طی ۴۴ سال است، تقریبا هر جریان انتقادی که می‌خواهد فسادها و ایران‌ستیزی‌ها از جمله تجزیه‌طلب و غیرهف مورد نقد و اتهام قرار دهد، دم دستی‌ترین موردش هم اسرائیل و صهیوینسم است، اینجانب منکر دخالت اسرائیل و سایر دشمنانی عامدا حاکمیت ج.ا برای ایران ساخته نیستم، احتمال زیاد بسیاری مشکلات امروزه ایران نتیجه اقدامات غرب و اسرائیل و کشورهای جریان پان‌عربیسم که مرتجعین عرب مشهورند مربوط می‌شود و هرگونه اقدامات اینها علیه منافع ملی عموم مردم ایران بویزه مردم عادی ایران که اکثرا از حاکمیت ج.ا ناراضی یا حتی مخالفش هستند و بلکه خواهان سرنگونی اش، ظلم اشکار است، نمونه واضحش تحریم‌های گسترده که حتی کالاهای بشردوتسانه و بسیاری فعالیت‌های عادی مردم عادی ایران مختل کرده!، اما چند نکته مهم است:

۱- عامل اصلی این دشمن‌تراشی، سیاست‌های حاکمیت ج.ا و ایدئولوژی حاکم بر آن و بویزه حاکمیت اخوندیسم است، اخوندیسم حاکم بر خلاف رویه شیعه اصلاحگر ایرانیزه که می‌خواست یک نوعی ترکیب اسلام و عقاید زرتشتی و میترائیسم ایرانی، نوعی مذهب آتشی‌کنان بین ادیان سامی و آریایی و ایرانی و حتی شرقس تر مثل بودائیسم ایجاد کند، که نمادش ظلم‌ستیزی و مهربانی باشد و حفظ جشن‌هایی فرهنگی که دیگر فراتر از فرهنگو تمدن ایارنی رفته و جهان‌شمول شده مانند نوروز و شب یلدا (این دو تحت عناوین مختلف یا کمی تغییر تاریخ به اسم‌های مختلف در نمیکره شمالی و بعضا نمیکره جنوبی رایج است میان سایر فرهنگ‌ها!) و حتی با توسل به برخی منطق‌های عقلانی مثل نبود حاکمیت امام معصوم و غیبتش، اجرا احکام خشن قرون وسطایی مانند اعدام (قتل حکومتی) و قصاص و سنگسار و شلاق و قطع دست و غیره را تعطیل کند، بر همین روال – دست یا غلط- احادیت و روایتی از ائمه نقل می‌کرد، ماننند اینکه بر طبق ضروریات زمانه خویش زندگی کن (یعنی اگر حاکمیت خرد جمعی نخبگان کشور در چیزی به عنوان انجمن یا مجلس یا همان دمکراسی پارلمانی است) و یا اینکه دیگر ضروریات ترقی و پیشرفت دیگر توجیهی برای برده داری نیست، اینها تعطیل کرده و کشور به سمت ترقی مادی و معنوی ببرد!
