تظاهرات گسترده ایرانیان در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران

به موازات گسترش کمی و کیفی قیام سراسری در داخل میهن، ایرانیان آزاده در کشورهای اقصی‌نقاط جهان بنا بر فراخوان از پیش تعیین شده به خیابان‌‌های شهرهای مختلف جهان آمده‌اند تا حمایت خود را از خیزش انقلابی مردم ایران اعلام کنند.

فراخوان پیشین حامد اسماعیلیون از خانواده‌‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی بیش از ۵۰ هزار نفر را در تجمع پیشین ایرانیان در دور قبل به خیابان‌های برلین کشاند که مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها و دولت‌های غربی قرار گرفت. [از برلین تا تهران یک صدا بگوش می‌رسد؛ مرگ بر خامنه‌ای]

ناگفته پیداست که نقطه انگیزش چنین حرکاتی در میان جوامع ایرانیان خارج از کشور، سرچشمه‌یی غیر از ادامه قیام سراسری مردم ایران نداشته و ندارد.

اتحاد ایرانیان خارج از کشور، عامل اصلی در پیشگیری از پیشرفت خط تفرقه

با وجود اینکه بعد از مرحله اول این تظاهرات ایرانیان،‌ حکومت ولایت فقیه سعی کرد تا با سیاست تفرقه از شدت و حدت و روح همکاری و جمعی ایرانیان در حرکات مشابه آتی بکاهد اما چیزی که افکار عمومی و جهانیان مشاهده کرده و می‌‌کنند برخلاف خواست حکومت ایران و اعتلای این تظاهرات بعد از حرکات اعتراضی مردم ایران علیه سیاست‌های سرکوبگرانه‌ی حکومت ایران بوده است.

در جدیدترین اقدام از این سنخ، فراخوانی به مناسبت تظاهرات ایرانیان در کشورهای خارج از کشور برای روز شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ برابر با ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ داده شد.

فراخوان جدید برای برگزاری تظاهرات گسترده‌تر از برلین در روز شنبه ۱۹ نوامبر

به دنبال فراخوان انجمن خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی برای تظاهرات‌های هماهنگ در بیش از ۱۰۰ شهر جهان در روز شنبه، پاسخ ایرانیان آزاده فارغ از هر گرایش سیاسی، اتحاد و یکدلی در بین شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بود، امری که خاری به چشم حکومت‌گران در ایران محسوب می‌شود.

در روز شنبه ۱۹ نوامبر جوامع ایرانیان و ایرانی‌تبارهای خارج از کشور در سومین سالگرد جنایات آبان ۱۳۹۸، تظاهراتی را برگزار کردند تا صدای معترضان ایرانی در کف خیابان‌های ایران را به گوش جهانیان برسانند.

این پیام‌رسانی علاوه بر اینکه در وهله اول حکومت ولایت فقیه را نشانه گرفته و همچنین از معترضان در داخل ایران حمایت می‌کند یک ویژگی بارز دیگر نیز دارد و آن اینکه این پیام را به کشورهای غربی مخابره می‌کند که مردم ایران تنها نیستند و پشتیبانانی در ابعاد گسترده دارند که حاضرند همپای معترضان در ایران به خیابان‌های کشورهای غربی بیاید و حکومت ولایت فقیه را به چالش کشیده و آن را آماج حملات خود قرار دهند.

شروع اعتراضات استرالیا

اعتراضات روز ۲۸ آبان برابر با ۱۹ نوامبر از شرقی‌ترین نقطه زمین و از استرالیا شروع شد.

شمار بسیاری از ایرانیان ساکن استرالیا در روز شنبه در یکی از میدان‌‌های اصلی شهر ملبورن استرالیا تجمع و تظاهرات کردند و اعتراضات خود را به کشتار کودکان به دست آدم‌کشان حکومت ولایت فقیه و رفتار خشونت‌آمیز نسبت به معترضان نشان دادند.

افزون بر ملبورن ایرانیان آزاده در دیگر شهرهای استرالیا  نظیر پرت، بریزبن، و دیگر شهرهای استرالیا تظاهراتی را علیه حکومت ولایت فقیه سازماندهی و اجرا کردند.

همزمان با استرالیا ایرانیان آزاده و مقیم کشورهای خارجی در کشورهای اروپایی نیز اقدام به برگزاری تظاهرات علیه سیاست‌های حکومت ولایت فقیه و محکوم‌کردن سرکوب و نقض وحشیانه‌ی حقوق بشر مردم ایران پرداختند.

علاوه بر اعتراض ایرانیان آزاده نسبت به سیاست‌های سرکوب حکومت ایران،‌ ایرانیان خارج از کشور همچنین خواهان پایان دادن مذاکرات اتمی با حکومت ایران و همچنین و مهمتر از آن خواهان اخراج سفیران حکومت ایران از کشورهای خارجی و به رسمیت شناختن انقلاب مردم ایران شده‌اند.

برگزاری تظاهرات افزون بر استرالیا در کشورهای اروپایی

در میان کشورهای اروپایی که در آن در روز شنبه تظاهرات ایرانیان آزاده و مقیم این کشورها در آن برگزار شد و در جریان است می‌توان به تظاهرات ایرانیان در لندن، کانادا، مالموی سوئد، لاهه‌ی هلند و… اشاره کرد که به خیل حامیان قیام سراسری مردم ایران پرداخته‌اند.

در مورد این تظاهرات به یک مهم دیگر نیز باید اشاره کرد و آن اینکه برگزاری چنین تظاهراتی می‌‌تواند تلاش‌های پیرامون اتحاد نیروهای ایرانی برای به زیر کشیدن هیمنه پوشالی خامنه‌ای و ولایت فقیه را به سوی اتحاد و یکدستی بیشتر سوق داده و تفرقه بین ایرانیان که خواست مبرم حکومت ولایت فقیه بوده و هست را خنثی کنند.

بی‌شک برگزاری این تظاهرات که مقدم بر هر چیز نشات گرفته از قیام سراسری است که در کف خیابان در جریان است، تاثیر متقابل خود را بر روی قیام‌آفرینان در داخل ایران دارد و پیام شنیده‌شدن صدای آنان در اقصی‌نقاط جهان، افزون بر اتحاد در نیروهای خارج کشور را به کف خیابان‌های ایران مخابره کرده و خون تازه‌یی در رگ‌های معترضان کف خیابان به جوشش در می‌آورد.‍

انقلاب و دگرگونی یک امر جمعی، ملی و میهنی فارغ از هر عقیده و مرام سیاسی است. برای تحقق آزادی ایران و ایرانی از زیر یوغ حاکمیت ولایت فقیه با تمام قدرت به پیش.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)