رضا یزدانی آزادکار وزن ۹۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران با برتری برابر “ختاگ گازیموف” به عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی ۲۰۱۳ دست یافت تا با کسب این مدال خاطره تلخ از دست دادن مدال در المپیک لندن را به فراموشی بسپارد. این دومین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این مسابقات بود. قبل از این حسن رحیمی ایران را صاحب نخستین مدال طلا کرده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین کشتی روز نخست از چهل و چهارمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان که در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود، دوشنبه شب رضا یزدانی با نمایشی مقتدرانه و قابل قبول که در این مسابقات از خود ارائه کرد و نشان داد شایستگی قهرمانی در المپیک لندن را نیز داشته است، در دیدار فینال این وزن آزادکار عنوان‌دار آذربایجانی را هم به زانو در آورد.

یزدانی در فینال وزن ۹۶ کیلوگرم درحالی برابر “ختاگ گازیموف” به پیروزی ۴ بر ۲ دست یافت و مدال طلای این وزن را به گردن آویخت که در ابتدا ۲ امتیاز از این حریف باتجربه و توانمند آذربایجانی عقب بود.

آزادکار وزن ۹۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران با این قهرمانی صاحب دومین مدال طلای قهرمانی جهان شد تا ویترین افتخاراتش بیش از گذشته بدرخشد. این دومین مدال طلای کاروان کشتی آزاد ایران در نخستین روز رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان بود.

آزادکار ملی پوش کشورمان تا پیش از رسیدن به دیدار فینال توانسته بود به ترتیب حریفانی از بلاروس، کانادا، گرجستان و اوکراین را شکست دهد و با اقتدار به فینال رقابتهای جهانی برسد.

همچنین “آنزور بالتاکایف” از روسیه با برتری مقابل “الکسی کراپنیاکوف” از قرقیزستان و “پائولو اولینک” از اوکراین با پیروزی برابر “داتو کراشویلی” از گرجستان به مدال برنز مشترک این وزن دست یافتند.

رقابتهای مدعیان اوزان ۵۵ ، ۶۶ و ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان امروز دوشنبه در بوداپست مجارستان برگزار شد.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com