اما حاکمیت آخوندیسم ج.ا به عمد یا در تله هایی مخالفانش برایش چیده بودند، گرفتار شد، مثل دام و تله انداحتن ج.ا به رقابت کشیدن حکومت که پسوند اسلامی در ادامه جمهوری داشت، با وهابیت و سلفی‌گری سنی رقابت کند! اشتباه راهبردی ای که بهز یان تشیع تمام شد و از تشیع چههر تندرو و خشن مثل همان سلفی‌گری به نمایش گذاشت و بخش بزرگی از شیعیان و شیعه‌زادگان از تشیع و حتی از اعتقاد به کلیت اسلام گریزان کرده!، و در میان اخلاقیات نیز آسیب دید! حجم عظیم زامبی‌گونگی و حرام‌خوارگی و تا جامعه‌ستیزی و سادیسم و مازوخیسم و دیگر بیماری‌های روان‌‎پریشی و دوری از تشکیل خانواده و کاهش جمعیت از همین حاکمیت آخوندیسم سلفی‌گری ج.ا ناشی می‌شود، تله مخالفت با غرب و متحد راهبردی اش یعنی اسرائیل، یکی از همان‌ها بود، برساختن هیولایی از یهودیان اسرائیلی قصد تصرف جهان دارند و اینکه هر اتفاق بدی در جهان می افتد نتیجه توطئه انهاست!
اساسا یکی از مشخصات حکومت‌های استبدادی و دیکتاتوری، برساختن یک دشمن خارجی است تا هم نیروهای سمپاتش همیشه تحریک کند و هم مشکلات ناشی ذات وجود استبداد است به گردنش به اندازد.
بدتر اینکه این قدر بر شعارها و اتهامات دشمن پنداری غرب و اسرائیل پرداختند، نابخردانه دشمنی با غربو اسارائیل جزئی از پندار مشروعیت حاکمان شده است! این یک توهم است، حتی هم اکنون حکومت می‌تواند با چند حرکت سریع و بعضا پنهان این ایدئلوژی توهمی مشروعیت دشمنی با غرب و اسرائیل کنار بگذازد حتی اگر به فکر بقای خودش هم بادش، این همه فرصت کسب درامد و ثروت و جایگاه مناسب اقتصادی طی ۴۴ سال از دست داده، بخاطر این توهم دشمن پنداری غرب و اسرائیل، غرب و اسرائیل کمابیش شبیه همان چین و روسیه و هند و غیره هستند، همگی دنبال منافع ملی شان هستند، آنها دشمنی یا دوستی دائمی با هیچ کشور و حکومتی ندارند، طبق منطق سیاسی جهان‌روایی، و دوستی و دشمنی بر اساس منافع ملی شان تنظیم می‌کنند، البته اصل بر ایجاد روابط دوستی و مناسابات اقتصادی در تمام کشورها است، شاید از معدود حکومت‌های نابخرد جهان که ایدوئولوژی دیگرستیزی دارند همین حکومت ج.ا در ایران است!

