طبق اظهارات تیم ملی کایاک سواری زنان آمریکا یک عضو سابق تیم ملی کایاک ایران اکنون برای آنها پارو می زند.

آرزو معتمدی فخر ۲۴ ساله جزء یکی از سه عضو تیم ملی سرعتی آمریکا در سال ۲۰۱۳ است.او این جایگاه را پس از آن کسب کرد که سال گذشته در رقابت های قهرمانی کایاک و کانو در اوکلاهاما سیتی در ۵۰۰ متر، ۱۰۰۰ متر و ۵۰۰۰ متر سرعتی مقام سوم را کسب نمود.

او در ماه گذشته در قهرمانی جهانی با عنوان پارو زن آمریکایی در رشته ی ۱۰۰۰ متر سرعتی به رقابت پرداخت و با زمانی زیر ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه در بین ۱۸ نفر به مقام سیزدهم رسید. اختلاف او با مدال طلا که نماینده ی چک آن را  تصاحب کرد کمتر از یازده ثانیه بود. مدال های نقره و برنز را به ترتیب نمایندگان مجارستان و بلغارستان از آن خود کردند.

در مسابقات قهرمانی جهانی در دویسبورگ آلمان بطور کلی ۹۵۶ زن و مرد کانو سوار و کایاک سوار از ۷۸ کشور شرکت کردند که ایران جزو این کشور ها نبود.

در سال ۲۰۱۱ معتمدی به عنوان نماینده ی تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی آسیا در رقابت ۲۰۰ متر مقام چهارم را کسب کرد. او با کسب این مقام به رقابت های المپیک ۲۰۱۲ راه یافت. اما خبرگزاری روز آنلاین اعلام کرد که مقامات ایران وی را از لیست المپیک خارج کردند.

معتمدی پس از آن برای تقویت مهارت هایش و تحصیلات عالیه به آمریکا می آید. وی در مصاحبه ای بیان کرد : من پارو زدن را شش سال پیش آغاز کردم و برای ۵ سال عضو تیم ملی ایران بودم، من میدانستم که برای پیشرفت عملکردم نیاز دارم به آمریکا بی آیم.

زمانی که بدنبال تیمی برای تمرین می گشت با مرکز عملکرد های برتر ملی اوکلاهاما سیتی آشنا شد، یکی از معدود مکان هایی که بر ورزش کایاک و کانو تمرکز دارد.

او میگوید: من در کالیفرنیا اقوامی دارم که در سفرم به آمریکا نزد آنها رفتم. به آنها گفتم که قصد اقامت در اوکلاهاما سیتی دارم و آنها گفتند از انجا خوشم نخواهد آمد. اما من اینجا را بسیار دوست دارم. مردم اینجا خیلی مهربان هستند که این برایم مهم است. من قبلا با ایرانیان برای جامهای قهرمانی و المپیک رقابت کرده ام اما هرگز چیزی شبیه آنچه در مرکز تربیتی اوکلاهاما سیتی است ندیده ام، بسیار شگفت انگیز است.

منبع : ایرانیان مقیم آمریکا

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com