خبرگزاری هرانا – احمد رونقی ملکی پدر حسین رونقی در نامه جدید به دادستان تهران جعفری دولت آبادی خواهان موافقت دادستانی با مرخصی درمانی فرزندش با توجه به وضعیت جسمی وی در زندان شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد رونقی رونوشتی از این نامه را به معاونت دادستان در امور زندان‌ها و معاونت نظارت و بازرسی دادستانی نیز ارسال کرده است و علی رغم گزارش پزشکی قانونی در خصوص عدم تحمل حبس از سوی حسین رونقی ملکی خدابخشی معاون دادستانی در زندان اوین با مرخصی درمانی این زندانی مخالفت کرده است.

نامه سید احمد رونقی ملکی به دادستان تهران که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب تهران جناب آقای جعفری دولت آبادی
رونوشت: معاونت محترم دادستان در امور زندانهای جناب آقای خدابخشی
رونوشت: معاونت محترم نظارت و بازرسی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران
تاریخ ۲۶/۰۶/۹۲

سلام علیکم
احتراماً به استحضار دادستان محترم معروض می‌دارد همانگونه که مستحضر هستید فرزندم سید حسین رونقی ملکی ۷ بار تحت عمل جراحی (کلیه) قرار گرفته است. و تمام پزشکان معالج متخصص از ابتدا نظر داده بودند که سید حسین اگر به زندان مراجعت نماید کلیه‌اش مجدداً عفونی خواهد شد و همانگونه نیز شد که به علت عدم اعطا مرخصی منجر به آن شده است کلیه سید حسین ۷ بار جراحی شود. اکنون نیز مرخصی که از سوی آن دادستانی محترم اعطا فرمودند همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست خواستند و اینجانب سیدحسین را تحویل زندان اوین نمودم. در‌‌ همان تاریخ نامه‌ای به دادستان محترم تحویل نموده بودم که اگر سیدحسین به زندان اوین برود کلیه‌اش عفونت خواهد کرد. جناب آقای دادستان از طرف دادستانی اقداماتی برای پزشکی قانونی انجام گردیده و پزشک قانونی نیز جواب به دادستان محترم اعلام نموده است. من به دفتر حضرتعالی مراجعه می‌نمایم می‌فرمایند که به آقای خدابخشی مراجعه نمائید. به آقای خدابخشی مراجعه می‌نمایم می‌فرمایند به دادستان محترم مراجعه فرمائید. اکنون من از همه جا رانده و از همه جا مانده و نمی‌دانم به کجا مراجعه نمایم بطوریکه مستحضرید و مسئولین زندان اوین مطلع و علم و اطلاع کامل دارند و آقای خدابخشی معاونت محترم دادستان در جریان امر می‌باشند فرزندم کلیه راستش عفونت کرده و کلیه چپ نابود شده و سیدحسین اکنون مبتلا به ناراحتی گوارشی و سوزش ادرار و تکرار ادرار و ناراحتی پروستات می‌باشد. اینجانب پدر سیدحسین از دادستان محترم عاجزانه و ملتمسانه درخواست می‌نمایم اینجانب را در رابطه با مرخصی بیمار زندانی سیدحسین ارشاد و معاضدت فرمایند و بنده برای اخذ مرخصی برای فرزند بیمارم سیدحسین به کدام مسئول و مقام قضائی و اداری مراجعه نمایم؟ ضمناً به عرض عالی برسانم قبلاً مسئولین محترم عنوان می‌کردند اگر به سید حسین مرخصی بدهیم متواری می‌شود اکنون چه سخنی دارند؟ لازم به عرض است امروز مرقومه نوشته بودم به دفتر آقای دادستان تقدیم نمودم اظهار فرمودند به دفتر آقای خدابخشی ارائه نمائید و بنده نیز به آقای دهقان مدیر دفتر پیگیری ویژه دادستانی تحویل نمودم و خاطر نشان می‌نمایم اینجانب مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان وثیقه نیز سپرده‌ام که هم اکنون در بازداشت می‌باشد.
با احترام مجدد
سید احمد رونقی ملکی پدر سید حسین

دادستان تهران، جعفری دولت آبادی در ۲۶/۰۶/۹۲ این نامه را برای آقای خدابخشی ارسال نمود و دستور بررسی داد.
پدر حسین رونقی ملکی هم طی فکسی برای آقای خدابخشی نامه را ارسال و نوشت:
اینجانب سیداحمد رونقی ملکی در تاریخ ۳۰/۰۶/۹۲ به معاونت محترم دادستان در امور زندان‌ها نامه مورخه ۲۶/۰۶/۹۲ را که به دادستان محترم تقدیم گردیده در مورد درمان فرزندم به جنابعالی دستور دادند و آزادی فرزندم را خواستارم