نکته: بهترین و باثبات‌ترین مشورعیت یک حاکمیتف از رضایت‌مندی عمومی و اکثریت شهروندان حاصل می‌شود. عدالت و عدم تبعیض و فرصت دادن به کار و زندگی شرافت‌مندانه، یک نظام مالیات‌گیری منصفانه، بخشودگی مالیاتی به اقشار کم‌درامد، نه مثل این کارهای احمقانه یارنه دادن به ۹۰ دهک و محروم کردن یک دهک برای چندرغاز یارhنه، یکی چهارصد و یکی سیصد و حتی گفته شده برخی را کمتر از این مقدار می‌دهند یا آن سهام عدالت کذایی زمان احمدی‌نژاد، که نمی از مردم محروم کردن باری چندرغاز سهام!، ده‌ها میلیون نفر برای چندرغاز پولی که حق همه بود از ثروت ملی، در آنها احساس بی‌عدالتی و نارضیتی و دشمن حاکمیت کرد! حماقت‌های این حاکمیت پرشمار است در سیاست داخلی و خارجی، انگاری دیوانه ای است سادومازوخیسمی که خوشش می‌اید هی دشمن برای خودش در داخل و خارج بتراشد!

۲- امروزه هماهنگی و همراهی مافیای فاسد اقتصادی در حاکمیت ج.ا و حتی آن فاسدان کلان مخل اقتصادی در حاکمیت نیستند، اما با خط دادن و نفوذی‌هایشان در نهادهای انتصابی و انتخاباتی از جمله در دولت و مجلس و سطوح میانی مدیرتی که نقش مهمی در تصمیم گیری و اجرایی دارند، سعی در ایجاد بحران می‌کنند، هیچ بعید نیست در تشدید تداوم اامه تحریم‌ها تا مخالفت و ممانعت در احیای برجام و بحران حجاب اجباری و گشت ارشاد و اینکه عامدا بخشی لباس شخصی‌ها و نیروهای امنیتی تحریک کردند تا اموال عمومی تخریب کنند و اعتراضات مدنی ازادی‌خواهی و حققو بشری مردم را به اغتشاش و خشونت متهم کنند، اطلاعات متعدد و بعضا موثقی و حتی فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد بخشی نیروهای ج.ا عامدا در حال تخریب اموال عمومی و اشخاص عادی کشور هستند و عامدا دارند به مال و جان و نوامیس مردم تعرض می‌کنند تا مردم به شورش خشن تحریک کنند!
پرسش اینجا است چرا این کار می‌کنند؟! در حالی که از لحاظ منافع ملی و امنیت، مخل کار و معاش مردم است و موجب جو روانی در بازار می‎شود، القای دروغین که هم اکنون حکومت ج.ا در حال سقوط است و انقلابی رخ داده! در حالی انقلاب زمانی رخ می‎دهد که دیگر حاکمیت فعلی نباشد و به جایش یک حاکمیت جدیدی- چه دمکراتیک و چه دیکتاتوری جدیدی- بر سر کار بیاید، در حالی که اعتراضات کنترل شده و عمدتا وضعیت شهرها عادی است، تجمعات پراکنده است، هیچ نشانه ای از سرنگونی نیست! پس چرا دلار بالا می‌رود و قیمت‌ کالاها هر روزه رو به بالا تغییر می‌کند؟!

حقیقتی آیا پس پرده است؟! مافیای فاسد داخلی بخشی از درون خود حاکمیت ج.ا استف متاسفانه با سیاست‌های غلط داخلی شخص رئوس ج.ا بخشی از نظامیان بویژه سپاهیان رده بالا در امور اقتصادی وارد کردند و امروزه سپاهی باید حافظ جان و مال و ناموس کشور باشد بخشی اش جزئی از مافیا شده شده و چون سواد و بصیرت کافی اقتصادی ندارد و هر چقدر از راهبرد موزانه مثبت اقتصادی بین قدرت‌های شر ق و رغب جهان بدان‌ها توضیح بدهی نمی‌فهمند! بدون داشتن رابطه عادی با غرب و از جمله امریکا است، و لااقل عدم خصومت آشکار با اسرائیل، نمی‌شود موزانه مثبت ایجاد کرد!، مافیایی که بی‌رحمانه با بحران‌سازی و ایجاد خلق پول کاذب بر تشدید بحران تورم و کاهش ارزش پول ملی فعالیت می‌کند، مسیر روابط کشور بر تجارت و تولید بازار رقابتی به مسیر فاسد و حرام‌خواری تغییر داده است، نماد این اقتصاد فاسد مافیایی، در بازار خودرو تابلو شده است، مثال بارز این فعالیت مافیایی است.

امروزه این مافیایی‌ها از خودرو و لوازم خانگی تادرو و غذا و هر آنچه مورد نیاز مردم عادی است همچون هیولای ضد بشری در حال نابودی زندگی مزدبیگران است، دو سوم مردم دچار فقر و کاهش قدرت رخید کردند به قدری که حتی تولیدات فعلی از گوشت تا لوازم خانگی و خودرو نمی‌توانند بخرند! این اوج حماقت و کم‌سوادی یا خیانت یک حاکمیت است که بازار داخلی اش حتی نسبت به چند سال قبل ضعیف‌تر کند، بازار مصرف داخلی نقطه اتکای راهبردی است، چی در حالت تحریم و چه غیر تحریم، نقطه اتکای تولید کالا و خدمات و گردش اقتصادی است، وقتی بازار مصرف داخلی ضعفیف شود در حد نابودی شود، اقتصاد کشور بنیادنش نابود می‎شود، حال اگر تحریم اضافه شود دیگر فعالیت اقتصادی اعم تولید تا خدمات تعطیل می‌شود، اینجا خلق پول کاذب توسط حکمرانی بد بانکی، نقدینگی نمی‌تواند جذب خرید تولید کالاها و خدامات داخلی و یا واردات کالا شود و به مسیر بازار کاذب سیاه دلالی می‌رود.

