اصلا یکی دلایلی که ثابت می‌کند نظام ج.ا. باید هر چه زودتر سرنگون شود، همین وجود آموزشی و عواقبت پرحسرت طولانی مدت و انحطاط اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و… چند نسلی این فساد است و اینکه این نظام به دلایلی به برخی اش اشاره می‌شود توجهی ندارد و خود دلیل خیانت به ایران و مردمش است.

وجود این همه لمپنیسم سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج میان ایرانیان- اعم اپوریسیون ضد نظام و پوزیسیون طرف‌دار نظام- مقداری زیادی‌اش تقصیر همین فساد آموزشی است!
لمپنیسمی که در مثلا سایت‌های مخالف نظام ج.ا. دیده می‌شود مانند بالاترین (گویا مجمع سرکوب گران آزادی بیان است؟!) نمونه مشابهش در سایت‌های ج.ا مشاهده می‌کنیم، و این همه لمپن هتاک در این سایت‌های له و علیه ج.ا که بجای انتقاد و پیشنهاد و پاسخ به محتوای مطالب، گیر به اکانت و انحصارگرایی می دهند تا بتوانند زمینه برای از حذف یک پست یا حتی اکانتی که مخالف با عقیده شان فراهم کنند و مکمل سانسور و خودسانسور اجباری صاحب‌نظران، قطعا ناشی کمسوادی و لمپنیسم حاصل فساد آموزشی گذشته و حال است، وگرنه آدم فرهیخته و باسواد پرمغز خودش را درگیر این سخیفیات نمی‌کند!

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/World_Map_Index_of_perception_of_corruption.png/640px-World_Map_Index_of_perception_of_corruption.png

نمودار استنباط جهانی از فساد

کسانی از راه فساد آموزشی (مدرک‌فروشی) به جایگاه و موقعیت اقتصادی یا اجتماعی یا فرهنگی و هر – یا چیزی که منفعتی دارد- رسیده اند، موجوداتی نالایق و به شدت مساعد فسادهای دیگر از اخلاقی تا مالی و ناکارآمدی و حتی خیانت هستند، هر کسی و هر نهادی و هر کشوری آنها به استخدام خود درآورد دیر و زود زهر مهلک این خائنان خواهد خورد، می‌خواهد یک حاکمیت دیکتاتوری باشد یا سرویس جاسوسی بیگانه یا شرکت دولتی یا خصوصی، آدم مفسد آموزشی، موجودی نامطمئن و غیر قابل اعتماد است، موجودی حقیر و رذل، با سوءاستفاده از حفره‌های قانونی و یا وجود مسئولان مدارس و دانشگاه‌های فاسد (عموما خصوصی و غیر دولتی)، به مدرک و در پی‌اش موقعیت و امتیازات ناحق رسیده است. فرقی نمی‌کند کسانی که آنها بکار گماردن به خدا و روز آخرت باور داشته و یا ناباور باشند، این ذات بدکاری آدم‌هاست که بسوی برمی‌گردد، در عقاید دینی آن را عذاب و عقوبت الهی می‌نامند، و یا در ناباوری دار مکافات واکنش سپهری و کائناتی طبیعت!

باری! سال‌هاست فساد آموزشی در کشور تحت حاکمیت سلطنتی گونه آخوندی در ایران، این فساد آموزشی که می‌توان آن را ریشه تمام فسادهای دیگر از فسادهای عظیم مالی و اقتصادی (مانند انواع دزدی از بیت المال، اختلاس، رشوه و…) تا جولان ضد بشری مافیاهای مختلف- از خودرویی تا خوراکی‌جاتی که هم‌دستی با جنایتکاران تحریم‌چی غربی و همکاری خائنانه شرقی در ظاهر دوستان ایران حتی در تبادلات انسانی و کالاهای بشردوستانه و لکه ننگی دیگر بر ادعاهای حقوق بشری و دمکراسی‌خواهی این پلشت‌های انسان‌نمای دروغین مدعی متمدن و فرهنگ، بویژه با تحریم فشار حداکثری که به نام ترامپ و با ادامه بایدن، اما کل دنیای مادی‌گرای سرمایه داری از شرق تا غرب دنیا شریک جرم این جنایت هستند و تاریخ و مردم ایران هیچکاه یادشان نمی‌رود.