پدر حسین در این باره می‌گوید:
دیروز (۳۰/۰۶/۹۲) زنگ زدم برای جواب از طرف پیگیری دادستانی گفتند فردا تماس بگیر. امروز هم با آقای خدابخشی صحبت کردم فرمودند دادستان موافقت نکرده است. بنده به آقای خدابخشی عرض کردم جناب آقای خدابخشی کلیه مدارک که پزشک قانونی ارسال شده به دادستانی جواب دادند ایشان فرمودند آن در مورد اعزام به بیمارستان بوده من عرض کردم جناب آقای خدابخشی معاون محترم دادستان به طوریکه همه مسئولین زندان و پزشک قانونی مرکز و پزشک قانونی در خیابان بهشتی و پزشک قانونی شمال غرب فلکه دوم صادقیه و پزشک قانونی ونک مدارک موجود است و طبق ماده ۹۱ قانون اجرای احکام نباید فرزند من در زندان می‌ماند به طوریکه قبلاً در تاریخ ۸/۱۲/۸۹ به شماره پرونده ۵۷۶۶۳۷-۲ به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بقیه‌الله اعظم (عج) اعزام گردیده و سی تی اسکن هسته‌ای و آزمایشات دیگر انجام گرفته و در مدارکش موجود بود که کلیه ایشان هر دو کلیه در حال عفونت است. جناب آقای خدابخش به استحضار دادستان محترم برسانید علت چه بوده در‌‌ همان تاریخ که اطلاع داشتم کلیه‌اش در حال عفونت است و از بین خواهد رفت و هیچ گونه درمان نکرده بودند. و ضمناً من می‌دانم جناب آقای دادستان شخص دلسوز بوده و در مورد درمان حسین کمک نموده و لذا در مورخه ۲۲/۰۱/۹۰ جناب آقای دادستان نامه ارسال نموده بود به شماره ۱۵۷۱۳۰۰۱/۹۰۰۱ در آن تاریخ به تحویل زندان دادم. در مورد مدارک پزشکی حسین نوشته بودند متاسفانه در آن زمان بازجویان و کار‌شناسان پرونده و آقای ستاری رئیس دفتر قاضی پیرعباسی و خود قاضی پیرعباسی اجازه ندادند جواب نامه آقای دادستان داده شود. من کپی نامه روی پاکت را نگه داشته‌ام. مجدداً به ایشان گفتم جناب آقای خدابخشی کلیه مدارک پزشکی حسین در بهداری زندان موجود است و من مجدداً خواستارم کلیه مدارک پزشکی حسین در پزشک قانونی تهران مرکز بررسی گردد. حسین نمی‌تواند در زندان با چنین وضعی بماند چون فرزندم کلیه راستش در حال عفونت می‌باشد و کلیه چپش نیز از کار افتاده و تمامی مدارک حسین را پزشک قانونی بررسی نمایند اگر توان ماندن در زندان را داشت فرزند مرا هم مشابه زندانی‌های دیگر در زندان بماند ولی فرزند من کلیه‌اش در حال عفونت است و اگر توجه نگردد جانش را از دست خواهد داد. مقرر گردید طی نامه‌ای تمامی مدارک پزشکی حسین را به آقای دادستان و آقای خدابخشی جهت رسیدگی در پزشک قانونی تهران مرکز تقدیم نمایم.

اینجانب سیداحمد رونقی ملکی مجدداً از آقای دادستان و قاضی محترم ناظر بر زندان و مسئولین زندان اوین به فوریت تقاضامندم برای درمان فرزندم چون جانش در خطر است یا آزادی ایشان را خواستارم یا اهدای مرخصی استعلاجی و درمانی و از آقای دادستان جعفری دولت آبادی و مقامات قضائی خواستارم و ضمناً وضعیت فرزندم را طی تماس تلفنی و طی نامه مورخه ۱۰/۰۶/۹۲ به جناب آقای مطهری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی استان تهران رساندم و ضمناً در مورخه ۱۰/۰۶/۹۲ به جناب آقای احمد توکلی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی هم نامه ارسال نمودم و تلفنی نیز صحبت کرده بودم.‌‌ همان تاریخ ۱۰/۰۶/۹۲ جناب آقای دکتر دواتگری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان مراغه ارسال نموده‌ام و تلفنی نیز مشکلات فرزندم را عرض کردم. من از همه مسئولین جمهوری اسلامی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای نجات جان فرزندم اجرای قانون و عدالت را خواستارم. و آزادی فرزند بیمارم را تقاضامندم. به استحضار مقامات نظام جمهوری اسلامی هم می‌رسانم وظیفه یک پدر این بود که طبق قانون از حق فرزندش دفاع نماید.
با تقدیم احترام
سیداحمد رونقی ملکی پدر سید حسین رونقی ملکی -۳۱/۰۶/۹۲

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com