بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ماه، حکم اعدام سه مرد در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) به اجرا درآمد. هویت دو تن از این زندانیان که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، امیر غنچه و جعفر تورجان احراز شده است.سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱۴ آبان ۱۴۰۱: حکم سه زندانی که دوتن از ایشان با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام و یک تن دیگر با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند، در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) به اجرا درآمد.
اعدام

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «امیر غنچه از حدود سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. جعفر تورجان نیز از دو سال پیش بازداشت شده بود.»

همچنین به همراه این دو زندانی، حکم یک زندانی دیگر نیز که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود در این زندان به اجرا درآمد. هویت این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر احراز نشده است.

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)