊امروز (۲۵ نوامبر) روز جهانی روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان است.

Frohar 1 azar 1377

۱۶ Azar, roz daneshjoo

Fatemi فاطمی ۱۹ آبان ۱۳۳۳

قتل مدرس توسط رضا خان ۱۰آذر۱۳۱۶

ایرانیان چنین تاریخچه و فرهنگی دارند

قتل شهید مهسا امینی در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ برابر با ۱۶ سپتامبر۲۰۲۲ (محمد بوعزیزی، تونس   BoAzizi, Tunesia در ۱۶ دسامبر

Tarek el-Tayeb Mohamed Bouazizi was a street vendor who set himself on fire on 17 December 2010 in Sidi Bouzid, Tunisia, which became a catalyst for the Tunisian Revolution and the wider Arab Spring against autocratic regimes.

پیشنهاد:

قانون اساسی پیشنهادی

کتاب قانون اساسی پیشنهادی بر اساس حقوق پنج گانه، بهمراه سند حقوقی دوران گذار

https://alisedarat.com/1398/04/02/4991/

❊❊❊

پیشنهاد:

رسانه‌های همگانی به مثابه شاخۀ چهارم دولت

https://alisedarat.com/1400/01/01/7612/

رسانه‌هایِ همگانیِ ملی، که بودجهٌ آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود، که یعنی در واقع متعلق به خود ما مردم هستند، باید توسط کسانی اداره شوند که توسط خود ما مردم، مستقیما، برای مدت محدودی انتخاب می‌گردند، و در نتیجه، مستقیما، به ما پاسخ‌گو هستند.

رسانه‌های شخصی، و رسانه‌های خصوصی، هیچ ارتباطی به «شاخه چهارم» ندارند و همه آن‌ها به صورت مستقل و آزاد از هر چهار شاخهٌ دولت (از جمله شاخه چهارم)، باید بتوانند آزادانه فعالیت کنند.

❊❊❊

پیشنهاد:

سند اساسی دوران گذار برای انتقال حاکمیت به ما مکردم ایران:

این سند، پیشنهادی است برای چگونگی مدیریت دوران گذار و اداره کشور تا زمانی که قانون اساسی توسط ما مردم تصویب شود، و دولت دائمی طی انتخابات آزاد، کار خود را شروع کند:

پادزهر اضطراب گذار از استبداد، سند اساسی دوران گذار برای انتقال حاکمیت به مردم ایران

صدارت : پادزهر اضطراب گذار از استبداد، سند اساسی دوران گذار برای انتقال حاکمیت به مردم ایران

https://alisedarat.com/1398/05/26/5108/

این سند متعلق به هیچ شخص و گروه خاصی نیست، و صاحب آن در واقع، همگیِ خودِ ما مردم ایران هستیم. در نتیجه،ضمانت اجرایی اصول این سند هم همگیِ خودِ ما مردم ایران هستیم. مردم‌سالاری را، فقط خودِ ما مردم می‌توانیم و باید برقرارکنیم، نه قدرت‌ها!

❊❊❊

’مردم باید یک کاری بکنند! چه باید کرد؟

صدارت : مردم باید یک کاری بکنند! چه باید کرد؟

https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/

…به غیر از خود ما مردم، هیچ فرد دیگری و یا تشکیلات و حزبی و یا دولت و سامانه سیاسی نخواهد توانست کلیه معضلات جامعه را، بدون مشارکت مردم در ساختن سرنوشت خود، حل کند. اگر کسی یا گروهی چنین وعدههایی میدهند، قطعا دروغ می‌گویند (دروغ به دیگران و در بهترین وجه، حتی دروغ به خود) و قطعا و حتما، و چه بخواهند و یا حتی اگر واقعا و از ته دل هم نخواهند، لاجرم استبداد دیگری را بر ما حاکم خواهند کرد.

دروغهای آقایان پهلوی (دروازههای تمدن بزرگ،…. جلوگیری از ایرانستان شدن،… امروز فقط اتحاد،… فردا خود مردم ایران نوع نظام را تعیین خواهند کرد،…)

دروغهای آقایان خمینی و خامنه‌ای (همه با هم،… اسلام ناب محمدی،… آب و برق مجانی،… حمایت مستضعفان،… جنگ در سوریه برای جلوگیری از حمله به کرمانشاه و همدان،…)

❊❊❊

❊❊

حسین سلامی (فرمانده کل سپاه پاسداران): نمی توانید ایران را پس بگیرید و این رجزخوانی نیست 

۲۵ نوامبر ۲۰۲۲      

ار.اف.ای ـــ ناصر اعتمادی ـــ حسین سلامی گفت : “شما پر کاه را از پشه نمی‌توانید پس بگیرید، آنوقت می‌خواهید ایران را [از ما] پس بگیرید؟”، “هر کسی به امنیت ما دست دراز کند غرق خواهیم کرد و این رجزخوانی نیست…به خودتان رحم کنید.”

سرلشگر حسین سلامی، فرماندۀ سپاه پاسداران، در پایان هفتۀ بسیج از این نیروی شبه نظامی به عنوان “تفسیر حضور ملائکه آسمانی در زمین” یاد کرد و  با اشاره به اعتراض های سراسری در کشور گفت که “این روزها در کشور روزهای بسیج است.”

حسین سلامی گفت که جمهوری اسلامی این روزها با “یک فتنۀ عظیم جهانی”، با “ائتلافی از تمام شیاطین و اشرار عالم” روبرو شده و “بسیج در مقابل این اشرار ایستاده است.”

وی بار دیگر اعتراض‌های جاری کشور را به “دشمنان خارجی” نسبت داد و خطاب به آنان، یعنی آمریکا، اسرائیل، آلمان، فرانسه، عربستان و متحدان‌شان هشدار داد که نمی‌توانند ایران را از چنگ جمهوری اسلامی بیرون آورند. حسین سلامی گفت : “شما پر کاه را از پشه نمی‌توانید پس بگیرید، آنوقت می‌خواهید ایران را [از ما] پس بگیرید؟”

معترضان در خیابان‌های ایران شعار می‌دهند : “می جنگیم، می میریم، ایران را پس می گیریم.”

حسین سلامی کشورهای غربی و منطقه را تهدید کرد و گفت : “هر کسی به امنیت ما دست دراز کند غرق خواهیم کرد و این رجزخوانی نیست…به خودتان رحم کنید.”

شورای حقوق بشر تصویب کرد که درباره کشتار و سرکوب معترضان ایران، تحقیقات مستقل انجام شود

۲۵ نوامبر ۲۰۲۲

      بی بی سی فارسی ـــ‌ شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای، سازوکاری ویژه برای راستی‌آزمایی و حقیقت‌یابی درباره کشتار و سرکوب معترضانی که بعد از کشته شدن مهسا امینی در ایران به خیابان آمدند، تعیین کرد.

بر اساس این مصوبه، رئیس شورای حقوق بشر موظف شد که به شکل مستقل، کار تحقیق و ثبت موارد نقض حقوق بشر در ایران را از روز ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) را برعهده بگیرد.

ریاست دوره‌ای شورای حقوق بشر بر عهده کشور آرژانتین قرار دارد و نماینده این کشور در شورا موظف شد که اطلاعات لازم را در ارتباط با تمامی کسانی که درگیر اعتراض‌های ایران را جمع‌‌‌آوری کند.

این نخستین بار در تاریخ شورای حقوق بشر سازمان ملل بود که این نهاد، نشستی ویژه درباره وضعیت حقوق بشر در ایران برگزار کرد. این شورا پیش از ۳۴ نشست ویژه برگزار کرده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)