استعفای رستم قاسمی از کابینه رئیسی

به دنبال انتشار گزارشات غیر رسمی از استعفای رستم قاسمی از سمت وزیر راه و شهرسازی، رسانه‌های حکومت ایران اعلام کردند که ابراهیم رئیسی با درخواست استعفای وی موافقت کرده است.

از مدتی قبل موضوع استعفای رستم قاسمی در پی انتشار تصاویر وی با همسرش با پوششی غیر از پوشش مورد تایید حکومت ایران،‌ برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این بود که رستم قاسمی به زودی استعفاء خواهد داد.

حالا با گذشت چند هفته پس از انتشار این تصاویر، اما رسانه‌های حکومت ایران دلیل استعفای رستم قاسمی را تشدید بیماری وی اعلام داشته‌اند.

در اخبار منتشره از سوی رسانه‌های حکومت ایران جزئیات بیشتری از موضوع بیماری رستم قاسمی منتشر نشده است اما پیش از این برخی خبرها حاکی از آن بود که وی مبتلا به بیماری سرطان می‌باشد.

برخی رسانه‌های حکومت ایران خواهان برکناری رستم قاسمی شده بودند

این در حالی است پس از انتشار تصاویر رستم قاسمی به همراه همسرش در مالزی، روزنامه فرهیختگان حکومت ایران خواستار برکناری وی به دلیل عدم اجرایی‌شدن وعده‌‌هایش شده بود.

این روزنامه از جمله به موضوع محقق نشدن وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال اول کابینه رئیسی اشاره کرده بود، وعده‌یی که ابراهیم رئیسی و رستم قاسمی مشترکا در آغاز به کار دولت رئیسی وعده آن را داده بودند!

یک عضو مجلس حکومت ایران به نام اقبال شاکری نیز پس از انتشار خبرهایی مبنی بر بیماری رستم قاسمی، خطاب به کابینه رئیسی اعلام کرده بود که بهتر است رئیسی و مخبر هر چه زودتر در این زمینه گفتگو کنند و تصمیم بگیرند حال هر تصمیمی بگیرند…

شایان ذکر است پس از انتشار تصاویر رستم قاسمی با همسرش در مالزی، برخی از کاربران شبکه‌‌های اجتماعی، این تصاویر را با تصاویر مهسا امینی که در بازداشت «گشت ارشاد» حکومت ایران به قتل رسید، مقایسه کرده بودند. [رستم قاسمی کاندید پیشنهادی رئیسی برای وزارت راه و شهرسازی کیست؟]

حواشی مربوط به وزارتخانه راه و شهرسازی

افزون بر موضوع تصاویر رستم قاسمی و همسرش در مالزی، برخی حواشی دیگر در پیرامون وزیر راه و شهرسازی کابینه رئیسی رسانه‌یی شده است.

از جمله در شهریور ماه سال جاری موضوع محمد قاسم مکارم شیرازی، بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی و مشاور عالی رستم قاسمی به اتهام دریافت رشوه خبرساز شد.

یک عضو مجلس حکومت ایران اعلام کرده بود که مکارم شیرازی درست در سر قرار دریافت رشوه به صورت یورو، توسط ماموران وزارت اطلاعات حکومت ایران بازداشت شده است.

شایان ذکر است محمد قاسم مکارم شیرازی از اقوام و بستگان ناصر مکارم شیرازی از آخوندهای ارشد حکومت ایران می‌باشد.

با وجود این اخبار و تمامی حواشی که پیرامون موضوع استعفای رستم قاسمی از سمت وزیر راه و شهرسازی جریان دارد اما استعفای وی از کابینه رئیسی می‌تواند نقطه آغازی برای ریزش‌های بعدی در کابینه رئیسی باشد.

سه وزیر در بیش از یک سال از کابینه برکنار شده‌اند

شایان ذکر است پیش از این و از شروع به کار کابینه رئیسی در سال ۱۴۰۰، تاکنون دو وزیر دیگر کابینه وی شامل وزیر آموزش و پرورش یک بار و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دو بار از کار برکنار شده بودند.

بدین ترتیب با استعفای رستم قاسمی از کابینه رئیسی این سومین وزیر است که از کابینه ابراهیم رئیسی برکنار، استیضاح شده یا استعفاء می‌دهد.

با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی روز ایران و قیام سراسری که در استان‌ها و شهرهای ایران در جریان است چه بسا استعفای رستم قاسمی سرآغاز ریزش‌های دیگری در دولت ابراهیم رئیسی باشد و کار را برای دولت وی سخت‌تر کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)