چرا اساسا برای مقابله کارهای نابخردانه حاکمیت ظالم و فاسد و جنایتکار در ایران نیازی به این همه زیاده روی در تحریم لازم نبود، و تدوامش توجیهی ندارد که مردم عادی به مورد آزار و تنفر نسل‌ها از تحریم‌چیان و کاسبان داخلی‌اش داشته باشد، چرا که اکثر مردم بدون این آزارها به اندازه کافی انگیزه سرنگونگی این نظام دارند، تنها مسئله معیشت و غم نان شب نبیت، نان شب با هر روشی به دست میاید حتی اگر مثل کره شمالی ایران کنند که عمرا نمی‌توانند خوابش به بینید تحریم‌چیان شرقی و غربی و همدستام کاسب مافایایی داخلی اش که ایران را تبدیل به کره شمالی شود و خود در پیش مردم عادی ایران خار و پلشت و جانوران پست و رذل نشان خواهند داد.

مردمان ایران انگیزه‌های بالاتری دارند برای نارضایتی و سرنگونگی نظام مانند تحقیر کرامت انسانی و گرفتن بدیهیات آزادی فردی و سبک زندگی و فرصت زندگی باشرافت و اخلاقی و سعادتمندانه و کشوری که حقش این بوده در صد مرفه‌ترین و آبادترین و با کمترین فقیر در حد صفر باشد، هر چند چیزی تقصیر این نظام ج.ا در بهانه دادن و تعلل در احیای برجام کم نمی‌کند و یک کلام ما شاهد جنگ اباطیل بوده و هستیم- دانست با انواع حرام‌خوری همچون گرانی و کم‌فروشی و تقلب در اصالت کالاها و.. مال و جان و عمر و خوشی از مردم عادی سلب می‌کنند، و کشورها را در منجلاب ناکارامدی و فسادهای فزاینده و حکومت‌ها را در باتلاق هزینه تراشی و چاه‌های ویل مخارج و کسری بودجه و در نهایت در معرض امواج نارضیاتی و ناآرامی و قیام و سرانجام سرنگونگی قرار می‌دهند.

اینکه چرا برخی حکومت‌ها مانند ایران، با وجود دانستن عواقب زیان‌بار این فساد آموزشی (بخاطر تعداد کمی مفسد)، کاری نمی‌کنند همواره جای پرسش تعجب برانگیز بوده است(؟!).

یکی دلایل، اصرار حکومت ایران به حضور عناصری که گمان می‌کند چون نسبت‌های انقلابی یا ایدئولوژیک با نظامش دارد و اما سواد کلاسیک کافی ندارند، بایست آنها را با فساد آموزشی وارد نهادها کند و تعداد طرف‌دارنش نسبت به آحاد جامعه (که امروزه بخاطر فاسد و تبعیض و بی‌عدالتی به شدت ناراضی و بلکه خواهان سرنگونی اش هستند) هر چند از لحاظ عددی صفوف خودی‌اش را بیشتر کند!

اما اینجا اشتباه کرده نظام فرومایگان دنیاپرست متظاهر به حق اللهی مذهبی و اما ناقض حق الناسی، همآن‌طور ابتدا عرایضم گفتم، موجود مفسد آموزشی ذاتا مستعد خیانت و خودفروشی و کارشکنی و موجب ناکارامدی سیستمی است، بارها اثبات شده، و بزودی نظام خواهد دید این نیروهای مفسد آموزشی همچون پاشنه آشیلش می‌شوند، و اندکی دیر و بلکه زودتر آنچه فکر می‌کند او را در برابر قیام مردم تنها می‌گذارند و همچون بزدلان یا می‌گریزند و یا فرصت‌طلبانه به صفوف سرنگون‌طلبان می‌پیوندند و البته دشمنان نظام از ذات خائنانه آنها باخبرند وبعد استفاده مثل چرک آنها به دور می‌اندازند، موجودات مفسد آموزشی کمسواد -همیشه مستعد خیانت و فساد- لیاقت کار در هیچ طرفی نیستند، نه در طرف حق و نه در طرف باطل!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)