سازمان حقوق بشر ایران؛ ۹ آبان ۱۴۰۱: حکم اعدام یک مرد و یک زن که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند، در زندان بروجرد به اجرا درآمد.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز یک‌شنبه ۱ آبان ماه، حکم اعدام یک مرد در زندان بروجرد به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش سجاد زینیوندنژاد، ۳۰ ساله احراز شده، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام سجاد زینیوندنژاد به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «سجاد از طایفه بیرانوند بود و از بهمن ماه ۹۸ به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شد. سه ماه است بزرگان و ریش سفیدان طایفه برای رضایت گرفتن با خانواد مقتول در رفت و آمد بودند اما خانواده مقتول حاظر نشدند دیه را قبول کنند و خواهان قصاصش شدند. او را اردیبهشت ماه امسال نیز یک بار به انفرادی منتقل کرده بودند و به دلایلی حکم اجرا نشد و به بند بازگشت.»

علاوه بر این، صبح روز پنج‌شنبه ۵ آبان ماه نیز، حکم اعدام یک زن در این زندان به اجرا درآمد. هویت این زن که گفته می‌شود با اتهام «قتل عمد» همسر خود به قصاص نفس محکوم شده بود، تا لحظه تنظیم این خبر احراز نشده است.

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)