دشمن داحلی یعنی مافیایی‌ها، بجای تولید و تجارت در بازار رقابتی، اقدام تحریم‌سازی با تحریک دیگرستیزی خارجی و بردن ایران در لیست تحریم کشورهای اجنبی می‌کند! ایران ستیزانی که عامدا و حتی با دروغ خطر تجزیه ایران غلو می‌کنند!
تجزیه‌طلبی حقیقت است، اما اگر نیروی‌های مسلح قوی باشد و مردم شاهد یک حکومت عادل و خدوم باشند اکثریت ملت ایران نیازی به تجزیه نمی‌بینند، چنان بافت‌های گروه‌های قومی-زبالنی درهم تنیده شده، که تجزیه‌طلبی بیش از آن که نفع داشته باشد برای عموم مردم، بیشتر زیان دارد.

از دوران کهن باستا تا کنون، ایران چهارراه ارتباطی جهان می‌نامند!، این حقیقت و واقعیت چغارفیایی ایران است، نفع عموم مردم ایران حفظ ایران است، تجزیه ایران یعنی از دست دادن بخش بزرگی از امتیازات ژئوپلتیک (جغرافیای سیاسی) و ژئواکونومیک (جغرافیایی اقتصادی) ایران است برای خلق شغل و درآمد و تولید ثروت برای عموم و به تبع منافش به حاکمیت می‌رسد، افزایش تولید داخلی و ثروت، یعنی افزایش درامدهای مالیاتی و گمرکی و غیره برای حاکمیت، ایران درگیر جنگ‌های تجزیه طلبی شده، برای ده‌ها سال باز هم مردم مناطق مختلف گرفتار فقر شدیدتر و همین زیرساخت‌ها موجود را ویران خواهد کرد.

اینجا است اوج خیانت مافیا فاسد داخلی- که از آموزش پیش دانشگاهی تا دانشگاهی تا تجارت داخلی و خارجی و تولید و غیره ایران گرفتار فساد کرده است نشان می‌دهد.

خائن به منافع ملی و دشمن اصلی موجودیت ایران در درون ایران است، بخشی از درون حاکمیت و نفوذی‌هایی اش است، بخشی هم انحططا تجار و تولدیکنندگان فعلی و سابق ایران هستند که دیگر عرق ملی ایرانی و انسانیت و شرافتشان به دنیاپرستی فروختند.
اسیر اهریمن دنیاپرستی شده اند، در این وضع معلوم است دشمنان اجنبی، بخشی شان دست ساخت خود این حکومت آخوندیسمی است مثل دشمن خودساخته غرب و اسرائیل! از این وضعیت سوءاستفاده می‌کند!

۳- پاتک جدی و کوبنده یک حکومت ملی و مردمی- که منافع ملی- برایش ملاک است، چیست به این دشمن مافیای داخلی؟!
مهمترینش شکستن سد تحریم و عدم ارباط آسان با همهدنیا است، در نتیجه ایجاد فضای روابط اقتصادی با همه دنیا است، و قطعا رابطه عادی با غرب و شرق و موازنه مثبت، حکومت بایست از جمله سریعا به ایجاد روابط اقتصادی و سیاسی عادی با امریکا کند. امتیازات پرشمار ژئوپلتیک و ژئواکونومیک ایران چنان بالاست که امریکایی‌ها و غربی‌ها خودشان نیز استقبال می‌کنند، و کافی است سیگنال مثبت قصد رابطه دوستانه از رئوس حکومت ج.ا از جمله اشخاص زئوس حکومت از خامنه‌ای و دیگران داده شود.

 

برای روشن اندیشی درباره سری مطالب جنگ های اباطیلی بایگانی را مرور کنید

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/korooshbotshekane

 

نمونه دیگر نوشتارهای مشابه

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/botshekan

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)